Rake trap gehad van Pablo, au au

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Rake trap gehad van Pablo, au au

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:18

Ik kan het nog steeds niet begrijpen en snappen doe ik het ook niet Scheve mond

Met het poetsen gisteren zag ik bij de kroonrand van zijn linkerachtervoet wat vuil zitten. Omdat het buiten lichter was heb ik hem mee naar buiten genomen om het even te wassen. Het leek wat modder/zand en misschien een wondje (of zou het mok zijn maar dat heeft hij nog nooit gehad en het zat aan de bovenkant,niet in de kooholte).

Dat ging allemaal heel ontspannen, Pablo stond gewoon stil en had ook nog wat hooi gesnackt. Ik was zijn kroonrand wat aan het soppen met teatreashampoo omdat het echt kleefde en vies was en ik geen bloed oid zag.

Opeens trok hij zijn been op en knalde die opzij, echt gericht tegen mijn ribben. Ik viel om en schoof een stukje door op het beton. Daar had ik even geen lucht door de trap tegen mijn ribben en daarna ging ik bijna hyperventileren maar er was gelukkig al iemand van de manege bij die bhv-er is. Na een tijdje ben ik rustig omhoog gekomen. En heb me wat afgespoeld (ik zat onder het stof) en ben op het terras gaan zitten met een glaasje water. Ik was wat dizzy maar de pijn ging wel.

Pablo was meteen gevangen en mijn moeder heeft hem even gelongeerd (en daar zal hij wel flink zijn opgejaagd want mijn moeder was woedend dat hij mij had getrapt). Toen het gebeurde was mijn moeder Pieke aan het longeren en ik stond vlakbij de longeerring dus die zag me opeens daar liggen maar gelukkig waren eer een hoop mensnen aanwezig dus hebben Pieke ook op stal gezet.

Op het terras heb ik Maurice gebeld want naar huis fietsen zag ik niet zo zitten. Maurice vond dat we langs de huisartsenpost moesten om even te checken dat er niks gebroken was (vandaag en morgen zit maurice in Zeist dus hij wilde graag weten dat of ik heel was vooradt hij weer in Verwegistan zat). Thuis dus even de huisarts gebeld en toen naar de huisartsen post. Daar heeft een huisarts wat gevoeld en gedrukt en volgens hem was ik nog heel maar gekneusd.

Nu heb ik een kleine gevoelige bobbel op mijn ribben en doet het gelukkig alleen pijn als ik echt diep ademhaal en soms een steek. Maar mijn linkerheup doet best pijn, dar ben ik mee op het asfalt gevallen, die is echt stijf en gevoelig. En aan de binnenkant van mijn boven been heb ik een megabloeduitsorting van ruim 5 cm lang en dat brandt.

Maar ik snap echt niet dat Pablo zo gericht heeft getrapt. Dat heeft hij nog nooit gedaan. Gelukkig heeft hij geen ijzers meer om want omstanders hoorden echt "plok" toen hij me raakte. Hij stond los dus hij had ook gewoon weg kunnen lopen of zijn voet verzetten of naar achteren kunnen slaan. Maar hij heeft echt gericht naar mij getrapt. Dat doet mijnb vertrouwen in hem niet goed. Ik snap het niet, als hij de sid zat is trekt hij gewono zijn been weg. Hij heeft 1 keer de smid gemept maar dat was niet gericht, hij trok toen heel hard zijn been weg waarbij hij de smid raakte.
Ik heb Pablo ruim 9 jaar, al vanaf zijn geboorte. Ik vertrouwde hem echt wel. Ik kan er zo zonder zadel op klimmen en normaal is het echt een lieve knuffelkont. Maar deze actie Verward Op de wei zal hij wel eens terugmeppen maar dat is een totaal andere situatie.

Mijn moeder begon gisteren al tegen me dat ik niet streng genoeg voor hem ben en hem teveel zijn zin geef. Dat hij daarom dit durfde te doen. Maar zo vaak krijgt hij zin niet en ik ben juist behoorlijk streng omdat hij anders echt irritant drammerig wordt (merk je vooral als hij kreupel is geweest en zijn energie niet kwijt kan). Maar met het rijden ging het heel fijn en hij liep ook braaf het washok in (waar hij wel eens wat strubbelingen kon geven).

Ik hoop dat ik snel weer kan rijden en dat hij dit nooit meer doet. Maar vanmiddag vraag ik wel iemand even te kijken naar dat plekje. Laat ik wel tegelijk een voet optillen zodat hij niet (althans minder makkelijk) kan slaan. Ik ben echt geschrokken dat hij zo gericht heeft getrapt.


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:30

He jakkes Katrien, wat ontzettend vervelend voor je......
Je zult je vast niet zo top voelen; "lichamelijke pijn" is al ellendig op zich, maar dat je vertrouwen geschaad is, dat is zeker zo erg.
Ik hoop echt voor je dat het een eenmalige actie is geweest en dat het nooit meer voor zal vallen.
En misschien ook even naar je eigen plekjes laten kijken ? Knipoog
Veel beterschap / succes !

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:41

auau! jeetje wat zul jij geschrokken zijn Katrien! het zal vast een vergissing zijn geweest van Pablo hoor *LOL* misschien deed iets hem wel erg pijn en sloeg hij in reflex!, hij is vast net zo hard geschrokken als jij! heel veel sterkte met de pijn in de ribben! Vriendjes zijn?

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:17

Tja, ik snap je verbazing, die van mij had vorige week ook zo'n uit het niets actie. Ik heb Maes ook al 9,5 jaar, vanaf dat hij 6 maanden was, je weet dus wel een beetje wat je aan elkaar hebt.
Ik wilde hem in de wei uit m'n hand een worteltje geven die naast de emmer was gevallen, hij stond te eten en heeft voedernijd hoor, dat wel. Maar ik verwachte niet dat hij ineens een uitval naar mij zou doen ipv het worteltje aanpakken. Gelukkig schampte het langs m'n kleren, maar het was echt zo'n uitval met z'n muil open en z'n oren plat, ik was verbouwereerd... Hij maakte dat hij wegkwam, en ik stond daar met m'n mond open en het worteltje nog in m'n hand. Toen werd ik kwaad, maar dat had niet zoveel zin, en dus heb ik hem niet eens op z'n lazer kunnen geven.

Ach ja, het blijven dieren zullen we maar denken, met al hun instinctieve gedragingen. Sterkte in ieder geval met je verwondingen Vriendjes zijn?

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:22

Jeetje wat balen Scheve mond
Ik hoop dat je niet al te veel last meer hebt van je ribben.
Jammer dat Pablo niet kan praten, dan had ie kunnen zeggen waarom hij het gedaan had Knipoog

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:27

He Katrien, wat vervelend!! Dat had ik nou nooit verwacht van Pablo . Ik hoop echt voor je dat hij zoiets nooit meer doet. Anders moet je er maar voor zorgen dat er voortaan altijd iemand bij staat als je `n wondje gaat schoonmaken..
Als ik vanmiddag nog op de manege ben , help ik je wel even..
Sterkte Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:40

Dank je voor jullie lieve woordjes Haha! Mijn ribben vallen gelukkig echt heel erg mee. Echt verbazingwekkend hoe sterk die dingen zijn, het is zelfs niet blauw. Ik heb meer last van het vallen op mijn heup en van de schrik. Ik had dit echt nooit verwacht van Pablo. Het was echt schrikken dat ik door die trap gewoon omviel en wegschoof.

Nu is het wel handig dat mijn moeder hier ook op stal staat want die kan mooi Pablo longeren want ik kan nog even een dagje niet rijden Boos!.
En Steefje, als ik je vanmiddag nog zie dan graag hulp en anders vraag ik het wel aan iemand van stal want mijn moeder is daar niet zo handig mee.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:12

Da's poedersuiker Boos! Ik hoop voor je dat het een eenmalige actie was van hem!!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:56

Tja, dat soort dingen kunnen altijd een keer gebeuren. Het blijven paarden. Hopelijk knap je snel weer op. Vriendjes zijn?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:58

wat naar voor je! snel beter worden hoor!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:14

Wat naar Katrien! Ik kan me heel goed voorstellen dat je Pablo hierom eventjes iets minder vertrouwd, maar denk dat het een foutje van hem was. Een paard waar je al zo lang maatjes mee bent zal je nooit gericht trappen. Misschien had hij gewoon even last van het wondje of zat hem iets dwars.
Wel vervelend trouwens dat Maurice nu net weg is, net nu je 'm best even kunt gebruiken....
Sterkte ermee !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:20

Katja schreef:
Tja, dat soort dingen kunnen altijd een keer gebeuren. Het blijven paarden.

Inderdaad En daarom let ik ook altijd goed op, hoe braaf hij ook is, ik ga niet achter hem staan. Zorg altijd dat ik gehurkt zit, gas nooit op mijn knieen zitten enzo. Dit was echt pech en ik hoop dat Pablo echt een stomme fout heeft gemaakt en dat hij niet echt bewust naar mij trapte.

Hij heeft trouwens we een keer heel bewust de dierenarts in zijn arm gebeten. Hijwas die man even helemaal zat met zijn gefrummel en opeens was het hap. De dierenarts was even helemaal verbouwereerd want juist van Pablo had hij dat niet verwacht.

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:19

Eeeecht niet leuk!!
Sterkte met je blauwe plekken...


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:28

Heel veel sterkte en beterschap. Ik weet niet precies wanneer je gaat trouwen, maar ik hoop dus echt dat je je dan weer wat lekkerder voelt. Gelukkig dat er veel mensen in de buurt waren die je konden opvangen. Stel je eens voor dat je helemaal alleen geweest was. Dat is echt helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:15

Trouwen is pas over meer dan 90 nachtjes dus dan ben ik wel weer de oude Haha! (tenzij Pablo weer een aktie uithaalt). Vandaag was hij iig gewoon braaf dus het heeft hem gisteren gewoon echt pijn gedaan.

Tsja, MiraMar dit schijnt er dus bij te horen als je een eigen paard hebt dus wees gewaarschuwd Knipoog

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:21

Kan het zijn dat er een paardenhorzel zat ergens ?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:00

Jeetje dat is niet leuk nee, denk je dat je weet wat je van je paard kan verwachten na zoveel jaar en dan komt hij met zo'n overwachte actie!
Hopen dat het inderdaad eenmalig was en een foutje van hem.
Beterschap, klinkt niet fijn wat je hebt!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:17

pfff dan schrik je inderdaad wel even ja, wow ik denk dat ik het vertrouwen wel even kwijt zou zijn, ik vertrouw mijn paardjes echt helemaal, denk dat ik me knap banketstaaf zou voelen als dit zou gebeuren.

Sterkte

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 02:12

Mist schreef:
Kan het zijn dat er een paardenhorzel zat ergens ?


Ja,
Het stikt daar bij jullie toch van de dazen?

En anders is het een vergissing of toch een apestreek!

Beterschap en laat dit voorval je goede verstandhouding met Pablo ajb niet bederven...
Hij is ook maar een paard! Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, DDDara, Donnatella, Gigixponys, Kirrietje, laura22, Noukie123, rover_, Unicorn79 en 115 bezoekers