verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 19:02

Mn eerste vraag is: hebben degene die een eigen paard hebben een verzekering enzo? lijkt wel logisch maartoch.. ik heb nu juist een verzekering op mn nieuwe manege laten afsluiten maar die zal natuurlijk niets vergoeden met mijn toekomstig paardje omdat die dan op een weide bij mij in de buurt komt te staan. En omdat ik dan veel buitenritten zal maken en op het weideland zal rijden is het misschien beter. Geen idee
En mn tweede vraag, nu vertelde mijn vriendin dat je pas alleen mag buitenrijden als je 18 bent, of als er iemand bij je is die kan paardrijden. Ik dacht dat het mocht als je 16 was? Verward Heel misschien kan dit verschillen omdat ik in Belgie woon en er misschien andere wetten voor zijn. Slim

Alvast Bedankt Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Farjen op 23-07-03 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:08

Ne heb hem niet verzekerd omdat ik baas over mijn eigen paard
wil blijven en weleens iets lugubers heb meegemaakt dichtbij
een paard die was opgegeven was gewoon doorverkocht aan mensen
bij ons op de manege dus dat zijn geen leuke dingen.
en als je operatie duurder is dan je paard waard dan 'mag'
je hem terug kopen om het wel te laten doen maar de verzekering
dekt dan nix.

het zijn oplichters is mijn persoonlijke mening, ik leg elke maand wat
geld opzij en als je paard naar een kliniek toe moet mag je ook wel gespreid betalen dus ik heb zoiets van nee voor mij geen verzekering!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:19

België: je mag alleen buitenrijden vanaf 14 jaar
vanaf 12 jaar mag ook, mits onder begeleiding van een ruiter van minstens 21 jaar
op elk ogenblik moeten zowel jij als je begeleider in staat zijn om jullie paard onder controle te houden (met uitzondering van overmacht, maar zelfs dan...)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:24

Is er een minimumleeftijd voor alleen buitenrijden dan??? Ik scheurde met 8 jaar al door de bossen bij ons...
Anywayz, ik heb inmiddels geen eigen paarden meer, maar die waren niet verzekerd. Net wat Mango al zegt: ik legde een deel van de premie opzij, probleem opgelost. Nog goedkoper ook vaak...
Ik denk ook niet dat ik mijn toekomstige paarden zal laten verzekeren. Hangt bij mij ook wel van de waarde van het paard af... Als ik een paard van € 5000 in handen heb waar ik grote verwachtingen van heb dan wordt die wel verzekerd denk ik... Maar dat is allemaal toekomst, weet niet wat ik doe...

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 20:24

Net wat ik dacht leentje Lachen Ben 16 dus is het geen probleem Lachen

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 20:27

Pervinco:
is die premie dan alleen voor je paard?
en wat als jij iets tegen komt?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:27

ik was 10 hoor Knipoog (met de veldwachter op de hoek Bloos )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:28

Dookie schreef:
Pervinco:
is die premie dan alleen voor je paard?
en wat als jij iets tegen komt?


Hoe bedoel je als ik iets tegen kom? Als ik van dat beest afstuiter? Daar ben ik, net als iedereen overigens, gewoon wa (ziekenfonds/particulier) voor verzekerd...

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 20:30

Had beter eerst eens aan mn pa gevraagd over die verzekering over mezelf Lachen Wat wil je, hij is aan het werken en ik wil het weten :-p

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:50

Ik heb mijn paard wel verzekerd en ik ben nog maar 13, maar wel verzekerd met buitenrijden, omdat ik mijn ruiterbewijs heb!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:54

heb je het trouwens over een verzekering voor medische kosten ed, of over een verzekering voor schade aan derden enzovoorts?
In het laatste geval: mijn pony zit mee in de familiale verzekering voor schade die ik zelf zou kunnen hebben, schade toegebracht aan derden en dergelijke.
Zonder extra premie, vreemd genoeg omdat ze een pony is. Moest het een paard geweest zijn hadden we iets extra moeten betalen. (Verzekerd bij KBC)
Ik heb geen verzekering voor medische kosten.