verzekering belde hoe werkt dit>?..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

verzekering belde hoe werkt dit>?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 09:57

ik heb sinds 2 weken een eigen paard.. Haha!
maar nu belde er iemand van de verzekering op of die even mocht komen kijken..

hij belde gister en hij komt vandaag tussen 2 en 3 uur.. Verward
weet iemand wat die komt doen en hoe dat in zijn werking gaat..

alvast bedankt..

ps: voor foto's van me kanjer moet je even in me profiel kjken..

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:02

Ze komen gewoon even kijken om welk paard het gaat.. Mischien dat je hem even aan de hand op en neer moet laten draven... Ze kijken het dier even over, et presto...

Het stel niet echt veel voor... maar wel een mooie gelegenheid om alle vragen die je nog hebt even te stellen Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:02

Ze komen hem even bekijken dan moet hij even wat draven aan de longe en controleerd een aantal kleine dingen. Puur om te zien dat hij gezond is en geen zichtbare gebreken heeft. Ik had bij Interpolis een hele leuke aardige man.

Ik weet niet hoe zwaar je hem hebt verzekerd maar dat telt ook mee. Maar ik denk niet zwaar anders had je wel foto's nodig.
Vraag dan gelijk of je je tuigage er ook bij kan doen dan kan hij je kast bekijken en voor een kleine bedrag leten meenemen. Dat heb ik laten doen bij interpolis.

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 10:08

hey bedankt voor jullie reactie ik hoef me dus niet zo'n zorgen te maken..

nee idd prisca hij is niet zwaar verzekerd..
maar wat houd een tuigage en leten in?

bedankt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:17

bij het tuigage bedoeld ze dat je tuig (zadel en hoofdstel) ook meeverzeker worden en ik denk dat dat leten een typfout is en het laten moet zijn (sorry als ik het mis heb).

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:18

Leten moest denk ik, eigenlijk laten zijn?
En met tuigage wordt volgens mij 't zadel/hoofdstel bedoeld.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:18

haha, te laat. Maar er is niets om je ongerust over te maken. Het gaat ze gewoon om de algemene indruk van zowel paard als stalling.

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 10:21

oooh gelukkig heel erg bedankt..

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:28

bij mij is de verzekeringsman geweest, terwijl ik er niet eens was! Hij belde dat ie kwam en toen zat ik aan de andere kant van het land....

Er stonden 3 bonte paarden in 1 wei, ik hoop dat ie de goede heeft bekeken *hahaha*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:48

Prisca, mijn tuigage valt gewoon onder de Inboedelverzekering. Mijn verzekeringsmannetje (van de inboedel) is gister nog geweest ivm kapotte TV door blikseminslag en die vroeg even tussen neus en lippen door waar mijn zadels lagen. Nou, in huis natuurlijk!! Haha, mij vang je niet zomaar!! Haha!

De TV is overigens, zonder problemen, vergoed (complete nieuwwaarde teruggekregen!) Pling

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:56

imker schreef:
Prisca, mijn tuigage valt gewoon onder de Inboedelverzekering. Mijn verzekeringsmannetje (van de inboedel) is gister nog geweest ivm kapotte TV door blikseminslag en die vroeg even tussen neus en lippen door waar mijn zadels lagen. Nou, in huis natuurlijk!! Haha, mij vang je niet zomaar!! Haha!


Da's ook slim... gewoon zeggen dat ze thuis liggen, dan vallen ze idd onder je inboedel verz.

Ideaal!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:18

Komen ze altijd kijken als je je paard verzekerd? Nacino is al drie jaar verzekerd nu (Amev Hippo) maar nog nooit iemand gezien...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:24

Cinzano"]
[quote="imker schreef:
Prisca, mijn tuigage valt gewoon onder de Inboedelverzekering. Mijn verzekeringsmannetje (van de inboedel) is gister nog geweest ivm kapotte TV door blikseminslag en die vroeg even tussen neus en lippen door waar mijn zadels lagen. Nou, in huis natuurlijk!! Haha, mij vang je niet zomaar!! Haha!


Da's ook slim... gewoon zeggen dat ze thuis liggen, dan vallen ze idd onder je inboedel verz.

Ideaal!!
[/quote]

Ja, echt super, alleen moet je heel even je verzekeringsagent bellen en het melden, dan passen zij het aan op je polis (Interpolis in ieder geval wel).

En Elise, ze komen alleen kijken als je je paard aanmeldt voor de verzekering en als er problemen zijn. Bij Imker zijn ze alleen geweest om hem even te 'keuren', voor zover ze dat deden.

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 11:58

jah dat is natuurlijk wel ideaal als je tuigage onder je inboedelverzekering valt..

ik weet het niet elise..bij de keuring waren er geen problemen..
dus ik hoop dat deze meneer of mevrouw dat ook niet heeft..

ik ga zo weg jullie horen wel hoe het is gegaan..

gr bo

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 14:18

Sja, ik heb er enorm slechte ervaringen mee. Paard is klinisch gekeurd en naderhand ook op foto's. Niets te zien. Maar... de man van de verzekering had wel wat gevonden. Of ik even mijn paard voor de helft van de waarde wilde verzekeren en dan nog zonder dat ene achterbeen.

Andere verzekering gekozen, geen enkel probleem. Voor veel meer dingen verzekerd en het kost me precies 4 euro meer per jaar!

De man in kwestie mag doen wat hij wil, van mij mag hij mijn paard afkeuren voor die verzekering, maar de manier waarop het ging en waarop ik behandeld ben is schandalig. Er loopt nog een klachtenprocedure....

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 17:00

jeetje kleintje dat is ook wat..

ik kom net terug van stal en alles is goed gegaan..
hij is verzekerd..
ben super opgelucht..

bedankt voor jullie reactie's OK dan!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:27

Hm bij ons ging het vrij simpel. Klinische keuring, alles goed behalve een lichte verkoudheid (zij de DA, naar mijn mening toen al het gevolg van een allergie maar dat wist ik toen natuurlijk niet) tijdelijk was het luchtwegapparaat dus uitgesloten. Na een paar maanden herkeuring daarvoor, goedgekeurd door een andere DA, naar mijn idee toevallig want goed was het niet vond ik (pff geluk). Toen was alles verzekerd, een jaar later krijgt hij het écht aan zijn luchtwegen, alles vergoed!
Nu ook (operatie etc) geen enkel probleem of gezeur. Als je je maar netjes aan de polis houdt en optijd belt en meldt dan is er bij deze verzekering niets aan de hand. En ze hebben mn paard nog nooit gezien! Of ze zijn geweest toen ik het niet wist...

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 17:40

ooh dan heb je wel geluk gehad zeg..
wel beter dat alles vergoed is..
is alles wel goed nu met je pony?

welke verzekering heb jij dan?
ik heb amev en ze kwamen wel kijken..

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:58

Wij hebben onze paarden in het fonds. Heb altijd het idee dat de schatters meer uit nieuwsgierigheid komen dan dat ze echt naar je paard kijken.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:11

Citaat:
Hm bij ons ging het vrij simpel. Klinische keuring...

Zo ging het bij mij ook (ik heb AMEV Hippo). Ik moest/wilde mijn paard zowieso klinisch laten keuren voordat we hem kochten, dus ik had al een keuringsrapport. Daar heb ik een kopie van in moeten leveren en toen was -ie verzekerd! We wilden een uitgebreide verzekering, maar ivm de waarde van m'n paard moest ik dan foto's laten maken. Dat vonden we een b'tje een duur geintje (!) en nu hebben we hem deels uitgebreid en deels ODA verzekerd. Kunnen jullie het nog volgen? Hihi! Knipoog Haha! In ieder geval; alle eventuele operaties worden nu verzekerd, we hebben een eigen risico van 25%.

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 19:01

ja dat is het belangrijkste toch?
en natuurlijk op kreupelheden ect..

ik ben in ieder geval blij dat het allemaal gelukt is.. Haha!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:14

ja, daarom Haha! Haha! Haha!