[JV] lichtrijden/doorzitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

[JV] lichtrijden/doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 21:16

Ja, ik heb ook een vraag *LOL*
ik weet dat een vergissing hierin als volgt wordt bestraft:

Het lichtrijden, waar doorzitten wordt gevraagd en omgekeerd, wordt altijd bestraft en wel door het cijfer van de betreffende drafreprise van de proef met 1 punt te verminderen. Hetzelfde geldt voor het "op het verkeerde
been" lichtrijden.
De aftrekpunten dienen in het cijfer voor het betreffende onderdeel te worden verwerkt. De jury dient dit op de protocol/startcoupon te vermelden.

nu start ik nu nog L1 met Raimaer en moet ik dus vrijwel alles lichtrijden (helaas, bij doorzitten blijft ze veel compacter Haha!) maar ik hoop dus snel L2 te starten en dan heb ik een dilemma. Ze laat de middendraf veel beter zien als ik blijf doorzitten (zelfde oorzaak) dan bij het lichtrijden. Het is het overwegen waard om te doen alsof ik blond ben en in de middendraf fijn te blijven zitten en de -1 voor lief te nemen. Of trappen jullie daar niet in?

PS en nu hopen dat ik niet bij beppies in de ring moet starten Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:18

heb ik wel gedaan
Een middendraf lichrijdend was een 4 en met veel geluk een 5
doorzittend een 6, maar meestal een 7

dus proberen om blond te zijn waard en tot nu toe nog altijd gelukt Blond

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:22

Vriendin van me zit altijd door bij het wijken.
Met lichtrijden gaat het gewoon niet. En met doorzitten scoort ze een 7. Soms krijgt ze -1, maar meestal zien ze het niet eens!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 21:32

ja, met wijken zou dat idd ook heel fijn zijn *LOL* (bij Raimaer, voor Pablo maakt het niet uit, en bovendien loopt die L2)

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:38

Met binnenkomen zat ik ook altijd door. Nog nooit puntenaftrek voor gekregen.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:38

Ik zou het gewoon doen

Ja je kan inderdaad -1 krijgen (wat tegenwoordig in het punt verwerkt moet worden) Maar ik geef dat altijd aan dat de midd. dr. bv een 8 was maar -1 aftrek voor het doorzitten

Als je paard het echt veel beter doet dan doorzitten
Maar niet boos worden dat je dan voor die goeie midd. maar een 6 heb natuurlijk
want daar is misschien die -1 af


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 21:56

nee, dat begrijp ik organisator *ben een beetje blonT, niet helemaal Haha!*. Maar anders wordt een 5 of een 4 als ik pech heb. Ik denk dat ik dit in het L1 toch ook maar eens ga smokkelen Haha!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 07:28

Ik begrijp het heel goed dat je liever doorzit omdat je het paard meer gesloten kunt houden, maar persoonlijk vind ik het heel erg als een jury het niet aanrekent als je doorzit terwijl je moet lichtrijden (of andersom). Ik vind het juist goed dat het in de proeven voorkomt omdat je zo leert om secuur te rijden. Als je Z rijdt kun je je geen fouten/foutjes meer veroorloven, want dat betekent gewoonweg geen winstpunt. Je moet supersecuur rijden (op de letter, oefeningen verzorgd afwerken etc.). Ik vind het juist heel goed dat je dat al leert in de B en de L.
Daarbij komt dat je gelijk hebt als je het paard beter gesloten kunt houden, maar daarentegen vind ik ook dat je zo ver rijkunstig moet kunnen rijden, dat je het goed oefent en je paard ook goed gesloten kunt houden tijdens het wegrijden wanneer je lichtrijdt.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:12

bij ons moet je vanaf L1 verplicht heel de proef doorzitten.
enkel middendraf is lichtrijden.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:13

Wat is precies 'bij ons'?
Ik weet het niet. Ik heb een tijd Z gereden en start nu L2. Bij de L2 is het idd zo dat je de hele proef moet doorzitten behalve middendraf. Zou ff in het boekje moeten kijken voor L1. Sorry voor fout dan.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:15

ow sorry,
in belgie bedoel ik, de lrv

meeste bokkers weten dat ik belg ben, maar aangezien je hier net nieuw bent kon je dat niet weten natuurlijk!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:21

Oh, geeft niet hoor, sorry. Had wel ff in je profiel gekeken, maar daar niet op gelet. Ik zou het ff moeten nakijken voor de L1 bij ons.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 12:52

Randy01, ik heb al Z2 gereden bij de paarden en ben het helemaal met je eens wat betreft secuur rijden. En ik neem het strafpunt voor doorzitten/lichtrijden wel voor lief als me dat twee punten meer voor de oefening oplevert *LOL* B en L1 is overigens lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd, vanaf het L2 andersom.

En ja, in principe zou ik haar rijkunstig zo voor elkaar moeten hebbrn dat ze ook lichtrijdend mooi gesloten blijft, en daar werk ik ook heel hard aan, maar zover is het gewoon nog niet (ze is 5, en heeft net een veulen gehad). Het is zeker niet zo dat ze helemaal uit elkaar op de voorhand wegsjouwt, ze treedt juist achter heel mooi aan maar kan dat voor nog niet genoeg verwerken en maakt zich dan sterk, wat met name in de overgang terug dan problemen oplevert. Vandaar dat ik het - in de ring - zodaning wil oplossen dat ik toch het maximale haalbare punt krijg. Berekenend rijden dus Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Oriotti en 7 bezoekers