4-jarige buurmeisje is heel grote fan van Laiser

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

4-jarige buurmeisje is heel grote fan van Laiser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 21:13

Een meisje wat bij mij in de straat woont is een erg grote fan van Laiser.
Detail : Het meisje is net 4 jaar en de onderkant Laiser's buik komt ter hoogte van haar neus zo ongeveer Haha!

Een hele tijd geleden was ik haar (en haar ouders) tegen gekomen tijdens een buitenrit en heeft ze eventjes voor mij op het zadel gezeten. En zo hebben we een paar rondjes gestapt. Toevallig hadden de ouders een fotocamera bij zich dus werd het meteen vastgelegd op foto.
Die foto ligt al heel lang op haar kamertje en iedereen die op visite komt of komt spelen krijgt (al dan niet vrijwillig) de foto te zien.
Later als ze groot is wil ze ook op "paardrij".

Iedere keer als ze mij ziet, zegt ze tegen haar moeder dat ze zo graag nog een kaartje mee naar het paard wil. En vorige week kwam ze 's ochtend (net voordat ik mijn auto instapte om te gaan werken), naar buiten gerend om te vragen of ze binnenkort een keertje mee mocht naar mijn paard. Ik beloofde haar dat dat de eerste week van de vakantie zou kunnen. En gisteravond was het dan zo ver.

Ik belde aan om te vragen of het uitkwam en of ze zin had om mee te gaan. Ze stond te juichen en wilde dolgraag mee. *LOL*
Ze zou zich eventjes omkleden en dan zou haar moeder haar wel even naar mij brengen.
Zo gezegd zo gedaan. Buurmeisje in de auto en samen reden we naar Laiser. In het begin was ze nog een beetje stilletjes, maar al snel begon ze te kletsen.

We spraken af dat als Laiser lief was dat ze er dan op mocht zitten en als ze het durfde mocht ze er ook alleen opzitten. Nou je snapt al, die pretlichtjes in haar ogen werden steeds groter.

Eenmaal bij Laiser aangekomen, deed ik de stal deur open en Laiser kwam het meisje vrolijk begroeten.
Maar aj Scheve mond , nu was hij toch wel een beetje eng....
... geen nood, ik tilde het meisje op en toen ze op ooghoogte met hem was durfde ze hem zachtjes over zijn hoofd te aaien. Laiser vond het allemaal best, maar vond het toch wel erg lang duren voordat hij een appeltje kreeg.

Het meisje bleef heel goed bij mij in de buurt zoals we hadden afgesproken en ook bij de achterbenen van de paarden bleef ze op veilige afstand.

Ik vroeg haar of ze wilde helpen met poetsen. Waarop ze antwoordde:"Ja, maar ik weet niet hoe dat dat moet..." Toen ik haar vertelde dat we het samen zouden doen en dat ik haar zou helpen, vond ze het prima. (En laat ik nu toevallig ook een heel klein borsteltje in mijn poetskist zitten Knipoog )
Heel trots stond ze Laiser's voorbeen te poetsen (ja hoger lukte niet, Laiser was ook zo groot Haha!) En toen ze klaar was, wachtte ze mooi totdat ik haar meenam naar de andere kant op Laiser te poetsen. (De rest van zijn lichaam deed ik wel eventjes Knipoog )

Ik deed een halstertouw een Laiser's bit en gaf het touw aan het meisje. "Kun jij Laiser vasthouden en meenemen?", vroeg ik haar. Nou dat wilde ze wel. (En ze had niet eens in de gaten dat ik Laiser gewoon aan de teugels vasthield Knipoog )

Ze wachtte net buiten de rand van de bakrand op een bankje, terwijl ik opsteeg en wat stapte op Laiser. "Als hij lief is mag ik hè?"
"Ja als hij lief is mag jij er samen met mij op."
"Nou volgens mij is hij wel rustig "

"Ja hij is inderdaad heel lief, weet je wat, we vragen of die meneer je eventjes optilt en dan gaan we samen op Laiser rijden"

Nou wat was ze trots zo boven op Laiser, Het was wel weer eventjes een beetje spannend maar als snel straalde ze behoorlijk. Ze hield zich goed vast aan het borsttuig wat ik speciaal aangedaan had bij Laiser zodat ze zich vast kon houden. En Laiser? Die vond het best, het was een heerlijk stapdagje, dus dan hoor je Laiser niet klagen.
Na een aantal rondjes samen gestapt te hebben, stapte ik eraf en bleef zij trots in het zadel zitten op dat grote paard.

De eerste paar rondjes hield ik haar been nog vast, maar al snel was dat niet meer nodig en kon ze heel recht op Laiser zitten. Haar voetjes zaten in mijn beugelriemen en daar had ze lekker steun aan.

Toen ik na een tijdje zei dat we er weer eens mee zouden stoppen, vond ze dat jammer. "Waarom blijven die andere mevrouwen dan nog wel rondjes rijden?" (Ja hoe kon ik dat nu maken. Die twee stalgenootjes zaten al eerder op paard en zij kwam dus pas als laatste. En nu ging ze ook nog als eerst weg, dat kon natuurlijk niet.)
Toen ik haar vertelde dat die andere mevrouwen nog goed moesten ofenen, was het goed als zij nog een andere keertje ook weer mocht komen oefenen, maar dan wel langer .

Op stal kreeg Laiser nog een emmer slobber. Dat was wel heel interessant hoe ik die Brinta voor Laiser maakte.
Het meisje lag ook helemaal dubbel van het lachen toen ze het met slobberbesmeurde hoofd van Laiser zag toen hij de slobber op had.

Samen brachten we heb naar de wei. Af en toe wilde Laiser nog wat gras eten. Samen moesten we dan heeeeeeel hard trekken Haha! om hem weer mee te krijgen. Tenslotte stond hij heerlijk in de wei en zwaaide we nog eventjes naar hem om vervolgens naar huis te gaan.

En je snapt al wat het eerste was wat ze thuis vertelde:"Mama ik heb helemaal alleen op het paard gezeten." Waarop ze vervolgens aan mij vroeg of ze nog eens vaker mee mocht Haha!.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:16

Wat leuk dat je kinderen zo een leuke dag kunt bezorgen. Lief van je!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:17

Dat komt helemaal goed met jou straks bij de kleuters!

Leuk joh, dat Laiser zo'n grote kleine ven heeft! En je weet hoe dat gaat hè, ze is nu besmet met het paardenvirus en dat gaat in de meeste gevallen niet meer over... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:22

Ach wat leuk!
Lief van jou dat ze mee mag joh! (bijna) niets leuker dan een stralend kindersnuitje! Haha!

Groetjes!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:22

Aaaaaah lief, herkenbaar!!! Haha!
Mijn zus heeft 2 oppaskindjes, van 4 en 6, en die gaan ook regelmatig mee naar Pliva, ook helpen borstelen en er samen opzitten.
Laatst hebben we een kort buitenritje gemaakt, mijn zus eentje vasthouden, ik de ander, en zo met zijn 5-en (mijn zus, de kids, plief en ik) door het dorp. Wat een onderneming *LOL*
Maar ze vonden het heeeeelemaal geweldig.
Pliva begint het ook steeds leuker te vinden, die moest eerst niks van ze hebben

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:28

Afbeelding

ik weet hoe enthousiast 4 jarige kunnen zijn.........zoooooo leuk


nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:35

de kleutertjes kunnen zo lief zijn Lovers !
die foto van gijsenkim is ook heel lief!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:45

Leuk is dat he van die enthousiaste kleuters Haha!
Mijn neefje van 2 is ook helemaal maf van paarden en verteld aan iedereen dat hij bij tante Lia en ome Appie gaat wonen, bij de paardjes
Hier wat foto´s van hem op de bok:
[LK] Jong geleerd....
Je moet hem wel heel goed in de gaten houden want hij rent zo de wei in onder het slaken van de strijdkreet: Paardjes, Paardjes Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 21:48

Even twee fotootjes van de grote fan van Laiser
Afbeelding Afbeelding

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:51

O geweldig hoor ik vind kinderen normaal niet leuk maar als ze zo entiousast zijn vind ik het ook echt geweldig!!

heb ook een vriendinnetje van 11 die wel eens op mijn paardje rond hobbelt en een klein ventje die er wel eens op zit als ik aam het poetsen ben buiten echt super leuk!!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:54

Ik heb ergens ook nog een foto van mijn zusje (Lautje dus) als 2-jarige op mijn vroegere pony. Maar volgens mij wordt ze helemaaaaal niet blij als ik die ga plaatsen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:58

plaatsen...!!!hihihhihi

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:02

doeeeeen Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:24

Wat lief! Laiser zal wel denke, wat zit er nou weer voor een veertje op mijn rug Tong uitsteken

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:32

ooh wat lief, zeer mooi paard trouwens ook, (zag ik in je profiel) wat voor klasse wedstrijden rijdt je met hem?

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:35

Jee yoh, wat lief! Weer een meisje het paardenvirus bezorgt!
Echt een poppie om te zien hoor, met dr krullenstaartje! Pling

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:42

Hup, weer een paardenvirus-geinfecteerd meisje erbij. En wat *zullen* haar ouders je dankbaar zijn... Knipoog Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:24

aaah wat leuk joh! is toch wel erg leuk dat je een meisje zo een groot plezer doet met een avondje mee nemen naar je paard!!
echt tof!
en innderdaad die ouders zullen je wel dankbaar zijn maar in de eerste plaats dat meisje zelf natuurlijk!

Dag lieve mama...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:15

Wat lief van je dat je haar zo'n leuke dag bezorgd hebt !
En Laiser vond het natuurlijk allemaal prima (4-jarige = niks doen Tong uitsteken )
Hoeveel kleuters zitten er eigenlijk in een klas ?
Stuk of 25 ??? Haha!

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:44

Wat schattig! Laiser ziet er uit alsof het hem niks uitmaakt! Heel relaxed Cool
ff ander vraagje..Hoe groot wat laiser als 3-jarige?? Blond

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 21:45

Hoe groot hij was toen hij 3 was, weet ik niet(ik heb hem pas sinds zijn zevende Knipoog ), Maar toen hij 1 was zat hij al flink boven de 1.60m vertelde de fokker een tijdje geleden.

En ik start met 18 kleuters maar in december zit ik al aan de 23 geloof ik. En ik geloof best dat die allemaal er wel eens op zouden willen zitten.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:44

Oww.dat is wel aardig groot.Ik vroeg het me even af omdat ik nu zelf een 3-jarige rijd die al 1.72 is! En zat me af te vragen of ik er over een paar jaar nog wel op kon komen! Als ik laiser zo zag! Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Sting en 32 bezoekers