Update Pride: hoe raar kan alles lopen.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Update Pride: hoe raar kan alles lopen.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 16:20

Nou, vandaag mocht ik pride ophalen bij de kliniek. Ik ben er nog steeds van ondersteboven. Even kort hoe het ging:
donderdag: kats kreupel, gebeld, waarschijnlijk spierbevangen
donderdagavond: uit het land gevist en naar vreemde stal gebracht
vrijdagochtend: naar de kliniek, diagnose: hoefbevangen, mogelijk cushing disease
zaterdag, zondag, maandag: elke dag gebeld en langs geweest, nog steeds hoefbevangen etc etc etc
dinsdagmiddag: pride mocht mee, vette rekening betaald (550 euro) diagnose: hoefzweer


O


EN DAT HADDEN JULLIE NIET FF EERDER KUNNEN ZEGGEN??????


De hoefkanteling is al een paar jaar oud, pride loopt goed, mag er gewoon weer mee rijden als ik niks bijzonders merk. Nou, ik wordt dus gewoon een paar dagen aan het lijntje gehouden, ging al uit van een revalidatie van een aantal maanden etc etc etc. En ik heb een totaal uitgehongerd paard meegekregen. Maar ja, uiteraard ben ik wel ontzettend blij met het nieuws maar het moet nog wel even goed doordringen. Vandaag ging hij ook naar zijn nieuwe stal dus dat was WEER een vreemde omgeving. En als we donderdag gewoon gezellig naar het kamp gaan Haha! staat hij WEER in een nieuwe omgeving Ach ja, zo beleef je nog eens wat............ In principe staat hij ook al vanaf half mei stil dus de ruige ritten kunnen we misschien niet meedoen tijdens het kamp maar we kunnen wel rustig meedoen en weer alvast wat conditie opbouwen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:22

Lekkere kliniek.....
Waarom moet dat in vredesnaam zo'n smak centen kosten?

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:21

dat is mooi kl*te zeg, inderdaad raar hoe het allemaal gegaan is, en dan nog zo`n lekkere rekening . Aan de andere kant natuurlijk super dat je nu weet wat het was/is. Nou veel succes en veel plezier op het kamp

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:43

Ondanks dat het echt heel rot voor je is geweest, ben ik toch ook heel blij voor je. Ik moest er steeds aan denken hoe snel iets dus mis kan zijn.
Maar..... hij is lekker weer terug!!!!!!!!
Waar was die kliniek trouwens?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 17:50

In emmeloord, toch een bekende kliniek. Maar ja, het is nog altijd goedkoper dan een evt nieuw paard Knipoog En ik ben SUPER BLIJ!!!! We gaan er een beregezellig ponykamp van maken Lachen

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:56

cornelie schreef:
dinsdagmiddag: pride mocht mee, vette rekening betaald (550 euro) diagnose: hoefzweer


Is er geen temperatuur opgenomen,of een heet voetje opgevallen???
raar,en jou portemennee weer een stuk lichter.Vet balen.
Maargoed,van een hoefzweer zal ze wel beter genezen dan van hoef- of spierbevangen!Hoe gaat dat liedje ook weer:

****look on the bright side of life,tada,tada,tadadada......*****

sterkte voor pride! Ach gut

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:58

Phieuw, toch best even geluk bij een ongeluk,
geef Pride maar een dikke beterschap-achtige knuffel van me, alsnog Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:04

Nou gelukkig maar, ik was al bang voor erg slecht nieuws. Het was zo stil rond je ineens.

Tot donderdag dan maar Knipoog

En aan ruige ritten doe ik ook niet mee hoor, die heb ik hier thuis al genoeg Haha!


Woordje vergeten Cool
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 22-07-03 18:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:11

Heel fijn dat het niets ernstigers is...maar klote van de rekening en al die zorgen om 'niets'

Geniet maar lekker van het kamp!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:24

zoooo dat is een flinke rekening! blij toe dat het alleen een hoefzweer bleek te zijn.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:33

Je kunt het ook zo zien: als je met 550 Euro diagnose hoefbevangen + cushing kunt veranderen in diagnose hoefzweer, dan heb je dat er toch graag voor over Haha!
Ben blij dat het achteraf meevalt, maar je zult vast een paar rotdagen achter de rug hebben Verdrietig

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:11

cornelie schreef:
We gaan er een beregezellig ponykamp van maken Lachen


YESS!!! Jullie komen ook!!! Gelukkig, want dan kan FlyingHigh niet meer onder haar stukje uit Blond ~~}>
We gaan maar een borrel drinken op de gezondheid van Pride Vingers aflikken

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 20:47

O,o, stukje Lips are sealed
Ach, normaal ben ik aan stalhuur 195 euro kwijt, nu was ik met 2 maanden weidegang 46 euro kwijt. En ik heb nog vakantiegeld gehad dus het is bijna een koopje geweest Cool (oke, eerlijk gezegd had mijn vriend al lang zijn pasje getrokken en kan hij het wel missen, en hij was al blij dat hij geen 'nieuw' paard hoefde te kopen Clown ) En bovendien is pride onbetaalbaar dus is het eigenlijk goedkoop Haha!
Hij was wel gevoelig aan vooral 1 voorvoet ja, zeker als zo'n dieren arts er echt een keiharde mep opgeeft met zo'n huis tuin en keuken hamertje Boos! Koorts heeft hij niet gehad en vandaag waren ook al zijn voeten normaal van temperatuur. Maar nog 2 weken en ik sloop direkt die ijzers eraf!!!!!!! Maar bedankt voor alle steun in pb's etc, deed mij soms toch echt wel wat OK dan! Enne SM, ik trek mijn kwekje weer los hoor Schijnheilig

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:57

fijn dat het meeviel en dat je paardje weer lekker mee naar huis mocht. Wel een klein beetje vreemd dat ze die hoefzweer niet eerder hebben ontdekt.
Alvast een heel fijn kamp komende week!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 06:45

Wat een opluchting! Ik ben blij dat het niet iets is waar hij de rest van zijn leven last van blijft houden.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:56

Ik heb niets met de kliniek in Emmeloord, maar ik wil toch iets in hun verdediging zeggen. Een hoefzweer is niet altijd zo gemakkelijk te diagnostiseren als een aantal van jullie nu doen voorkomen. De zweer kan zeer diep zitten en nog niet "rijp" zijn en zich daardoor verstoppen, maar wel heeeeel erg zeer doen. Een hoef is bij acute hoefbevangenheid ook heel pijnlijk. Als het paard op de rontgenfoto's van hetzelfde voetje dan ook nog tekenen van hoefbevangenheid heeft, terwijl hij daar nooit eerder hoefbevangen aan is geweest, dan kan ik me die diagnose goed voorstellen. Dan wordt ook een daarbij passende behandeling ingezet. (en die is best prijzig) Als de zweer dan verder rijpt, dan wordt het gemakkelijker hem te vinden. Het is zuur voor de eigenaar, maar met de informatie en bevindingen die ze hadden, hebben ze denk ik goed gehandeld.
Nog een geluk bij een ongeluk: je weet nu dat hij ooit hoefbevangen is geweest en daar kan je in de toekomst rekening mee houden, want ze zijn gevoelig voor herhaling.
Veel plezier op vakantie!!!!


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 08:09

Dat zeker, ik weet nu wel waarom hij altijd zo kort loopt ondanks allerlei probeersels. Maar toch, meteen de vrijdagmiddag is hij daar al naar de hoefsmid geweest en die ijzers zijn niet meer verwisseld. Toen is er waarschijnlijk toch al meteen geconstateerd dat er een zweer zat. Dat had ik wel graag willen weten.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:45

Kun je verschil zien in de lengte van zijn stappen nu hij ijzers onderheeft of is het daarvoor nog te kort dag.
Ik neem mijn schoenen mee dus die zou je ook eens kunnen proberen, mits hij dan geen ijzers meer onder heeft natuurlijk.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 09:57

Ik ga zo snel mogelijk die ijzers eronder uit slopen Boos! Hij loopt er misschien iets beter op maar ook met bekappen weet ik nu beter wat ik eraan kan doen. Hoefschoen heb ik idd ook wel aan gedacht maar dan hooguit als tijdelijke oplossing. Het duurt toch een jaar voordat je met natuurlijke bekapping de hoeven écht goed hebt. Dus ik heb nog even geduld. Maar ik vind hoefschoenen met profiel wel stoer Lachen

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:48

Pfew... wat een opluchting! Ik ben blij voor je Cornelie! Haha!

*****

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:19

'k ben heel blij dat het zo voor je is verlopen Cornelie!! (Ook al zijn de rekeningen niet prettig )

Fijn dat je met Pride weer vooruit kan en nog fijner dat Pride weer opknapt.

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers