[LO] laten ontspannen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

[LO] laten ontspannen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 13:44

n.a.v. dit topic:

[ITP] Nog meer longeerfoto's, nu van Baloe

Mijn paard loopt dus altijd sterren te kijken Boos!
Ik heb al veel verschillende dingen geprobeert, maar niks werkt. Hij trekt gewoon zn bek kapot, of begint te stijgeren en laat zich omvallen. Vervolgens staat ie wel gelijk op, maar gaat net zo snel weer onderuit.

Hij heeft geen last van zn rug, dit is al meerdere keren nagekeken. Ook zet ik hem helemaal niet zo strak bij. Bij de miste of geringste druk gaat hij in verzet. Ook onder het zadel vertikt hij het lager te lopen met zn hoofd. Behalve tijdens een buitenritje, dan loopt hij is stap wel gewoon nagefelijk. In draf niet meer, maar hij is nog jong...

Ik heb een aantal tips gehad in dat topic, en dat ga ik ook zeker proberen, maar zijn er nog meer mensen die tips hebben?


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 14:37

als hij echt zo fel reageert, om ongelukken te voorkomen denk ik dat je toch het beste hiermee kan beginnen aan de longe. heel veel geduld en heel veel belonen.

als dat lukt, denk ik dat je uiteindelijk aan een gogue moet denken om hem zo goed voorwaarts-neerwaarts te kunnen krijgen.

je had toch een instructrice? wat zegt die dan?

Amor Vincit Omnia

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 15:37

Die zecht dat ik gewoon door moet zetten, op een gegeven moment komt hij vanzelf. Maar ik wil het liever niet op die manier. Straks dondert hij verkeerd op zn rug neer, en dat heb ik geen Baloe'tje meer....

Verder is ie met longeren wel heel braaf. loop keurig zn rondjes, en goed aan de stem. Maar als er wat omhangt
Tenzij t heel losjes is, dan gaat t allemaal goed. Maar iets strakker, en de problemen beginnen...

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:57

Ik heb ook een paard die zo in opstand komt als de bijzet iets te strak zit. Bij haar moet ik langzaam opbouwen, iedere tien minuten iets strakker en heel erg voorwaarts houden om te voorkomen dat ze omhoog komt en probeert ervandoor te gaan.
Maar zij heeft wel een beetje een reden, want zij heeft wel een afwijking aan haar achterbeen. Maar ze mag het toch niet van mij Haha!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:02

Misschien moet je ook eens een chambron proberen. Die zijn er alleen voor om je paard te leren met z'n hoofd naar beneden te lopen en dan hoeft hij niet echt rond te lopen dus is nog wat makkelijker voor hem.
Zo ben ik ook bij mijn sloeber begonnen Haha! en nu longeerd ze als de beste Haha!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:53

Gewoon laten ontspannen zonder wat

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 00:08

Aqua8horse schreef:
Gewoon laten ontspannen zonder wat


en hoe dan wel Verward
als ik er nisk om heb, loopt hij heerlijk met zn koppie in de lucht..


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:37

Heb je al gekeken of er toevallig is mis is met het bit, te klein , te scherp, te hoog in de mond.

Doet ze dit ook als je alleen met een halster zonder bit longeert.

Mijn tinker had dit probleem ook, bleek later dat hij een dikke tong heeft die vrij snel in de verdrukking komt met een gebroken bit. En ook is hij heel gevoelig in zijn mond.

Ik rijdt en longeer nu met een sprenger bit kunstof met tongvrijheid en dat gaat goed.

Eerst alles voor de zekerheid kontroleren is alles goed dan heel langzaam de druk opvoeren en dan niet meteen de eerste keer maar verspreidt over een langere periode, als het goed gaat nog een keer in die stand longeren en de keer erna pas weer wat meer druk. het zal wel wat tijd kosten maar mijn tinker ontspant nu zijn rug en is een meester in halsstrekken.

Succes

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 11:04

als ik hem aan een halster longeer loopt hij ook zo...
Het ligt dus denk ik zelf niet aan het bit.
Hij loopt aardig goed op zn dubbelgebroken bitje. Hiervoor had ik een enkelgebroken, en daar liep hij wel slecht op (vooral onder zadel)/
Ik zal zo eens foto's zoeken om te laten zien hoe hij met halster loopt.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:52

Heb je toevallig geprobeert om met dubbele longe te longeren daar kun je wat meer mee succes ermaa

...Dreaming with my eye's wide open...

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 13:49

ja, ook dubbele longe is gepbobeert Haha! Werkt ook al niet

Iig, bedankt voor al jullie tips. Ga t gewoon weer proberen...

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:03

machie"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Gewoon laten ontspannen zonder wat


en hoe dan wel Verward
als ik er nisk om heb, loopt hij heerlijk met zn koppie in de lucht..
[/quote]

Vraag je je ook wel waarom hij zijn hoofd in de lucht doet?
Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat hij stijf is of niet in balans. Zonder wat longeren brengt hem weer in balans en recht, je moet dan longeren volgens een techniek waarbij je stimuleert dat de kracht van achterkomt: dus zo langzaam mogelijk laten draven. Als hij dan soepel wordt gaat hij vanzelf door zijn rug lopen en zal hij zijn hoofd naar beneden brengen. Eventueel over balkjes laten lopen. Die techniek lijkt op een techniek uit de Reading, Beasing en Leading techniek voor mensen. Als je wil zien hoe dat gaat en werkt, kom dan gewoon 17 augustus even kijken.
Probeer het maar gewoon en laat je niet direct ontmoedigen als het niet direct werkt...spieren, banden en pezen hebben wel even nodig om te herstellen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 21:16

Die 17e neem ik hem waarschijnlijk zlefs mee Haha!
Als het tenminste ging om dat wat hier op bokt heeft gezeten...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers