[JV] Waar ergert de wedstrijdruiter zich aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

[JV] Waar ergert de wedstrijdruiter zich aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 15:47

Om even de zaken om te draaien. Ik ben wel benieuwd waar de wedstrijdruiter zich aan ergert. Dit is ook wel bedoeld ten opzichte van (on)terechte juryleden. Misschien voor de juryleden ook interessant om deze topic te lezen vanuit het oogpunt van de wedstrijdruiter.

Waar ik me ooit gigantisch kwaad om heb kunnen maken:

ik reed een buitenwedstrijd (Z2). Door een zonnige dag en het zonnetje dat weerkaatste in de voorruit van de auto van de jury kon ik mijnheer de jury niet zien. Ik kwam binnen, groette, wachtte even en heb vrolijk mijn proef verder gereden. Wat stond er op mijn protocol: WACHTEN MET WEGRIJDEN TOT JURY HEEFT TERUG GEGROET. Dit werd ook in mijn punten doorberekend (5).

Ik ben na ontvangst van mijn protocollen meteen de jury gaan opzoeken welke al verdwenen was.
Dat is dus meteen mijn 2e ergernis: als de jury na de prijsuitreiking al vertrokken is, zodat ik niets kan navragen.
En, de prijsuitreiking vond plaats binnen 15 min nadat de laatste van start is gegaan.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:49

Nergens aan Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:51

Waar ik me enorm aan kan storen is het ongeïnteresseerd zijn van een jurylid, die meer zit te grappenmaken met de schrijver en omroeper dan dat er gekeken wordt naar mijn proef. Aangezien ik ook vaak omroep, weet ik dat ze dan nog al eens een onderdeel missen en er maar wat op los punten. Daar kan ik echt niet tegen! Juryleden worden geacht goed opgeleid te zijn en ik vind dat ze dat dan ook professioneel moeten laten zien, niet door tijdens je proef doodleuk opzij te kijken en grapjes te maken met de schrijver...

Waar ik me ook enorm aan kan ergeren is een protocol waar niks of veel te weinig bijgeschreven is. Dan heb je ergens een 5 op gescoord en staat er niet eens bij wat er dan mis aan was! Daar heb je helemaal niks aan dus. Als je nou een Z-proef rijdt kan ik me voorstellen dat de schrijfster misschien geen tijd heeft om alles op te schrijven, maar in de lagere klassen moet het geen enkel probleem zijn lijkt me.
Je leert alleen maar van je fouten als de onvoldoendes gemotiveerd worden door de "deskundige".

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:52

Randy01 schreef:
WACHTEN MET WEGRIJDEN TOT JURY HEEFT TERUG GEGROET. Dit werd ook in mijn punten doorberekend (5).


.......vast weer zo'n ouwe L#L die met een hoedje op zijn dashboard punt............

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:52

- idd, een jury die er niet meer is als de uitslag bekend wordt gemaakt
- te klein losrijterrein
- niet kloppende tijdschema's
- geen commentaar op de coupons
- een 4 voor de travers met de opmerking: hoort niet op 4 sporen Frusty

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:52

Ik ben jury maar reageer toch even.

Ten eerste heb je gelijk

Maar ten tweede vind ik dat de organiserende vereniging moet opletten dat je als jury de zon het liefts achter je heb en desnoods aan de zijkant maar zeker niet voor je.
Je komt op wedstrijden waar je zeer ongelukkig staat en dat je als jury denkt dat had anders gekund.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:53

Ik kan me zeldzaam ergeren aan een jury die zijn eigen leerling punt terwijl het ook anders had gekund........

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:53

Jury's die niet opletten, Sam sprong verkeerd aan, son nam hem terug en sprong de tweede keer wel goed aan. Ze had een 5 met als commentaar ROMMELIG!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 15:54

CGJ12"]
[quote="Randy01 schreef:
WACHTEN MET WEGRIJDEN TOT JURY HEEFT TERUG GEGROET. Dit werd ook in mijn punten doorberekend (5).


.......vast weer zo'n ouwe L#L die met een hoedje op zijn dashboard punt............
[/quote]

Het is inderdaad een wat oudere heer (tussen 40-50 jaar? --> wat is oud Lachen )
maar, zeker in de Z en de omstandigheden in aanmerking nemende, een zeer stomme, flauwe en lage opmerking.
Vond vast mijn paard niet mooi (of mij Haha! ))

Of hij wilde me gewoon nóg een keer zien lachen Knipoog Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:54

die juryleden die CJG112 beschrijft. Al 100 jaar niet meer op een paard gezeten, nooit naar een bijscholing gaan, en wel denken dat ze kunnen jureren.

- een 8 voor een onderdeel met als commentaar: netjes *duh*

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:57

juryleden die tegen je zeggen aan het eind van de proef dat je je paard moet invlechten/manen trekken/kortwieken, of de sokken scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:58

Waar ik me aan ergen zijn jurys die niet zien of een paard gespannen is of kreupel Lachen

Nee ff serieus (al is die ook wel serieus)

Dat ze opletten tijden je proef, namelijk ook al eens gehad dat dit niet zo was, alleen heb ik er in dat onerdeel mijn voordeel mee kunnen halen, maar toch.

Het 5jes 6jes punten, als je zelf toch echt wel weet dat het ook best een 2 of een 3 had mogen zijn, maar ook zeker weet dat iets ook wel een 8 had mogen zijn.

Een jury de ruiterwissers aanzet, net als je bij de auto bent
kan dat dan niet ff wachten?

maar waar ik me meer aan erger is niet de jurys, maar het terrein wat bagger is.
Niks als kuilen enz.
te weinig losrij ruimte

de organisatie die niet op tijd maar inschrijving laat starten.
Want dat gaat meestal fout.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:58

IK HEB EEN FRIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 15:58

organisator schreef:
Ik ben jury maar reageer toch even.

Ten eerste heb je gelijk

Maar ten tweede vind ik dat de organiserende vereniging moet opletten dat je als jury de zon het liefts achter je heb en desnoods aan de zijkant maar zeker niet voor je.
Je komt op wedstrijden waar je zeer ongelukkig staat en dat je als jury denkt dat had anders gekund.


Ten eerste, bedankt dat je ook reageert!!!
Maar, als wedstrijdcie. zijnde, je kunt niet met álles rekening houden en af en toe heb je ook beperkte ruimte. Nu is onze RV in de gelukkige omstandigheid van een groot terrein. Maar... de zon verbieden te draaien gedurende de dag... is wel errug lastig. Verder had betreffende jury ook zijn bolhoed buiten het raampje kunnen tonen zodat ik een seintje had dat ik verder mocht rijden. Je kunt het voor beide partijen bijna niet perfect maken dus beide partijen horen rekening met elkaar te houden. Ik weet dat die zon in zijn smorrie schijnt (kan ook een voordeeltje zijn) maar hij ziet wel dat ik eerder wegrij....

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 16:02

Oh ja, na het lezen schiet me nog wat te binnen.
Als de jury ziet dat het paard ff aan de binnenbak moet wennen: net op het moment dat je langs het open juryhokje rijdt, de protocollen met veel geluid en gewapper omdraaien, fijn, bedankt, sta je meteen bij A!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:03

Randy01 schreef:
Als de jury ziet dat het paard ff aan de binnenbak moet wennen: net op het moment dat je langs het open juryhokje rijdt, de protocollen met veel geluid en gewapper omdraaien, fijn, bedankt, sta je meteen bij A!!!


Zeer herkenbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:04

dat was de ruiterwisser dus ook zo Lachen

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:09

Nee deze lacher, ( en nog op een kampioenschap ook)

binnenkomen je proef beginnen en dan halverwege stapt de jury uit en vraagt wat je eigenlijk aan het doen bent en in welke proef je eigenlijk zit

Als je dan meld dat je Z2 rijdt, wordt er doodleuk gereageerd met o ja staat er ook wel achter je mag de proef vervolgen hoor.

AAAAAAAAAAh en mijn punten dan ???????????????????????????????/

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:10

krijg je meestal nog meer punten dan je verdiend hebt, omdat ie zich wellicht toch een beetje schaamt.......

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:10

hahaha, volgens mij zou ik van mijn paard rollen Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:15

dat kan ja

maar had bij de andere 3 jury's
206, 192,201
en bij haar dus 179 (misschien wel verdient, maar toch hou je er een heel naar gevoel aan over)

3x als eerste geplaatst worden en bij haar een achtste plek
wat me natuurlijk de finale koste

MAAR WE HADDEN WEL EEN FANTASTISCHE DAG HOOR

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:15

Samsam schreef:
Jury's die niet opletten, Sam sprong verkeerd aan, son nam hem terug en sprong de tweede keer wel goed aan. Ze had een 5 met als commentaar ROMMELIG!


Ja wat had je dan verwacht een 7 met als commentaar: netjes gecorigeerd? Knipoog

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:17

Romkabouter schreef:
hahaha, volgens mij zou ik van mijn paard rollen Haha!


gezien de punten scheelde dat volgens mij ook niet zoveel.......

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:18

Vippie schreef:

Ja wat had je dan verwacht een 7 met als commentaar: netjes gecorigeerd? Knipoog


ROFLOL.......DOE HET ZOWAT IN MIJN BROEK

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:18

nee maar wel in de plaatsing


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers