Vraagje over als je meerdere verzorgpaardjes zou hebben...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 19:12

Hoi, ik vroeg me wat af...
Ik heb een tijdje geleden met verontwaardiging te horen gekregen hoe een meisje van 14 jaar:
-eerst drie shetten verzorgde, daar nu nog ong. 1x per 3 weken kwam om te verzorgen, de boer maakt het niet uit hoe vaak ze komt...
-daarna een pony van 1.28 meter verzorde en bereed, met het veulen ook, en er stond ook nog een b-pony van twee jaar bij, onbeleerd.
Daar komt ze nu nog 1x per week en maakt een buitenritje, ze is te lang geworden voor die pony, maar verzorgt ze nog wel, alleen wat poetsen en rijden.
-ze heeft ook sinds een jaar een d-pony te verzorgen waar ze alles mee mag, ook lessen.

Ik vroeg haar dus: zou je het wat vinden om een meisje op de manege te zoeken, klein meisje, eventueel voor de shetten, en wie weet voor de kleine pony op de dagen dat jij niet kan?
(De eigenaar van die kleine pony fokt ze alleen, geeft ze geen beweging).
"Nee, dat zijn mijn verzorgpony's, ik zou ze niet kunnen missen, nee die wil ik niet weg doen."
Ik zei dat ze ze niet hoefde te missen, maar misschien kon 'delen', dus de verzorging samen doen, dat zij zelf dus een jonger meisje zou vragen 'als hulp'.
Gewoon omdat dat jongere meisje dan ook ervaring kon opdoen met een verzorgpony!
Leuk toch? Iemand aan een verzorgpony helpen, hardstikke gaaf. Als je zelf toch al andere pony's kunt rijden...
Maar nee, dat wou ze niet. Het waren 'háár' verzorgpony's, van niemand anders...

Tja toen had ik echt zoiets van: egoistisch...
Of zie ik het nu verkeerd?
Hier in de buurt zitten ontzettend veel beginnende meisjes, net twee jaar les op de manege, die graag een pony willen verzorgen maar de meeste verzorgpony's zijn allemaal bezet.
Wat vinden jullie?
Het is niet zo dat ik een bemiddelingsbureau ga beginnen *LOL* , maar hoe denken jullie over mijn verhaal, en kennen jullie dergelijke situaties?
Hebben jullie ook verhalen over zoiets, en wat zou jij doen in zo'n geval?
Groetjes, Dorine.


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:17

ik ben t helemaal met jouw verhaal eens. alleen je gaat je toch hechten aan die ponies en daarom wil je ze niet kwijt.
maarja t is gewoon heel dubbel. je wil best iemand zoeken. maar vind in jouw ogen maar eens de juiste persoon ervoor das heel moeilijk. vooral als ze iets verder weg staan en ze t zonder extra hulp ook redden.
maarja je kan er wel een boel andere mee blij maken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:25

Ja, sowieso als ze er toch niet meer op kan rijden. Dan kan ze ze toch delen met een ander meisje. En laten ze anders vaste dagen afspreken.
Ik vind het inderdaad wel egoïstisch hoor!

Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:49

Idd is erg egoistisch van dat meisje! Als ik een advertentie zie staan van iemand bij mij uit de buurt van een jong meisje/jongen dan vraag ik meestal of ze het leuk zouden vinden om Shadow mee te helpen verzorgen, poetsen, wandelen en eventueel rijden als ik erbij ben (Shadow is een draak met rijden als ik of Iris er niet bij zijn, dus liever niet zonder toezicht) maar tot nu toe niemand kunnen vinden, want het is te ver weg of te afgelegen...jammer maar ik ga gewoon door met proberen iemand te vinden, want zeker in de randstad is het heel moeilijk een leuke lieve pony te vinden zonder dat je moet bijdragen in de kosten wat voor 'kleintjes' bijna onmogelijk is. En ik vind het gezellig om iemand erbij te hebben, kunnen we lekker kletsen Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 09:07

Toen ik mijn vorige verzorgpaard nog had, heb ik ook een ander meisje erbij gezocht.
Zijn er mensen die zelf ook meerdere paarden/pony's verzorgen?
Zou je zelf een extra 'hulpje' kunnen gebruiken in de vorm van een meisje die van jou nog wat kan leren bijv.? (ook gezellig...)
Reacties?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 09:12

Wij hebben ook een klein meisje op Humpie rijden Pling
Niet dat het echt nodig is,maar het is gewoon heel leuk, ze leert een hoop (haar vader ook hihihi) en je ziet gewoon dat ze steeds minder bang word.
Ze is heel angstig geworden op de manege en daar wilde ze dus ook niet meer naar toe.
Toen reed ze al op Hump, en ook voor hem was ze bang, maar als je ziet hoe ze nu al met hem omgaat.........ze gaat gewoon met sprongen vooruit Pling
We laten haar ook gewoon haar gang gaan en doordat ze alles rustig aan kan doen neemt ze ook overal meer de tijd voor, wat resulteert dat ze meer lef begint te krijgen Knipoog
Zelfs haar vader kijkt ervan op hoe ze vooruit is gegaan......hij was al bang dat ze nooit meer paard zou rijden (terwijl hij het zelf helemaal te gek vind).
Het scheelt ze is niet zo groot en Hump is stevig gebouwd dus ik vermoed dat ze er nog wel een paar jaartjes op kan Knipoog

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 09:25

wel een beetje vaag, ik bedoel als ze er toch maar zo weinig naar toe gaat....kijk als ze er nou elke dag naar toe ging kon ik me er nog iets bij voorstellen(een heeeeel klein iets dan...)maar als ze zo weinig komt dan ze toch iemand anders desnoods alleen laten gaan als zij nie gaat...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Lui_, MarjanB, meniekske en 31 bezoekers