op wat voor stal sta je het liefst??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Op wat voor stal sta je het liefst??

Dressuurstal
9 (6%)
Springstal
8 (5%)
Westernstal
3 (2%)
pension stal waar iedereen staat van dressuur tot buitenrijders
115 (85%)

Totaal aantal stemmen: 135


sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

op wat voor stal sta je het liefst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 14:52

Over 4 jaar hoop ik toch me Diploma te hebben en een starters kapitaal te hebben. Om me eigen stal te kunnen beginnen. Nu zit ik echt te twijfelen wat voor stal ik dan moet beginnen. Nu was ik wel benieuwd naar de keuzes van jullie. Graag ook waarom je die stal hebt gekozen:)

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:59

Hey,

ik ben heel afwisselend bezig met mijn paardje: ik heb haar een beetje NH ingereden, rijd nu dressuurmatig verder, ga heel graag buiten een ritje maken en vind het leuk om haar los te laten springen...
Voor mij is het dus ideaal om op een "all-round" stal te staan, mede ook doordat je altijd wel bij iemand terecht kunt als je een vraag hebt...

Groetjes!
Jacqueline


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:05

In ieder geval:
- absoluut geen manege
- geen pennymeisjes en eigenlijk helemaal geen kinderen
- alleen fanatieke ruiters (hoeft niet per se qwedstrijd te zijn, maar wel mensen die hun paard gericht trainen)

Bij voorkeur een springstal omdat er dan hindernismateriaal is en ik zelf ook fanatiek spring. En springers miepen wat minder Haha!

verder wil ik alleen op een professionele stal staan, met ervaren personeel en goede faciliteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:09

ook absoluut geen manege
en geen bler kinderen.
En niet te veel pension klanten

op het moment sta ik op een stal waar recreatie ruiters en wedstrijd ruiters gemengd staan.
En dat vind ik wel gezellig.

Maar de vezorging van de paarden en de sfeer onderling vind ik wel het belangrijkste

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 15:12

Citaat:
Maar de vezorging van de paarden en de sfeer onderling vind ik wel het belangrijkste


dat staat bij mij ook voorop. Maar ik heb nog een lange weg te gaan.
Wil eerst zoveel mogelijk leren. Rijtechnisch gezien en maar ook financieel gezien.
Ben ook zeker niet van plan om een manege te beginnen. Heb echt een hekel aan die zeurende kinderen.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:19

Ik vind de sfeer ook erg belangrijk (en natuurlijk de omgang met de paarden) en de echte wedstrijdruiters zijn me iets teveel gespitst op het naar de wedstrijden toe rijden van hun paarden.

Westernstal -> als je western rijd zou zoiets natuurlijk ideaal zijn, western heeft vrij veel vertakkingen.
Dressuurstal -> ik heb absoluut niets, maar dan ook echt NIETS, met dressuur... En ik vind dressuurruiters vaak akelig voorzichtig...
Springstal -> dat zou nog te overwegen zijn, mijn passie ligt echt bij het springen. Wat me bij de stal waar Pervinco staat bv heel erg tegenstaat is het gebrek aan fatsoenlijk hindenris materiaal.

Maar het liefst gewoon een gemengde stal... Afwisseling is het gouden woord, ik geloof nooit dat het goed is voor een paard als er alleen maar mee gesprongen of dressuur gereden wordt. Lekker een bosrit maken of als dressuurruiter een sprongetje moet gewoon kunnen vind ik. En dan heb je nog problemen/vragen... Iedereen weet van een bepaald onderwerp wat meer af dan een ander onderwerp. Springruiters met vragen over dressuurmatig rijden kunnen de dressuurmiepen aanklampen bv...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:35

Ik sta met mijn paard op een pension/handelsstal. De eigenaar handelt in springpaarden en er wordt dan ook veel gesprongen. Verder maakt het niet uit of je als pensionklant dresuurt/springt/recreatief bezig bent. Ikzelf doe van alles een beetje (all-round dus Knipoog ). Gemiddeld staan er bij ons zo´n 3/4 pensionklanten waarvan de meesten wel wedstrijd(plannen) hebben.

Verder heb ik heb geen ervaring met dressuurstallen maar het lijkt me niks voor mij.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:47

Ik vind het helemaal niet erg om op een manege te staan, zolang er maar de mogelijkheid bestaat de bak te gebruiken 's avonds, niet dat die steeds bezet is door lessen.

Daarnaast sta ik nu op een privestal.... dat heeft ook wel wat, gewoon lekker ontspannen en alleen maar eigen paarden bezitters, geen kinderen die met die mange pony's aan het tutten zijn.

Mijn voorkeur heeft dus een privestal, maar een binnenbak is toch wel een ideaal om te hebben (heb ik nu dus niet, ga daarom s'winter naar een manege).

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:49

Het liefst heb ik mijn paarden in eigen beheer. Dus een gehuurd stuk grond met een stal erbij. Hoeft weinig luxe aan te zitten...
Maar om uit jouw mogelijkheden te kiezen: Een stal waar de paarden een goede verzorging krijgen en de sfeer onderling ook goed is. Liever geen stal vol wedstrijdgerichte ruiters, omdat ik zelf helemaal niet prestatiegericht ben. Een gecombineerde stal kan wel.

* To Belg, or not to Belg *

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:52

Ook het liefst thuis,maar anders liever een privestal, iig geen manege,
en t hoeft niet allemaal dressuur of springen te zijn, gewoon een beetje gemengd.
Ik zou wel graag uitrijmogelijkheden hebben, binnen en buitenbak...

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:58

Laatste optie aangekruist en daar sta ik dus ook met paard en al.

Heel leuk, paar menners, wat westernruiters, paar echte recreatieruiters, paar springruiters (niet onverdienstelijk M en Z), redelijk wat dressuurruiters (wat B t/m Z en 1 ZZlicht ruiter) en een paar mensen die zeker 1 keer per jaar een endurance rijden.
Iedereen helpt en motiveert elkaar en is ook erg geintresseerd in de vorderingen en de plannen.

Heel gezellig Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:10

laatste optie maar aangekruist.

het maakt mij echt geen biet uit wat voor een ruiters er op een stal staan. Als iedereen maar met veel plezier met zijn hobby bezig is. En daarnaast moet de sfeer prettig zijn en de verzorging in orde.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:14

Een manege vind ik juist gezellig.
Ik heb een paar maanden op een prive stal gestal gestaan.
De eigenaar had 7 paarden en ik was de enige pension klant.
Niet leuk.
Hoe een pension stal is weet ik niet.
Maar als ik het verhaal van apple lees lijkt dat me ook heel erg gezellig!
Ik heb graag mensen om me heen dus een pension stal met 5 pension klanten vindt ik niets.

Ik kies hier dus voor een gemengde stal.

Mooie toekomst plannen heb je trouwens!!

Groetjes Diana

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:47

Ik heb voor de laatste optie gekozen.
Wij rijden zelf iets fanatieker dressuur, maar mijn zus neemt ook nog graag eens een sprongetje.

Op dit moment sta ik op een pensionstal die allerlei soorten ruiters heeft. Zelf springen ze, maar er staan springers, dressuurmiepen (waaronder ik Haha! ) en recreatie mensen.
Dit gaat allemaal wat mij betreft goed samen.

Hiervoor stond ik op een stal waar western, engels en soms gesprongen werd. Dit ging daar dus niet goed.
Met western mensen kon ik goed rijden, ze hadden niet echt regels maar ik nam meestal de hoefslag. Tenzij er nog iemand die engels reed in de bak reed. Dan moest ik soms op de hoefslag en soms eraf. Erg verwarrend!
Verder had het er ook mee te maken dat het daar gewoon te druk was en veel mensen hun paard niet onder controle hadden. Erg moeilijk rijden!

ingvdh

Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:12

Ook ik kies voor de laatste optie,

Ik vind het erg belangrijk dat de paarden er elke dag even uitkomen zodat ze niet 23 uur per dag op stal staan.

De stal waar ik nu sta is wel niet de meest luxe, maar zomer en winter staat hij een paar uur per dag buiten en dat bevalt erg goed.

Het belangrijkste is denk ik de sfeer, dit is nog veel belangrijker dan het feit dat iedereen dressuurt, springt oid.
Wat ik heel erg prettig vind aan onze stal is dat niemand langs de kant van de bak staat te roddelen hoe slecht je paard het wel niet doet ed. ook respecteren we het feit dat jij niet altijd dezelfde mening bent toegedaan dan zij.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:18

Persoonlijk hou ik van kleine stallen waar het minst geouwehoerd wordt.Waar je paard goed verzorgt wordt en lekker naar buiten kan.Het moet voor mij een stal zijn waar het paard op nummer 1 staat en dan pas de eigenaar want je paard moet er wonen en jij niet.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:24

Als ik uit jou keuzes kies, dan keus 4.
Maar het liefste sta ik heel simpel, luxe hoeft niet, als de sfeer maar goed is. Niet te veel mensen op stal, en lekker recreatief.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:00

Wij komen (vanaf zaterdag) op een pesionstal/manege te staan. *LOL*
Bij ons is er wel een aparte stal voor de lespaarden, dus wat dat betreft heb je geen las van 'bler -kinderen'.
Ook is het zo dat er s'middags les gegven wordt van 16:30-18:30 in het totaal. Dus sávonds heb je gewoon de bak tot je beschikking.
Ook is er een buitenbak en ze zijn bezig om een ruiterpad aan te leggen. OK dan!
Ik vind de sfeer heel goed (ook de verhoudig pensionklanten-lesklanten) en dat vind ik heel belangrijk.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:59

Thuis! Hier zijn af en toe wel bler kinderen maar dat zijn mijn eigen en die kan ik dus de mond snoeren... Schijnheilig . Verder vind ik het geweldig dat ik mijn paarden de hele dag kan zien Cheese! . Ben eigen baas. Kan voeren wat ik wil en wanneer ik wil, heb mijn bak beschikbaar wanneer het mij uitkomt en als het slecht weer is heb ik twee binnenbakken in de straat en nog eentje waar ik met de trailer heen kan. En mijn buurvrouw (die ook paarden heeft) en ik zorgen voor elkaars paarden als we eens weg moeten/willen, met vakantie bv. Ik vind het ideaal.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:33

wat dacht je van aanhuis Haha!

toen ik mijn paard kreeg stond die bij mijn stiefzussen aan huis, we verhuurden er wat stallen en iedereen moest over het algemeen alles zelf doen, heerlijk haha.

over een paar weken komt mijn paard aan huis te staan en dat vind ik nog veel beter. alles zelf kunnen en dus ook moeten doen vind ik toch noch steeds het fijnste, geen ruzie of menings verschillen geen roddels, alleen je eigen rotzooi die in de weg ligt, rijbak altijd voor je alleen, geen gezeur als je je paard een keer flink aan pakt. makkelijk toch zou niet anders willen.

maar als ik niet anders zou kunnen zou ik toch voor een pensionstalling kiezen met alles erop en eraan.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:50

Aangezien dit ons eerste paard is vind ik het fijn dat hij bij ons op pensionstal komt.
Iedereen is daar bereid om je advies te geven en te helpen..
Als ik er meer ervaring mee heb en ooit nog ns een boerdijtje of iets met genoeg grond kan kopen dan lijkt het me leuk bij huis.
Wat ik ook een voordeel vind is dat er ook voor je uitgemest wortdt en dat ze ook voeren. (al lijkt dat me zelf ook wel leuk hoor)

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 20:56

Iedereen kiest pension stal. Leuk want dat trok mij ook echt het meeste aan. En wil toch wel een beetje goed in de markt liggen Tong uitsteken.tjah nu maar wachten toch ik me diploma heb..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:02

ik sta bij een boer met koeien en een aantal pensionklanten, het is er heel gezellig en mijn paard kan lekker 24/7 op de wei staan!
Hij is nog niet helemaal verkeersmak en daar wordt rekening mee gehouden, hij verkampt hem niet zover dat ik over straat moet om hem op te halen. Alles is bespreekbaar en er mag heel veel!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:23

Ik sta bij kennissen met mijn paarden en ik verzorg ze (en de shetjes) helemaal zelf. Ik vind het idiaal...........alles gaat precies zoals je het zelf wil. Ook mijn paarden staan 24/7 op de wei met een hele mooie loopstal. Als je een stalling gaat beginnen zou ik met vanalles wat doen. Zodat iedereen ook zijn programma kan afwisselen en niet te veel mega-op-wedstrijdgerichtte-mensen of alleen maar. Anders krijg je weer gezeur tussen mensen die heel intensief willen trainen op zz en van die mensen die gewoon lekker hun rondjes willen rijden. Of je moet het oplossen door meerdere bakken aan te leggen met verschillende doeleinden

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:32

sta op een kleine pension/trainingsstal en bevalt me prima. sta er maar met 3 andere pensionklanten, verder paarden van mijn instructeur. geen geklets ofzo. wil nooit meer op een manege staan

http://62.194.152.26/fotoserver/fotos/3503.jpg
vandaag is mijn roxie z1 geworden.30-05-2004


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, frutsel05 en 29 bezoekers