Pavo of Havens?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 10:30

Momenteel ben ik bezig om uit te zoeken wat ik Mika nou het beste kan voeren. Eigenlijk vind ik het voeren op zich best wel moeilijk, in die zin, dat ik de ene dag naar haar kijk en denk " morgen ontploft ze" en de andere keer kijk je en denk je bij jezelf "misschien mag ze wel een beetje meer".
Momenteel voer ik subli, de onderhoudsbrok en de meal, gewoon bij ons van de welkoop, maar ik heb nu zowel havens als pavo aangeschreven voor een voedigsadvies en ik denk erover om over te stappen naar een van deze merken.
Waarmee hebben jullie de beste ervaringen? En wat zouden jullie doen in mijn geval?

Groetjes Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:52

Het hangt helemaal van het paard af.

Onze ervaring is dat de paarden van Subli veel drukker worden dan van PAVO. Onze paarden waren hartstikke opgefokt en paniekerig. We zijn toen overgestapt op PAVO2 en Havens muesli zonder haver en dat ging perfect! Ze waren weer zichzelf, met een normale blik in de ogen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:30

De beste ervaringen heb ik met Equiral, de paarden hebben er minder van nodig, drogen mooi op (dus geen vet maar spieren), blijven kalm en krijgen toch voldoende energie.

Helaas sta ik nu op een stal waar dit niet gevoerd wordt, maar Havens, wat overigens prima bevalt, je moet er alleen wat meer van geven dan met Equiral het geval is. Met Pavo heb ik zelf geen ervaring.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:58

Des krijgt zolang als ik haar ken Havens sportbrok. In de winter als ze wat schraal aandoet wat muesli van Havens erover. Ze doet het er prima op.

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:10

Brutus krijgt ook sinds hij op deze stal staat havens en dat bevalt mij ook prima ik heb geen problemen daarmee. Toen hij nog veulen was toen kreeg hij pavo veulenbrok en dat was ook goed.

groetjes claudia

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 15:34

Ik heb net een hele tijd aan de telefoon gehangen met havens, me alles uit laten leggen enzo.
ik kom dus nu net terug van de fouragehandel en heb de muesli zonder haver meegenomen en de slobber-mash.
Beiden zijn zeer geschikt voor pony's en paarden die heel sober gevoerd moeten worden maar wel de vitamines en mineralen moeten hebben.
Ik ben nu dus heel benieuwd hoe Mika het hierop gaat doen, ik heb hier in ieder geval een beter gevoel van als van subli.
Mijn subli brok die ik hier nog onaangebroken had staan heb ik aan een meisje gegeven die wel altijd subli voert, dus dat probleem is gelijk opgelost.

Groetjes Sonja

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:49

Nou Sonja, die muesli zonder haver is zeker een lekker smulmaaltje.
IJsco kreeg het ook omdat die ook sober gevoerd moest worden en als die de kans kreeg smeerde ze hem het schuurtje in om de ton open te breken, die was helemaal gek op dat spul.
Ze zag er duidelijk veel beter uit daarna, glimmende oogjes en vacht en een hele happy uitstraling. Was lekker vrolijk en voelde zich fijn.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 16:04

ja ik voer ook Havens -mueslie zonder haver aan mn fjord. Die moet ook sober gehouden worden. Ik heb Loki nog maar een week, dus ik weet niet echt of Havens me bevalt of niet....en ik heb eigenlijk niet zoveel ervaring met voer.

Ik heb me ook heel uitgebreid laten informeren, ik denk dat dit een goed keus is

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 19:23

Ik voer altijd Havens draversbrok (= onderhoudsbrok) en de paarden doen het er heel goed op. Voldoende energie, ze hoeven er niet al te veel van en ze vinden het vreselijk lekker.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 08:15

ehm manon draversbrok=geen onderhoudsbrok.draversbrok is voor sportpaarden,die veel werk verrichten......onderhoudsbrok=basis ofwel sportbrok genoemd bij havens.

soms is het beter om te zwijgen

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 17:13

Ja dat klopt, draversbrok hebben we heel lang aan de lespaarden gevoerd, in de zomer als ze het meest moeten werken (veel meer uren buitenritten) moesten we er echter te veel van gaan voeren. Nu hebben we manegebrok (=alleen in bulk) van hippostar, en daar doen de les- en sportpaarden het heel goed op. Ben zelf ook erg weg van Equiral, is alleen een beetje te duur helaas om aan zoveel paarden te voeren Verdrietig . Eentje die zo ongeveer overal allergisch voor is krijgt het wel. Die havens slobber is trouwens wereldspul, ik heb altijd een zak om prutjes van te maken als er een druppels of poedertjes moet hebben, of ziek/herstellende is.


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 17:14

Wij voeren Kaspar Faunafood Onderhoudsbrok en dan kun je weer kiezen uit paard of pony. Dat ligt dan weer aan de grootte van de brok.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 121 bezoekers