Je Haflinger een andere roepnaam geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Je Haflinger een andere roepnaam geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 21:14

Als ik Norman koop wil ik 'm graag een andere naam geven, hij houd natuurlijk wel ze stamboek naam maar ze roepnaam wordt anders.
Ook hou ik het wel gewoon met een N.
Wie heeft dit nog meer gedaan bij zijn Haflinger.

De namen waar ik tussen twijfel zijn:
Navarro
Napoleon
No Mercy
Nervado

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:32

Hoe oud is de Haflinger? Als hij de naam gewend is, dan zou ik hem gewoon zo houden. Het beestje heet nou eenmaal zo en ik zou het zielig vinden als hij weer aan een andere naam zou moeten wennen.

Van je namen vind ik er niet eentje echt bij een Haf passen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:33

Ik vind Norman ook best! Lachen
En iedereen is er toch al aan gewend?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:41

Als je de naam gaat veranderen zodat het makkelijker te roepen is *is roepnaam* dan zou ik geen van bovenstaande namen kiezen.

Paard zal er al aan gewend zijn dus Norrie of Mannetje lijkt me iets makkelijker voor hem.

Palermo was ook niet makkelijk roepen, dus dat is gewoon Par of Parretje.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:00

heb dit ook, als ik Bastian koop, zie ik mijzelf dat nog staan roepen, maar je zegt zn naam nog maar en hij staat eral. echt raar we stonde de hele tijd te praten bij zijn box en opeens bastian en hij stond er Lachen En ik vin Norman ook leuk, als roepnaam noem je hem Nor of zoals Sily zegt Norrie ofzo


co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:59

Als roepnaam zou ik geen van die namen nemen. Het roept niet makkelijk en het is gelijk zo'n mond vol Haha! "No Mercyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...." klinkt zo vaag. Vindt je niet? Ik zou het lekker op Norman houden, daar is het beestje nou eenmaal aan gewend. Jij zou het toch ook niet leuk vinden als je opeens Lieze-Lotte werdt genoemd? Om maar een voorbeeld te geven...

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:37

Laat hem lekker zijn eigen naam houden! Wie ben jij om zijn naam te veranderen?? Die naam heeft hij gekregen bij zijn geboorte, het is een deel van hemzelf dus respecteer dat. Zo zie ik het hoor. Als het een lange naam is kan je het altijd afkorten ofzo, maar Norman klinkt best lekker. Lekker stoer!

Storm in mijn profiel!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:41

Mijn fjord heet Tjitske, nou roep dat maar eens Haha!, dus dat word meestal Tjits of iets dergelijks.
De namen die jij als roepnaam wilt gebruiken zijn geen roepnamen en worden waarschijnlijk toch weer afgekort, dus waarom zou je niet een afkorting van Norman als roepnaam nemen?
groetjes Ilse

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 11:40

Wat betreft de leeftijd, en dat hij naar zijn naam luisterd; hij is 3 en luisterd nog niet eens echt naar Norrie, zoals ik 'm idd altijd noem, maar het leek me wel wat om 'm een andere naam te geven.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:45

Par is ook drie, en ze luistert ook niet echt naar haar naam.
Ze weet het wel hoor, want als ze graag de bak uit wilt of de wei weet ze wel te reageren op haar naam.

Alleen als ze eigenlijk niet wil of iets beters te doen kent ze de naam opeens niet meer.

Norman past bij een hafliner, stevig en sterk.
En Norrie klinkt onwijs grappig toch?
Als je nu met een andere *roep*naam helemaal opnieuw zou meoten beginnen duurt het alleen maar langer voordat hij echt gaat luisteren.

Alhoewel ik de namen die je verzonnen had wel leuk vondt hoor Lachen

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 12:10

Sily schreef:
Norman past bij een hafliner, stevig en sterk.
En Norrie klinkt onwijs grappig toch?
Als je nu met een andere *roep*naam helemaal opnieuw zou meoten beginnen duurt het alleen maar langer voordat hij echt gaat luisteren.

Alhoewel ik de namen die je verzonnen had wel leuk vondt hoor Lachen


Dat is het 'm nou juist, hij is heel slank en loop heel mooi, je ziet echt bij hem dat er arabierenbloed in zit, daarom vindt ik Norman helemaal niet bij 'm passen.
Jammer dat ik nog geen foto van 'm heb, anders had ik 'm wel even laten zien natuurlijk.
Wat ik wel kan doen, is even een foto van z'n vader laten zien, want daar lijkt hij onwijs veel op.

Neptun
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Alice op 24-07-03 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:15

Alice"]
[quote="Sily schreef:
Norman past bij een hafliner, stevig en sterk.
En Norrie klinkt onwijs grappig toch?
Als je nu met een andere *roep*naam helemaal opnieuw zou meoten beginnen duurt het alleen maar langer voordat hij echt gaat luisteren.

Alhoewel ik de namen die je verzonnen had wel leuk vondt hoor Lachen


Dat is het 'm nou juist, hij is heel slank en loop heel mooi, je ziet echt bij hem dat er arabierenbloed in zit, daarom vindt ik Norman helemaal niet bij 'm passen.
Jammer dat ik nog geen foto van 'm heb, anders had ik 'm wel even laten zien natuurlijk.
[/quote]

O ik snap wel wat je bedoelt hoor.
Ik vindt Palermo ook geen merrienaam en meerdere mensen hebben gevraagt of ik de naam zou veranderen.
Uiteindelijk toch maar niet gedaan, ze begon steeds beter ernaar te luisteren en uiteindelijk ach.....what's in a name?

En dan kan je dat sterke aan de naam Norman terugvoeren naar zijn karakter, haflingers zijn over het algemeen sterk en veilig, net als die naam dus.

En moet jij eens kijken hoe raar de mensen staan te kijken als je met een paard binnenkomt die Norman heet en het blijkt een slank, atletisch haflingertje te zijn.
Verrassing en verbazing alom Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ereslover

Berichten: 16
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:29

ik vind ook dat je hem gewoon Norman moet noemen, je gaat het toch afkorten en die andere namen zijn niet echt makkelijke roepnamen. Wat je ook in gedachten moet houden is dat een naam altijd iets zegt over een persoonlijkheid, dat is bij mensen zo maar ik geloof er in dat het ook bij paarden zo is.
Het paard wat ik rijd heet Louis Armstrong...nou probeer die maar eens te roepen... LLLLLOOOUUUIIIISSS AAARRMMSSTTTROONGGGGGG zie je het voor je?? Ik noem em gewoon Louis of Loutje... en hij luistert er perfect naar...

xxx

www.hippischcentrumbarendrecht.nl

Louis is liefffffffffff


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Temeraire en 35 bezoekers