bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 00:00

Wie van jullie heeft er allemaal een bijrijder voor zijn/haar paard of is zelf bijrijder?
Ik zit er over te denken om een bijrijder te zoeken.
Iemand die Luna een paar keer in de week kan rijden en die mij ook kan helpen.
In mijn eentje lukt het gewoon echt niet met Luna en om naar les te gaan zie ik ook niet zo zitten want een half uur is voor mijn (nog) veel te lang, bovendien neemt het gewoon te veel tijd in beslag.
Eerst met de trailer heen, dan lessen en dan weer terug.
Dat zie ik dus echt niet zitten.
Het enige wat ik op dit moment durf is er op zitten terwijl iemand haar vast houdt (eerst durfde ik er helemaal niet meer op).
Voor Luna zou het beter zijn dat ze eens lekker doorgereden wordt.
Nu komt ze bijna nooit onder het zadel, alleen als iemand mij kan helpen en dat is niet zo vaak (lees eens in de 3 weken ofzo).
Graag zou ik gewoon een keer of 3 in de week met haar bezig willen gaan, zo duurt het wel erg lang voordat ik strax weer durf te rijden.
Vooral ook omdat ik merk dat ik steeds meer vertrouwen in Luna terug krijg.
Hoe zoek ik iemand die ik vertrouw en die mij kan helpen en Luna ook kan rijden?
Of maak ik op deze manier misbruik van iemand?
Alle info en tips zijn welkom.


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:03

Misschien een persoonlijke vraag maar waarom durf je niet goed op haar te rijden?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:17

Ik vind het een pracht idee!
Zo pakt je 2 vliegen in 1 klap.
Je paard krijgt lekker beweging (want we weten allemaal dat 2 a 3 uur lopen op een dag veel beter is dan 1 uurtje),en jij kan met behulp van een ander je vertrouwen terug krijgen.
Misbruik maken van een ander?
Nee vind ik niet.
Wel moet je natuurlijk eerlijk tegen je bijrijder zijn en vertellen wat er aan de hand is.
Want alleen zo wordt je goed geholpen.

Succes!!

Groetjes Diana

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:53

jah ik vind het ook een goed idee ik heb ook een tijd niet meer op mijn vorige bijrijdpardje gedurfd maar met hulp van de andere werd hij af en toe lekker gereden en ze hielpen mij van mijn angst af! dus precies wat jij zoekt:))
echt doen hoor
veel succes

Lachen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:20

Ik doe dat ook, door mijn gezondheid kan ik niet zo vaak rijden en soms heeft hijhet gewoon nodig om doorgereden te worden, anderen blij ik blij en Connor eigenlijkook wel.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:24

ik ben dus zelf bijrijder.. maar niet echt omdat de andere niet durft.
voor sharir is het als ze op vakantie gaan. en soms tussendoor als ze geen zin hebben( 9 van de 10 keer rijden we samen Tong uitsteken)
en junta tjah die doe ik elke dag. de eigenaar zelf doet er niets mee. maar is wel helemaal weg van d'r.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:14

Ik heb ook een bijrijder en zij betaalt ook de stalling mee en het gaat heel goed.

zij rijd 3/4 x in de week en ik ook want ik heb ook een vriend thuis die
mij ook wel eens wil zien en voorheen kond dit dus niet en ik houd nog geld over ook om andere dingen te doen!!

toen ik hem nog 7 dagen alleen deed was ik helemaal gestrest en mijn vriend en ik leefde langs mekaar en dat kan natuurlijk niet als je samen woont dus heb ik het zo opgelost en het is zoooveel rustiger voor me geworden echt heerlijk kan het echt aanraden!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:52

Ik heb een bijrijdster, maar die ga ik vanavond vertellen dat ik hem weer alleen ga doen. Dit voornamelijk omdat ik me erger aan de dingen zoals zij bijv. de poetskist als 1 zooitje achterlaat. Allemaal van datsoort kleine dingetjes

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 14:42

ik ben ook bijrijder. maar dat is gewoon omdat de eigenaar bijna tot nooit meer tijd heeft. gelukkig doe ik dit wel samen met een vriendin. ik probeer elke dag te rijden maar dat lukt bijna nooit Tong uitsteken maar ik kan je wel zeggen dat ze t heerlijk vinden dat wij er zijnm om de paarden tye berijden dus het is mis. wel hanidg Lachen

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:48

Zoek dan wel de geschikte ruiter voor haar...zodat ze echt goed doorgereden word en op de juiste hulpen gaat reageren
Ik heb al eens ergens gelezen (Tinkerwereld???) dat Luna niet de makkelijkste is....waarom laat je haar niet eens door een ervaren iemand goed doorrijden....(bv africhtings stal)
Het gevaar is dat mensen" het wel eens effe " zullen proberen op die Tinker en dat het met Luna van kwaad tot erger gaat......

Succes ....

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 22:37

Pellie schreef:
Misschien een persoonlijke vraag maar waarom durf je niet goed op haar te rijden?

Mijn vorige pony was een enorme klier en daar lag ik regelmatig naast.
Door medische redenen heb ik niet zo'n heel stevige zit.
Daarom heb ik hem verkocht en Luna gekocht.
In het begin ging het best goed alleen wist Luna niet echt goed wat de bedoeling was.
Op een dag schrok ze ergens van en ging er vandoor en ik kon haar niet terug nemen omdat ze niet op t bit reageerde (doet ze nog steeds bijna niet), toen ben ik heel hard van haar afgevallen en had ik mijn vinger gebroken en mijn bekken beschadigd (kwam na een half jaar boven water).
Daarom durfde ik er eerst helemaal niet meer op maar nu ben ik weer rustig begonnen en ik merk dat ik steeds meer vertrouwen terug krijg in haar.
Alleen de gene die mij helpt heeft last van chronisch tijdgebrek dus kan mij maar af en toe helpen.
Voor mij zou het dus fijner zijn als iemand anders mij kon helpen en ook Luna eens een paar keer gewoon lekker kan berijden.
Snap je???

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 22:45

CarS schreef:
Ik heb al eens ergens gelezen (Tinkerwereld???) dat Luna niet de makkelijkste is....

Luna is best makkelijk, ze wil graag voor je werken alleen als ze je vertrouwd.
Het probleem met haar is alleen dat ze dwars door t bit loopt waarschijnlijk ivm hangend rooster.
Met hackamore reageert ze al beter alleen ben ik bang dat als ze er vandoor vliegt ik er nix meer over te zeggen heb.
Luna schrikt niet snel maar het kan altijd gebeuren, zeker als ze voelt dat ik gespannen ben.
Maar iedere keer reageert ze weer iets beter op de hackamore.
Luna is in totaal nog maar een keer of 15 bereden dus moet ook nog veel leren.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:55

jemig dat is erg vervelend voor je! En het herstellen gaat ook langzaam dus.

Het mooiste zou toch lessen zijn, als was het werken aan de basis en dan een kwartiertje tot 20 minuten per keer. Dat is voor jullie allebei beter. Net wat CarS zegt, een bijrijder kan een hoop 'verprutsen' (niet moedwillig) omdat Luna nog zo groen is. Jullie hebben beide gewoon begeleiding nodig.

oei, ik ga bijrijders op mijn kop krijgen nu!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 23:06

Les nemen is geen optie, ik heb zelf geen trailer, geen auto en geen rijbewijs E achter B.
Ik ben dus afhankelijk van andere mensen om te rijden en een trailer te lenen/huren.
De dichtstbijzijnde manege is 8 km verderop en daar zou ik niet graag les nemen, ik vertrouw die mensen helemaal niet.
Een bijrijder zonder ervaring of iemand die niet goed kan rijden hoef ik niet.
Op stal heeft iemand aangeboden mij te helpen maar dat leek mij niet zo'n goed idee.
Ze rijdt haar eigen paard met de scherpste sporen die verkrijgbaar zijn, aan elke kant een zweep en met een slofteugel trekt ze haar paard met zn neus tussen de voorbenen door, ze zit het beestje voordurend in haar mond te rukken, ze kan dr poten niet stilhouden dus paard wordt steeds geprikt en tot slot weet zij alles het best en neemt van niemand iets aan.
Zulke mensen hoef ik niet op mijn paard.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:13

Volgens mij maak je zeker geen misbruik van een eventuele bijrijder, die krijgt er toch ook heel wat voor terug. Het zal alleen moeilijk worden iemand te vinden denk ik. Alle bijrijders die goed kunnen rijden en veel ervaring hebben rijden meestal al een paard. Gewoon een advertentie plaatsen op bokt/marktplaats en kijken wie erop af komen. Succes ermee in ieder geval.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:04

nee inderdaad dat werkt ook allemaal niet. Jammer dat je niet iemand kent die bij je wil komen.

Nou succes met vinden van een ervaren iemand die bijrijder worden wil!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:27

Een paard rijdt je voornamelijk met je zit...
Als hij niet goed reageert heeft het niet echt zin om er een scherper bit in te hangen of zelfs met een Hackamore te rijden. Eerst maar beter te leren rijden.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:40

tinkerLuna schreef:
Op stal heeft iemand aangeboden mij te helpen maar dat leek mij niet zo'n goed idee.
Ze rijdt haar eigen paard met de scherpste sporen die verkrijgbaar zijn, aan elke kant een zweep en met een slofteugel trekt ze haar paard met zn neus tussen de voorbenen door, ze zit het beestje voordurend in haar mond te rukken, ze kan dr poten niet stilhouden dus paard wordt steeds geprikt en tot slot weet zij alles het best en neemt van niemand iets aan.
Zulke mensen hoef ik niet op mijn paard.


oliebol hee!!! heb je daar wel eens wat van gezegt Boos!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:55

Ik ben ook bijrijder. Ik rijd Soraya 2 keer in de week en als de eigenaresse op vakantie is of geen zin heeft. Ik betaal ook een deel mee in de stalling en af en toe koop ik ook wat spullen voor haar (shabrack, vliegennetje, ingredienten om vliegenmiddel te maken Knipoog etc).

Ik denk dat een goede bijrijder (moet je die alleen wel zien te vinden, want omdat Luna nog zo jong is is dat wel belangrijk dat het een echt goede bijrijder is waar je paardje iets aan heeft) wel een goede oplossing zou zijn als je zelf nog niet zo vaak durft te rijden! Ik denk dat het wel goed zou zijn voor Luna Lachen.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 11:59

bonney4evver"]
[quote="tinkerLuna schreef:
Op stal heeft iemand aangeboden mij te helpen maar dat leek mij niet zo'n goed idee.
Ze rijdt haar eigen paard met de scherpste sporen die verkrijgbaar zijn, aan elke kant een zweep en met een slofteugel trekt ze haar paard met zn neus tussen de voorbenen door, ze zit het beestje voordurend in haar mond te rukken, ze kan dr poten niet stilhouden dus paard wordt steeds geprikt en tot slot weet zij alles het best en neemt van niemand iets aan.
Zulke mensen hoef ik niet op mijn paard.


oliebol hee!!! heb je daar wel eens wat van gezegt Boos!
[/quote]
Jep, heb ik gezegd toen ze aanbood om mij te helpen, maar toen kreeg ik een grote bek.
Sindsdien trekt ze dr bek niet meer open en kan ze niet van mijn spullen afblijven.
Bijna iedereen op stal heeft al eens gezegd dat ze ook op een vriendelijkere manier met haar paarden om kan gaan, maar iedereen heeft dezelfde grote bek gehad en tegen niemand trekt ze dr bek nog open, lekker rustig hoor.


Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 13:43

Verder niemand (positieve/negafieve) ervaring met bijrijd(st)ers?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:15

Imker heeft nu eens per week een (betaalde) bijrijder, die Imker voor mij bijschaaft en wat moeilijkere oefeningen met hem doet (appuyementen/travers en wissels) zodat Im weer helemaal op zijn oude niveau komt.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, ryukapple, SemrushBot, Wopkebrok en 34 bezoekers