Ergenissen aan je Bijrijdster??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Ergenissen aan je Bijrijdster??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 14:58

Wie ken dat gevoel... die ergernissen aan de manier waarop je bijrijdster met je paard / spullen om gaat???

Het gaat maar om kleine dingetjes, maar toch erger ik me eraan.
Dingen zoals een zooitje maken van de poetskist, hoofdstel niet netjes terughangen, maar in een hoopje. Halster / Hoofdstel op de grond slepen (precies door een plas heen). Bit niet goed afspoelen, enz enz enz.
Gewoon het omgaan met je spullen op een andere manier dan jijzelf.

Ben ik de enige die me hieraan ergert of kennen jullie dit gevoel???


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:01

Daarom neem ik geen bijrijder Haha! .. Oef,als er al een ander naar mijn zadel wijst,staan mijn nekharen al overeind..Dat ding heeft me een vermogen gekost..Ben erg zuinig op mijn spullen en paard...Dus dat zou alleen tot grote ruzie uitlopen..

Groetjes!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:36

KellyenXena schreef:
Daarom neem ik geen bijrijder Haha! .. Oef,als er al een ander naar mijn zadel wijst,staan mijn nekharen al overeind..Dat ding heeft me een vermogen gekost..Ben erg zuinig op mijn spullen en paard...Dus dat zou alleen tot grote ruzie uitlopen..

Groetjes!


precies.
en ik zou nooit de rust ermee kunnen vinden,dat ik ene dag niet kan en zij bijvoorbeeld me paard rijd,nee ik zou er geen rust mee hebben en me ook dagelijks ergeren

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 15:41

beautyfull_mickey schreef:
en ik zou nooit de rust ermee kunnen vinden,dat ik ene dag niet kan en zij bijvoorbeeld me paard rijd


Nou dat vind ik idd ook vervelend, ze rijd hem maar voor 1 dag in de week, maar ik kan toch mooi niet die dag naar mijn paard, al heb ik nog zo'n zin!

Denk dan ook dat ik ermee ga stoppen.....
Vind het niets om me zo te moeten ergeren

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:51

te stoppen met je paard?of bijrijder?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 15:54

beautyfull_mickey schreef:
te stoppen met je paard?of bijrijder?


Ohh sorry voor de onduidelijkheid...
Ik bedoel te stoppen met mijn bijrijdster. (stoppen mat paardrijden, nee, dan moet er wel heeeel wat gebeuren, hi hi Knipoog )

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:58

haha,ik dacht al.
ja,ik zou het ook niet lang volhouden en geen rust ermee vinden.
ikzelf pak daarom ook geen bijrijder Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:33

NOu als je geen tijd hebt, is het toch makkelijk dat je iemand hebt die dan op je paardje kan rijden, en als je diegene niet geschikt vind kun je toch gewoon zeggen dat je het niet meer goed vind gaan en haar niet meer nodig hebt, want de dag dat jij geen tijd hebt maakt die bijrijder wel tijd voor jou paard!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:39

Ik geef je helemaal gelijk hoor, ben blij dat YouKnowWho (denise) zo netjes ~~}> is. Daar laat ik met plezier mn paard achter, hihii *LOL* . Denies is gewoon mn steun en toeverlaat wat mn paardje betreft, ze is net zo zuinig op mn paard en spulletjes als ikzelf, helpt me super met trainen van die gele donder en weet me op wedstrijden lekker rustig te krijgen zodat ik lekker relaxed mn proefjes rij. OK dan!
Oftewel een super bijrijdster/groom en bovenal vriendin!
En nee ze is niet te huur, te leen, te koop oid...... Haha!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:42

ik heb voor allebei mijnn paarden een andere bijrijdster, loulou en suleika, beide meiden die netjes kunnen rijden en ze ruimen altijd netjes de spullen op, dat andere mensen je paard kunnen verpesten als ze er af en toe op rijden vind ik dikke onzin, okej als ze puur op de hand rijden dan kan het paard wat stugger worden , en er zijn natuurlijk ook gevalletjes hopeloos, maar het is helemaal niet verkeerd om af en toe eens te moeten werken op je eigen paard !
ik ben er iig hartstikke mee gehlopen, ik werk elke week 50 uur , en moet smorgens vaak heel erg vroeg me nest uit, dus ik ben blij dat als ik na een lange dag werken thuis kom, ik nog maar een paard of helemaal geen meer hoef te rijden!
in ruil daarvoor krijgen ze van mij gratis les.....
zo zijn we allemaal happy!
als je bijrijder niet bevalt , en ik neem aan dat het over je eigen paard gaat??? dan maak je dat tog gewoon vriendelijk duidelijk aan d'r?? of zie ik da nu verkeerd?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 16:45

Laukje85 schreef:
NOu als je geen tijd hebt, is het toch makkelijk dat je iemand hebt die dan op je paardje kan rijden, want de dag dat jij geen tijd hebt maakt die bijrijder wel tijd voor jou paard!


Net wat ik al zei..... ik heb gewoon zelf teveel tijd dus is het voor mij alleen maar irritant. Maar als je weinig tijd hebt is het ideaal hoor, iemand die jou paard verzorgt als je het zelf niet elke dag kan.

Wat dat betreft is het maar goed dat niet iedereen een eigen paard heeft, toch?! (anders waren er helemaal geen bijrijdster meer)


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 16:48

crossmonster schreef:
als je bijrijder niet bevalt , en ik neem aan dat het over je eigen paard gaat??? dan maak je dat tog gewoon vriendelijk duidelijk aan d'r?? of zie ik da nu verkeerd?


Dat wil ik vandaag ook gaan doen, is voor ons allebei het beste.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:49

Ik irriteer me er ook mateloos aan!!

Kleine dingen, precies wat jij zegt! Halster buiten laten liggen waardoor het zeiknat regent, mijn zadelhok open laten staan zodat alles daar oók natregent! Niet vegen, niet mesten, geen water geven.

Soms voel ik me dan net een groom, zij rijden en ik ruim alles op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:51

Lijkt me verstandig om die dingen direct te bespreken met elkaar en niet op het net te gooien. Stel dat je bijrijdster dit leest, lekker banketstaaf......

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:00

Jippie mijn bijrijdsters weten dit, heb er al zovaak wat van gezegd. Ik ben gewoon een muts hahaha

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:01

Weten jullie wel wat jullie bijrijdster van jullie denkt? Ik vind dit puur roddelen. Als iets je niet bevalt dan vertel je haar dat toch. Ze heeft zich aan jouw regels te houden want ze maakt gebruik van jouw spullen. Het is een heel ander verhaal als ze er ook voor betaalt, maar dan nog.

Ik vind dit erg achterbaks. Dit is weer het verhaal... het is maar een bijrijdster!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:14

zoals ik al zei, MIJN bijrijdsters weten dat ik dit niet leuk vind! Heb ze er gelijk op aangesproken...
Maar mag toch wel vertellen dat ik me er ook aan erger?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:55

Ik heb dus ook een bijrijdster en ik vind het heerlijk
mijn krijgt alle aandacht en verzorging die die nodig
heeft en ik heb ook effe rust een dagje !
als iets me dus niet zint zeg ik het gelijk wij spreken
ook de dagen af hebben wel vaste dagen maar als
ik vrij ben s'midags dan ga ik toch echt of rijden
of knuffelen ook al is het haar dag dat maak ik zelf uit
en ik geef het natuurljk wel door aan haar en mijn paard
kan het hebben hoor 2 uurtjes rijden op een dag !
wij overleggen alles en natuurlijk hebben we wel eens
irritaties maar daar moet je dus over praten gewoon
communiceren werkt perfect!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:59

ik erger me ook wel eens aan bijrijdsters... vooral als ze niks meer van zich laten horen (zoals deze)....

Setje (op Bokt) is ook een tijdje bijrijdster van Banjer gehad... en daar was ik echt superblij mee... alleen jammer dat het achteraf gezien toch te ver was... maar wie weet als het nieuwe fietspad is aangelegd... Schijnheilig Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:07

Op een enkel misser na heb ik alleen maar jarenlang puike verzorgsters
gehad.
Die lieten wel eens een steekje vallen, maar dat deed ik ook en
daar lachten we dan met elkaar om.
Zo kan het dus ook.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:42

Vippie schreef:
En nee ze is niet te huur, te leen, te koop oid...... Haha!
Viv


Ahhhh... handig om te weten Cool

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:46

Esme_27 schreef:
zoals ik al zei, MIJN bijrijdsters weten dat ik dit niet leuk vind! Heb ze er gelijk op aangesproken...
Maar mag toch wel vertellen dat ik me er ook aan erger?


Lees goed wat Kleintje schrijft!
Ze bedoeld als er geklaagd wordt zonder eerst met diegene te praten waar het over gaat.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:51

Gracy en ik kennen elkaar. Ik heb een tijd haar paard verzorgt. Juist toen gingen er verhalen de ronde en daardoor kwam er een eerste breuk tussen ons. Veel prutsmuts terwijl er veel minder aan de hand was.
Erg zonde is zoiets.

Daarom raad ik iedereen aan om te praten, je bijrijdster is ook (maar) een mens. Valt vast wel mee te praten en nee, ze is niet zonder fouten dus ook zij doet dingen verkeerd. Jijzelf vast ook, maar dat zie je vaak niet in omdat het jouw paard is...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:19

Cinzano"]
[quote="Laukje85 schreef:
NOu als je geen tijd hebt, is het toch makkelijk dat je iemand hebt die dan op je paardje kan rijden, want de dag dat jij geen tijd hebt maakt die bijrijder wel tijd voor jou paard!


Net wat ik al zei..... ik heb gewoon zelf teveel tijd dus is het voor mij alleen maar irritant. Maar als je weinig tijd hebt is het ideaal hoor, iemand die jou paard verzorgt als je het zelf niet elke dag kan.

Wat dat betreft is het maar goed dat niet iedereen een eigen paard heeft, toch?! (anders waren er helemaal geen bijrijdster meer)
[/quote]


waarom ben je er dan ooit aan begonnen??

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dezzie, IASCrawler, Jane808, journee, laura_estee, meggiemeg, N_B_N, Phonix, Princesj, Tatjanaa, Yontheke en 96 bezoekers