los lopen op straat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

los lopen op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 11:31

Ik breng Apollon om de dag naar een andere wei van ons een eindje verderop, ik moet dan 5 minutjes lopen. (fietsen is nog korter)
Nou was ik eerst dus mijn halstertouw vergeten en heb ik haar zo maar mee laten lopen en ze bleef ook nog gewoon als een hondje achter mee aan lopen ook!
Ach gut

Nu doe ik dat gewoon altijd! zonder touw, wel met halster zodat ik haar wel vast kan houden als er een auto of wandelaars langs komen.
Doen meer mensen dit ook? Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:34

Nee, levensgevaarlijk.
Dier hoeft maar 1 keer wat te zien en je bent ALTIJD te laat.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:36

nee..........het leed is idd niet te overzien als je een keer te laat bent

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:37

Helemaal met Sjuimpje eens. De straat is geen speelweide.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:37

Je kunt er ook nog voor bekeurd worden. Je bent nl. verantwoordelijk want je bent een bestuurder ook al zit je er niet op..... Dus pas op!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:59

Brrr..
Neej NOOIT
Er komt een keer dat hij wel wegloopt,
Nouw en de gevolgen daarvan wil je niet weten! Boos!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:03

Ik zou het ook nooit doen, risico is te groot, het zijn en blijven toch vluchtdieren! Ik begrijp wel dat je het leuk vindt dat je paard zo lief/mak achter je aanloopt, maar nogmaals ik zou het niet meer doen!!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:05

Fleur loopt vaak los als we in de bak aan het uitstappen zijn, of als ik 'r naar de wei breng, maar als het hek naar de dijk openstaat hou ik er vast, hoe braaf ze ook is. Het blijft een paard..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:38

Daarbij ben je ook nog eens niet verzekerd als er iets gebeurd wegens "ondeugelijk" harnachement (of ontbreken daarvan).
Nee hoor gewoon touwtje eraan kleine moeite en scheelt een hoop elende.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:54

helemaal gek NOOIT doen het is wel leuk dat tie lief mee loopt maar super gevaarlijk voor hetzelfde geld rent tie ineens weg of komt ie onder een auto word je toch niet vrolijk van!!

ben je paardje wel kwijt niet meer doen hoor!!
als je dit wil doen doe het dan op het erf of in een bak of weiland maar
op de weg is niet verstandig!

maarja je moet het zelf weten het zal wel een grappig gezicht zijn dat je paardje achter je aan wandelt !!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:53

Heb nog nooit zo'n stompzinnig verhaal gehoord. Als je je paard zat bent, moet je dit gewoon blijven doen. Lekker verstandig hoor ! Ik neem aan dat je toch nog wel een klein beetje gezond verstand meegekregen hebt van je ouders, gebruik dit dan ook.

(wat is de kortste weg naar het ziekenhuis ? Ogen dicht en oversteken !! oftewel : de kortste weg naar het slachthuis ; je paard los laten lopen op de weg)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:57

het is heel verleidelijk om te doen, ik weet het.

ik liet sharir eerst ook altijd even los staan bij het hek als ik hem opgezadeld had om het halster weg te leggen ( Bloos ) . jaren gedaan, en opeens een keer, ging hij aan de wandel Scheve mond
jeetje ben me toen echt rot geschrokken, ik er achteraan lopen, ik wilde niet gaan rennen omdat ik bang was dat hij dat dan ook ging doen. dus snel lopen en toen met een boogje eromheen zodat ik voor hem kwam en toen gepakt, omdat ik dus bang was dat hij harder zou lopen als ik naast hem kwam te lopen.
goed niets gebeurd verder, twas gewoon op een verlaten stuk grasveld en een fietspad waar niemand was en ik had hem na zo'n 150 meter weer. maarja dacht toen echt: ojeeeee straks gaat hij de drukke weg op Scheve mond

ook al kan zoiets jaren goed gaan, het hoeft maar 1 keer fout te gaan en je hebt de rest van je leven spijt.

dus gewoon touwtje eraan, is zo zwaar toch niet? Lachen

edit: als je het leuk vind als hij los achter je aan loopt enzo, kan je dat beter in de bak gaan doen, want het is natuurlijk wel leuk als ze je zo volgen Lachen

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:32

xxappiexx schreef:
Doen meer mensen dit ook? Lachen


Ik hoop het niet.
Buiten dat het niet leuk is voor jou als je paard tegen een auto loopt, is het ook niet leuk voor mijn gezin als ik in die auto zat waar ie tegenaan liep. Dikke kans dat ik nooit meer thuiskwam namenlijk.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:06

uhm beetje idioot?
ben me ooit eens rot geschrokken toen een pony waar ik mee liep (wel vast) met een kopstoot tegen een paaltje zijn halster afkreeg en een hoofdweg opvloog echt dat wil je niet mee maken dit beestje is er goed afgekomen maar echt waar NOOIT doen !!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:13

Ik moest om mijn paarden naar de wei te brengen een kleine 100 meter langs een bosweg lopen. Apollo ging gewoon aan het touw, Aline liep er meestal los langs. Maar ik had altijd een touw om haar nek hangen, dat had je sneller te pakken dan een halster...
Daarbij kon ik Aline 300% zeker vertrouwen... En mócht ze onverhoopt toch uitgebroken zijn dan was er geen weg/verkeer in de buurt maar wel een hoop open weien waar ze ging grazen...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:10

Pervinco schreef:
Ik moest om mijn paarden naar de wei te brengen een kleine 100 meter langs een bosweg lopen. Apollo ging gewoon aan het touw, Aline liep er meestal los langs. Maar ik had altijd een touw om haar nek hangen, dat had je sneller te pakken dan een halster...
Daarbij kon ik Aline 300% zeker vertrouwen...
same here, heb wel eens in nood ook alleen een halster gebruikt, maar zn touw is een kleine moeite om mee te nemen.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:13

Je moet goed opletten, want een paard is géén speelgoed... Je kan nog zo close zijn met je paard en hem 100% vertrouwen, maar het is en blijft een vluchtdier...

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 00:17

xxappiexx schreef:

Nu doe ik dat gewoon altijd! zonder touw, wel met halster zodat ik haar wel vast kan houden als er een auto of wandelaars langs komen.
Doen meer mensen dit ook? Lachen


Alle antwoorden zeggen waarschijnlijk wel genoeg....
hoe goed het ook gaat, ik zou het risico niet willen lopen dat het een keertje niet goed gaat...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 02:38

ik ken iemand die fietst met dr paard (en ze valt elke keer half om dus het ziet er stuntelig uit) Ik vind niet dat het verantwoord is.. Maar dat heb je vast wel vaker gelezen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:53

bij ons fietsen ze allemaal met hun paard, de polder in waar alleen bestemmingsverkeer (boeren) komen, want alles loopt dood. Maar ook daar doe ik mijn paard altijd een hoofdstel in al i k met hem naar de wei loop, hij kan gewoon niet aan een touw lopen, als er een foute trekker (in zijn ogen) langsrijdt, liggen we weer in de sloot!

We moeten nu eerst door een leeg weiland lopen om bij de wei te komen waar hij in moet, dan doe ik het hek goed dicht en laat hem dat stuk wel los volgen en halthouden als ik stop enzo, dat vind ik wel een goede oefening en *verbazing* DAT kan hij wel, doe ik er een touwtje aan dan gaat hij lopen sleuren en klieren!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 11:24

Nou ik weet hoe de meeste er over denken (en ik ben dus echt geen idioot!) Apollon moet toch echt een eind lopen om op een drukke weg te komen...het is maar 200 meter ofzo en er komt haats nooit een auto voorbij (doodlopend landweggetje) bovendien rijden ze dan niet hard omdat het een 30 zone is.
en al zou ze hem peren, dan is er nog geen probleem, ze loopt of terug naar huis over de weien, of ze loopt richting de wei over de weien....
Belle is zo vaak ontsnapt, liep ze lekker over straat toen een buurman aanbelde dan onze pony bij hem op de wei stond.... ze is echt ontelbaar keer ontsnapt en er is nog nooit iets gebeurd op straat. Maar ik vind het niet fij nals ze los over straat loopt zonder iemand erbij. Dan kan ik haar namelijk niet pakken als er een auto aan zou komen.
APollon is bovendien niet zo'n erg schrikpaard, ze schrikt pas als het echt eng is. eerst kijkt ze ff maar wegrennen en dan pas kijken zou ze niet doen.
Ze kent die 200 meter op haar duimpje (uuh hoefje?) en schrikken doet ze er niet.
Maar goed, jullie weten de verkeerssituatie bij ons niet dus ik kan me goed voorstellen dat als je denkt dat we aan een doogaande weg wonen je zo oververhit reageert.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 11:28

Sabiy schreef:
Heb nog nooit zo'n stompzinnig verhaal gehoord. Als je je paard zat bent, moet je dit gewoon blijven doen. Lekker verstandig hoor ! Ik neem aan dat je toch nog wel een klein beetje gezond verstand meegekregen hebt van je ouders, gebruik dit dan ook.

(wat is de kortste weg naar het ziekenhuis ? Ogen dicht en oversteken !! oftewel : de kortste weg naar het slachthuis ; je paard los laten lopen op de weg)


Dank je....en iid de kortste weg naar het ziekenhuis is: oversteken! Tong uitsteken
Je hebt nu gelezen wat ik geschreven heb denk ik.
Je weet niet hoe het er bij ons aan toe gaat op de weg...... Dromen
Ik ben nog maar 1 keer een auto tegengekomen van de 20 keer dat ik over straat liep met apollon naar de wei, en die reed dan nog maar amper 30... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:52

mexx laat ik alleen los op het strand maar langs de weg houd ik m altijd naast me...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 11:54

Debo schreef:
mexx laat ik alleen los op het strand maar langs de weg houd ik m altijd naast me...


kijk zoiets zou ik dus weer niet doen, want dat is Apollon niet gewend.
Ik denk dat het ook een beetje aan de omgeving ligt waar je paard loopt, als ze er altijd staan zullen ze heus niet zo snel schrikken. *LOL*

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:05

Ik zou het niet doen iig. Hang er gewoon een lang touw aan dat je in een flinke boog kan laten hangen. Dan heb je hetzelfde effect (dat je paard vanzelf meeloopt) , en heb je toch iets vast in geval van nood.

Los meelopen oefenen is prima , maar dan wel op een afgebakend stuk grond.... er blijft altijd een risico , een paard kan ineens iets doen wat je nooooooooooit zou verwachten .