Wat te doen tegen een eetkick?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wat te doen tegen een eetkick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:12

Het is nu net 12 uur tussen de middag geweest en ik had me toch trek vanochtend.

Gewono ontbeten met 2 volkoren geroosterde boterhammen met 30+ kaas en thee. Even later nog wat trek en een nectarine genomen. En toen nog 1. En vervolgens een halve komkommer, 2 koppen koffie, tosti salami met 30+ kaas. 3 plakjes salami uit het vuistje.
Daarna had ik enorm trek in iets zoets en heb 5 bastognekoekjes gegeten.
Tussendoor ook een halve liter water gedronken.

Pas nu heb ik geen trek meer en voelt mijn maag verzadigd. maar goed, gezond is het niet en het betekend dat ik de aankomende dagen extra op de lijn moet letten om te voorkomen dat ik dik wordt. En dan krijg ik juist weer meer trek in kaas enzo

Ik moet over 2 dagen ongesteld worden dus ik denk dat het daar ook mee te maken heeft. Maar goed wat kan ik het beste doen als ik weer zo'n trek heb? En hoe raak ik nu het beste alle calorieën weer kwijt ( en dan iet door Misselijk )?


Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:11

Beweging dan verbrand je de genuttigde calorieen weer sneller.

Hm wat kan je hier tegen doen? Als je nou gewoon elke 3 uur wat eet. Ik heb net een berichtje geplaatst dat ik met een site werk waarbij ik precies bij houdt wat ik kan en mag eten. Als je de goede combinaties maakt mag je best veel eten en heb je geen honger!

Die salami is echt heeel erg fout en die koekjes ook. Je hebt voor vandaag al veelste veel vet op waarschijnlijk, dus ga maar fietsen ofzo Knipoog .

Zonder gekheid op een stokje, als je vanavond gewoon vetarm eet en de komende 2 dagen zal het niet aanslaan denk ik alleen val je iets minder af de komende dagen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:57

het duurt ongeveer 20 minuten voordat je "effect" van gegeten hebben merkt. Pas dan stijgt je bloedglucose en krijgen je hersenen een seintje dat je gegeten hebt. Dus wacht na een normale maaltijd even, voordat je nog meer gaat eten.

Houdt daarnaast 3 hoofdmaaltijden aan en 3 a 4 keer per dag een tussendoortje

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:01

er zijn ook van die kruidenpilletjes (reform) tegen, maar of ze helpen dat weet ik niet, nog nooit geprobeerd

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:02

pilletjes zijn over het algemeen B*llsh*t. (sorry voor het woord)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:56

Normaal heb ik niet van die eetkicks maar vanochtend was het echt extreem Haha! Ik heb echt een vermoeden dat het met mijn hormonen te maken heeft want normaal zit ik echt wel veel sneller vol en hou ik helemaal niet van koekjes in de ochtend.

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:36

sjakie schreef:
pilletjes zijn over het algemeen B*llsh*t. (sorry voor het woord)


het zijn kruiden in pil vorm, zal donderdag als ik moet werken even opzoeken hoe ze heten

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:20

Ik denk ook dat het hormonaal is, ik heb dan ook altijd veel meer trek. Schrik niet als de weegschaal wat kilo's meer aangeeft, die zijn zo weer weg als het hele feest weer voorbij is Haha!

Als ik zo door de regels heen lees lijkt het wel of je panisch bent om dik te worden...Daar is echt wel meer voor nodig dan een dagje veel koekjes en snoep eten, dik word je door structureel te veel (en ongezond) eten en te weinig lichaamsbeweging. Kwel jezelf niet door je vast te pinnen op een bepaald gewicht, dan heb je straks geen leven meer en kan je geen stuk taart meer eten zonder je rot te voelen.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:45

Gewoon een behoorlijk glas water in één keer achterover schudden. Wedden dat je dan geen honger meer hebt Knipoog. Dat doe ik altijd als ik een beetje op de lijn wil letten en al genoeg vet heb binnengekregen op een dag.


Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:12

marel schreef:
Ik denk ook dat het hormonaal is, ik heb dan ook altijd veel meer trek. Schrik niet als de weegschaal wat kilo's meer aangeeft, die zijn zo weer weg als het hele feest weer voorbij is Haha!

Als ik zo door de regels heen lees lijkt het wel of je panisch bent om dik te worden...Daar is echt wel meer voor nodig dan een dagje veel koekjes en snoep eten, dik word je door structureel te veel (en ongezond) eten en te weinig lichaamsbeweging. Kwel jezelf niet door je vast te pinnen op een bepaald gewicht, dan heb je straks geen leven meer en kan je geen stuk taart meer eten zonder je rot te voelen.


Ze is volgens mij nog aan het lijnen ............. dus vandaar de opmerking of de kilos er weer aan zouden komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 05:46

Maudje schreef:
Gewoon een behoorlijk glas water in één keer achterover schudden. Wedden dat je dan geen honger meer hebt Knipoog. Dat doe ik altijd als ik een beetje op de lijn wil letten en al genoeg vet heb binnengekregen op een dag.

Ik had al een halve liter water gedronken. Dat hielp dus deze keer niet.

Ik ben niet echt streng op dieet (daar was ik een beetje te streng in geworden Knipoog ) maar ik wil wel graag slank blijven ivm mijn trouwjurk (niet dat ik daarna van plan ben om heel hard aan te komen Haha! ).

Als ik straks ongesteld ben eet ik wel gewoon een stukje choco want dat moet echt Vingers aflikken

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:13

newforestlover"]
[quote="sjakie schreef:
pilletjes zijn over het algemeen B*llsh*t. (sorry voor het woord)


het zijn kruiden in pil vorm, zal donderdag als ik moet werken even opzoeken hoe ze heten
[/quote]

Interessanter is om te kijken wat erin zit.

Stierenpoep lijkt me niet waarschijnlijk, maar het is evengoed nuttig te weten wat je wel of niet slikt... Knipoog

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:55

kauwgom eten,je hebt dan tenminste iets om te kauwen,ik heb het ook wel eens zo eetaanval..het helpt bij mij wel...een beetje dan

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:00

Een vreetkick kan ik bijna nooit stoppen. Wat ik tegenwoordig doe is en komkommer eten,dat wil over het algemeen mij wel een vol gevoel geven.. Ik ben veel te trots op mijn -8 kilo in de vakantie en die wil ik graag houden Haha!

Moet alleen geen dingen hebben waar ik me aan irriteer of verdrietig van word, dan word het erger..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:11

hmm dan heb ik tmaar makkelijk zo te horen, ik eet echt alles wat los&vast zit(e ongezond is) en eet daarnaast 5x per dag.....

en toch iedere dag halverwege de middag en eind vd avond echt een vreetkick, wat ik dan naar binnen werk wil je echt niet weten!pak koekjes en een zak chips gaat gemakkelijk naar binnen hoor!of een hele grote zak spekkies!of andere snoepjes ofzo

wat wel helpt is om eerst 2 glazen water te drinken, dan heb je niet zo'n zin meer in iets lekkers....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:19

Ik heb al wel eens gehoord dat als je trek krijgt, je je tanden moet gaan poetsen, omdat de trek dan over gaat...
(zou in ieder geval kunnen kloppen bij mij want ik wil absoluut niks eten nadat ik m'n tanden gepoets heb, smaakt niet bepaald lekker dan)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:31

Dat is idd wel een goede tip,dat doe ik ook altijd.Nadat je je tanden hebt gepoetst heb je minder trek in wat lekkers.Ik met opzet na het eten niks meer,en daarom ga ik meteen na het eten tanden poetsen.Ook om voor mezelf duidelijk de grens te stellen om vanaf dan niks meer te eten.Dat is nl gezonder,en anders denk ik om 7 uur: ach,een appeltje maakt ook niks uit,en zo blijf ik toch de hele avond weer eten.Maar het schone gevoel na het tandenpoetsen wil je meestal ook wel even houden,en eten smaakt een stuk minder lekker,dus je hebt meteen minder trek.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:35

Of een suikerarm kauwgompje eten helpt ook wel merk ik!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:48

of sigaretje roken...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:13

Ik eet ladingen chocolade als ik ongesteld moet worden/ ben. En die week laat ik het ook gewoon toe. Gelukkig blijft het alleen bij chocola.
Die extra kilo's loop ik er na de week wel weer vanaf.

Tanden poetsen helpt bij mij ook!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:43

regine schreef:
of sigaretje roken...


dan toch liever die eetkick hoor... om nu te roken om de zin in eten te doen overgaan, no thanks...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers