Hysterische ex-bijrijder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Hysterische ex-bijrijder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 11:37

Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Ik heb het al eerder meegemaakt met mijn vorige paard Meis, dat ik een bijrijdster had die mijn paard kapot reed en die doorsloeg toen ik zei dat ze er mee moest stoppen, omdat ik meis niet eens meer kon aaien als ik erop zat. Zo bang.

Nu weer zo'n geval. Ik ga El Roy verkopen en heb het haar verteld en helemaal verdrietig dat kan ik mij prima voorstellen heb haar echt alle mogelijkheden op weggeven na geboden om hem over te kopen,maar ze kan het helaas voor haar echt niet opbrengen. Echt heel vervelend maar ik ga hem niet houden voor mijn bijrijdster.
Nu komt het ze is gestopt en ik moet mij overal voor verantwoorden, dat ik hem te koop heb gezet en waar, dat ie naar en goed thuis moet, dat is tegen iemand gezegd zou hebben dat ze mij heeft laten stikken, etc.

Ik word er zo ongelooflijk ziek van dat we nu dus ruzie hebben.

Daar moet ik bij zeggen dat ze echt alles met hem mocht doen zonder ook maar 1 X iets te hoeven vragen of verantwoorden dus: starten, buiten rijden meer dagen dan ze eigenlijk had, als ze niet kon ook prima, speciaal voor haar ijzers eronder a 80,00 euro meer stro in de stal etc. noout een probleem mee gehad en nu dit!

Is het stank voor dank? of moet ik het anders opvatten?

groetjes Merilyn

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:40

Ik denk dat het niet zozeer stank voor dank is, maar dat jouw bijrijdster het er erg moeilijk mee heeft dat je hem gaat verkopen.
En helaas, niet iedereen kan dat op een even plezierige manier uitten of is in staat nog normaal met je door 1 deur te kunnen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:41

Het is waarschijnlijk een natuurlijke reactie wat ze nu doet, dit komt veel vaker voor. Ze is teleurgesteld, boos, etc.
Het is natuurlijk niet leuk wat ze nu doet, maar laat haar maar lekker uitrazen misschien komt ze in de toekomst bij haar positieven en ziet
ze in dat de dingen die ze heeft gezegd fout zijn.
Probeer het haar op dat moment dan ook te vergeven.

veel succes

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:44

Pure teleurstelling?
Jammer dat ze dat dan niet anders kan uiten...
Ik heb in een soortgelijk schuitje gezeten. Mijn paard was vroeger mijn verzorgpaard. Aanvankelijk reden wij beiden erop, maar de eigenaar kreeg steeds minder tijd en op het laatst reed ik zo'n 4x per week. Toen de eigenaresse uit huis ging moest het paard worden verkocht. Ik kon haar voor een heel mooi bedrag overnemen, inclusief alle spullen behalve het zadel (zat toch niet fijn, dus geen probleem). Probleem was alleen dat Des naar een adres zou moeten, en dat kon ik echt niet ophoesten.

Uiteindelijk mocht ze bij de oude eigenaar blijven staan (ouders van de dochter die uit huis ging), want daar stond er toch nog een. Op voorwaarde dat ik het voer en stro en hooi en dergelijke zou betalen. Als er wat in het land vervangen moest worden, zouden we dat ook samen betalen. Maar je moet het idd wel kunnen betalen. De aanschaf is 1 ding, maar het onderhoud is een tweede.

Om bij jou terug te komen, ik hoop dat je bijrijdster gauw bijdraait en weer redelijk kan gaan denken!

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 11:45

Ik hoop het, want het was een leuke vriendin, maar helaas ik heb ook mijn eigen problemen en ik kan dit er niet bij hebben. Ik heb haar ook ruim vantevoren verteld overigens en haar echt alle mogelijkheden gegeven om hem te kopen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:46

Ik denk dat ze waarschijnlijk ontzettend baalt en daarom zo reageert. Niet de juiste manier naar mijn mening maar niet iedereen is hetzelfde. Je hebt gewoon een heel goed standpunt en je hebt haar de kans gegeven hem te kopen maar helaas. Is ze nog jong?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:53

het is voor haar makkelijker om boos op je te zijn. Op deze manier kan ze het makkelijker verwerken.

Probeer daar begrip voor op te brengen..........het is een manier om met teleurstellingen om te gaan en voor haar waarschijnlijk ook niet makkelijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:58

ik kan het gedrag van die bijrijdster toch niet goed praten. Ze zou toch moeten begrijpen dat er niet speciaal een paard voor haar aangehouden kan hebben. En ik vind het ook niet volwassen gedrag.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:19

ik denk niet dat je het als stank voor dank moet zien! ik denk dat ze heel erg verdrietig is omdat hij weg gaat.. ik zou er met haarover praten en haar er misschien een beetje bij betrekken? want ze heeft tenslotte wel best lang voor je paard gezorgd!

Iki had eerst een bijrijder vor mijn pony en toen ik vertelde dat ik die ging verkopen wasze ook helemaal overtsuur en reageerde ze eerst ook zo ik heb haar er toen meer bij bterokken ook bij de verkoop en toen ging het goed..

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 13:35

Hmm ja moeilijk is dat..
Ik denk dat je het maar niet te persoonlijk moet opvatten (ja ik weet het makkelijker gezegt dan gedaan).
Ze is gewoon flink in de war van verdriet denk ik.
Ik zou ook niet ingaan op de dingen die ze zegt, waarvan jij denkt ja nu is het genoeg!
Maar misschien kun je haar wel op de hoogte van de verkoop en alles, dan kan ze het hoofdstuk misschien wat beter afsluiten.
Ook als ze raar blijft doen, kan je haar bv mailen.. er komen eventuele kopers.. je mag erbij zijn.. zie maar.. zoiets..
Ook op een manier die jij wil natuurlijk. Dan geef jij haar in ieder geval de kans om tot het einde bij te zijn.
Ik zou me er niet te druk om maken.. want het is jouw paard en jij beslist daarover. En je bent al die tijd dat ze bijrijdster was super makkelijk en eerlijk tegen haar geweest. Jij hebt haar alle mogelijkheden aangeboden, meer kan je niet doen.
Meis heel veel sterkte!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 13:49

k zou niet weten waarom ze dat doet... k ben zelf een bijrijder en bij mijn vorige verzorgpaard werd hij ook verkocht en toen heeft de eigenaares dus helemaal NIKS laten weten dat hij weg was... gelukkig heb jij dat wel verteld dat hij verkocht wordt maar ik wist van niks en ik heb ook helemaal geen dank je wel gekregen ... mijn menig is niks van aantrekken ik vind dat ze niet boos mag zijn want ze mocht alles van jou en jij hebt haar blij gemaakt .. ze moet blij zijn dat ze dat allemaal mocht en ik vind dat ze je ook moet snappen dat je hem moet verkopen

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 13:55

Ik hoor nu vaker van betrekken bij de verkoop, maar dat wilde ik ook doen ik belde steeds op van die e die hebben gebeld en komen dan kijken. Maar ze werd als boos toen ik hem op marktplaats had gezet terwijl ze toen al 3 weken wist dat ik hem zou verkopen.
Vervolgens heeft ze zelf aangegeven te stoppen met El Roy en ik had afgesproken dat ze nog een bosrit met hem mocht maken voordat ie wegging. Ik heb echt alle deuren opengezet. meer dan dit kan een paardeneigenaar niet doen. Ik kreeg een mail dat ze niets meer met mij te maken wil hebben en weet ik veel wat. waar heb ik dat aan verdient. Het is ook niet makkelijk voor mij, maar ik hoef toch niet overal verantwoording voor af te leggen. Je kan aan bokkers hier vragen hoe ik ben. masja, agossie, mayo, Littleghoul, lisetten, stef en nog een paar ze weten dat ik niet zo vreselijk ben. Ik baal ervan ik vind het een rotstreek.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 13:56

Ik denk dat het idd bezorgdheid is, helaas uit ze dat nu op de verkeerde manier. Ik denk dat ze over een tijdje wel weer voor rede vatbaar is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 13:57

het is ook bepaald niet sympathiek van haar en dat zou ik haar ook zeggen als ik jou was.

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:11

Nou sorry maar als ik dit allemaal lees.. vind ik gewoon TE erg gedrag.. dit kan ze niet maken..
Idd dit heeft Meer niet verdient!!
Die bijrijdster stopt er nu toch zelf al mee.. Als zoiets bij mij zou gebeuren.. zou ik ook keihard janken, en het echt niet leuk vinden, miss zelf beetje boos worden..
Maar ik zou dan niet opgeven. Ik zou genieten van de momenten die ik nog kon grijpen samen met El Roy..
En je daarbij.. je zei dat jullie ook vriendinnen waren..
Ik snap niet dat ze dat dan allemaal opgeeft, alleen om kwaadheid (ik kan dat geen normale uiting van verdriet noemen.)
Meer ik ken je nu goed genoeg om te weten hoe je bent. En jij bent absoluut NIET vreselijk!!
En je brijrijdster kan boos zijn dat hij op marktplaats staat, maar jij had het haar gezegt!
En dat ze je mailt dat ze niks meer met je te maken wil hebben.. vind ik ook geen normale reactie.
Jullie waren toch vriendinnen.. nou ik snap niet dat ze dan zo vreemd doet..
Lijkt er gewoon op alsof ze jou alleen mocht omdat ze dan een paard had..
Ze kan het niet uitstaan dat "haar" paard (voor haar gevoel) verkocht wordt. Ze heeft zoveel vrijheid gehad met hem, dat is ze nu kwijt..
Maar als ze een echte vriendin was had ze nooit zo uitgevallen op jou..
Meer jij ben een top meid en een super makkelijke, eerlijke en lieve eigenaar voor je bijrijder geweest (daar stop ik me hand voor in het vuur)
Laat het haar maar uitzoeken!
Meer dan wat je nu heb gedaan kun je niet doen!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:30

Hee.

Nouik kan jullie vertellen toen ik Merilyn de 1e keer zag dacht ik: Zo die is omhoog gevallen. Zij dacht jeetje wat een arrogant kind. Hihi, tot we elkaar leerde kennen. Merilyn en ik gaan nu samen op paarden jacht voor mij. Ze trekt haar (bijna) hele zaterdag uit om met mij paarden te gaan kijken. Nou kan je me een hoop vertellen, maar volgens mij zijn er niet veel die dat voor je over hebben. Van 's middags 12 tot 's avond denk iets van 10 ofzo. Dus nee Merilyn, het ligt niet aan jou. Toen ik hoorde dat er mensen op Ionica hadden gereageerd terwijl ze niet eens te koop staat schrok ik ook. Heel misschien gaat ze weg. Gelukkig koop ik nu iets voor mezelf, maar ik vind niet dat je als bijrijdster ook maar iets te zeggen hebt erover. Je mag best je mening geven, het naar vinden en vreselijk verdrietig zijn, maar zo kwaad? Nee dat vind ik niet.

Masja

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:17

Ik heb mijn pony vroeger ook verzorgd en vier jaar geleden overgekocht. Ik had hun gevraagd om me te waarschuwen als ze hem kwijt wilden, en ze hebben me een paar maanden uitstel gegeven omdat ik opnieuw bericht van de stufi moest krijgen, met de belofte dat als het financieel kon, ik hem zou kopen. ik heb hen nooit verwijten gemaakt omdat ze hem wegdeden. Vond het wel jammer, had alle vrijheid, maar het was aan mij om te beslissen of ik hem wel of niet kon en wilde kopen. Dat heb ik dan ook gedaan en het is best krap geweest, maar nu ik werk heb ik het heerlijk ruim en zelden spijt (wil er wel een andere bij Knipoog )

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:40

ook ik ken merilyn erg goed.
Ze heeft mij en Joy al meerdere keren fantastisch geholpen!
Zo heeft ze ook op haar vrije dag mij en Joy naar harry Hoevers gereden, voor haar rugblessure.
Ben haar daar nog altijd heel dankbaar voor!
Merilyn petje af voor hoe jij reageerd op dit hele verhaal, je hebt hartstikke lief , dat meisje alle kansen gegeven, dat hoor je niet veel.
Meestal heb je als bijrijder gewoon pech als je paard verkocht word.

succes ermee

Liefs marloes

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 16:13

Ik baal er vreselijk van, maar ben blij dat ik toch ook echte vriendinnen en vrienden heb. Haha! Bedankt voor de reacties. Je kan zo iemand maar beter kwijt zijn dan rijk blijkt maar weer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:26

ze is gewoon egoistisch, en jij moet doen wat zij wil: dat paard aanhouden. en voor haar blijven betalen. Ik vind het nogal brutaal.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:18

Ik vind t ook een beetje raar hoe ze reageert! Ik ben zelf ook bijrijder, en mijn bijrijdpaard werd ook verkocht. Ondertussen heb ik weer een andere hoor. Ik vond t ook vreselijk dat hij werd verkocht, maar dan ga je toch niet zo reageren? Heb juist geprobeerd om zijn eigenaresse te steunen, heb haar alle foto's die ik van hem had nog gemailt, enz.
Vind ik eigenlijk ook logisch, en die bijrijdster van jou mag allang blij zijn dat ze jou paard heeft mogen verzorgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:38

Ze moet niet zeuren want ze heeft nog steeds de mogelijkheid om hem te kopen. Als zij dat niet op kan brengen en jij bent als verkoper niet bereid zoveel naar haar prijs toe te zakken heeft ze gewoon vette pech!

Het is haar paard niet, en ik denk dat niet helemaal goed genoeg door heeft (gehad).

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:05

Meis, veel sterkte ermee, je verdient dit idd niet, want ook ik geloof dat je haar alle kansen gegeven hebt, want zo ben jij. Probeer hierboven te staan hoor!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:44

Ja dit verdien je niet. Je kan het helaas niet iedereen naar zijn zin maken en als ze jou niet meer wilt zien is het haar pech!!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:58

Nu wil ik niet teveel ophemelen, maar als is het midden in de nacht, en al hebben we niet zoveel contact (helaas), ik weet dat, al is het midden in de nacht, meer staat voor me klaar, wat er ook is!
Ik snap je bijrijder dus ook niet erg meer, maar, laat het gaan, en hou de eer aan jezelf