paar vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 11:58

ik heb nog niet zolang een twaalfjarig paardje, op zijn achterste bil heeft hij allemaal kale plekjes, lijkt net op allemaal kleine beetwondjes, (te klein om van een paard te zijn) zou dit kunnen zijn van te liggen? Want hij ligt namelijk 's nachts in zijn stal. Toen ik hem pas kocht was hij ook erg mager, heb hem toen wat meer eten gegeven ontwormd en inentingen gegeven. Hij werd terug dikker. Maar sinds een twee tal weken begint hij terug te vermageren, ook al krijgt hij genoeg te eten en werkt hij niet te hard voor wat hij krijgt. Vorige week heeft hij ook kolieken gekregen, de dierenarts zag direct dat hij mager was geworden en komt binnenkort bloed trekken. Ik kan niet meer wachten en hoop dat jullie misschien een logische verklaring hebben. Ohja heb hem gistere gewassen en toen ik hem afdroogde met het zweetmes verloor hij toch wel haar Kan dit wijzen op een probleem met de lever?

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:40

misschien een schimmel of schurft. Als de DA komt kan je het meteen even vragen. Zuigt hij geen lucht? omdat ie zo mager is en koliek heeft gehad?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 22:46

nee hij zuigt geen lucht 100% zeker van, en schurft of schimmel alleen op zijn kont? langs een kant?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:54

Ik denk eerder aan een ernstige worminfectie
(da's met 1 kuurtje niet verholpen),
maar dat kan de DA je veeeeeeeel beter vertellen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:41

Leverproblemen zie je pas als ze behoorlijk ernstig zijn, de lever heeft namelijk een hele grote reservecapaciteit. Dan zie je gele (gelige) slijmvliezen (binnenkant ooglid vooral).

Maar een bloedonderzoek zal al veel duidelijk maken.