Kees is erg ziek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Kees is erg ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 11:57

Mijn poes Kees is vanochtend bij de overburen erg ziek aangetroffen. De overbuurvrouw kon ons niet bereiken dus heeft ze een kennis gebeld en die heeft Kees mee naar huis toe genomen en aan een infuus gelegd.
Ik heb het gevoel dat dit haar laatste dag wordt. Ze is de laatste paar maanden erg veel gewicht verloren. Als je haar aaide dan voelde je letterlijk al haar botten zitten. Ze was ook zo licht als een veertje. Ze liep met een gebogen rug en rennen deed ze al heel erg lang niet meer. Ze was heel erg stijf en ze was ook nog doof.
Ik zit hier alles in verleden tijd te vertellen, omdat ik niet weet of ze op dit moment nog in leven is of niet.
Mijn broer is Kees gaan ophalen bij die vrouw die haar mee genomen heeft, maar hij blijft wel erg lang weg. Dus ik ga al van het ergste uit.
Het is misschien wel beter dat ze ingeslapen wordt, omdat dit geen leven meer voor haar is.
Wel raar, ik had het met een vriend van de week over haar en over euthanasie op dieren. Ik was en ben er fel op tegen om dieren een spuitje te geven, omdat er voor hun beslist wordt of ze verder mogen leven of niet. Maar nu ben ik wel een beetje aan het bijdraaien.
Kees is al 20 jaar en ik ben met haar opgegroeid en zij met mij. Ze heeft een leuk leven gehad, niet altijd makkelijk, maar wel mooi. Ze is als kitten door mijn vader op de haven gevonden en hij heeft haar dus mee genomen, omdat het leven op de haven geen toekomst voor haar was.
Ik heb me de laatste tijd er op voorbereid dat ze er op een dag niet meer zou zijn, maar je kan je er niet op voorbereiden om een dierbare te verliezen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!



rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:01

Het is nooit leuk om een huisdier te verliezen! maar 20 is toch al aardig oud!
Sterkte ermee

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 13:53

20 jaar is een gezegende leeftijd. Wat dat betreft kan je niet ontevreden zijn. Maar het neemt het gemis natuurlijk niet weg.

De hond is de betere mens

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 17:08

Ze ligt nu bij de dierenarts. Die heeft geconstateerd dat ze uitgedroogd is. Maar ik snap er niks van. Er stond altijd een bakje water, hoe kan ze dan uitgedroogd zijn???

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:20

Soms hebben dieren geen 'puf' meer om te drinken. Weet niet of je het kunt vergelijken maar een aantal dagen voor mijm hamstertje stierf, dronk ze ook niet meer. Ze kon het gewoon niet meer, was wel erg zielig om te zien..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:28

Had ze geen diaree??? Daar drogen ze ook heel erg vanuit..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:01

Ik heb dat ook gehad bij een kat van mij die ver in de 20 was (waarschijnlijk 25 jaar) De nieren begeven het vaak op die leeftijd en op de een of andere manier drogen ze dan ook uit. Nadat dit bekend was heeft die kat van mij het trouwens nog 2 jaar volgehouden (in goede gezondheid) Je kunt speciaal voer kopen voor katten met nierproblemen (ik heb dat zelfs een keer bij "het Kruidvat gezien" maar je meot gewoon heel goed op gaan letten. Als je het vel vastpakt moet dat gelijk "terugspringen" Geef hem anders kattenmelk, daar zijn ze vaak dol op, ook voer met veel vocht (bv Felix) kan al schelen.

Heel veel sterkte!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 22:20

Ik kom net thuis van stal. Me moeder komt aan en zegt dat ik me moet voorbereiden op slecht nieuws. Ik wist het al toen ze aan kwam lopen.
Ze is dus overleden............................
Ze heeft nu haar rust, niemand kan meer boos op haar worden, maar ook niemand kan meer tegen haar zeggen dat van haar gehouden wordt.

Kees, rust maar lieve poes........................

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:45

als je niet eet raak je ook uitgedroogt...
en heel veel sterkte met je verlies

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Elegance_, GoogleAdsense, Jennifer_S, Lukasje, Sababber, XladyX, Zinzi_jewel en 114 bezoekers