Donderdag uitslag borstkankeronderzoek moeder..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Donderdag uitslag borstkankeronderzoek moeder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 22:42

9 weken geleden heeft mijn moeder een standaard borstkankeronderzoek laten doen. Daar hebben ze een knobbeltje gevonden, en aangezien ze haar gegevens niet hebben genoteerd kreeg ik een voicemail berichtje met de mededeling dat er bij mijn moeder een tumor gevonden was, dat er grote spoed achter zat, en of ik haar de volgende dag meteen naar haar huisarts wilde sturen.

Ze is de volgende dag gegaan, en de huisarts heeft een afspraak voor een biopsie gemaakt. Daar aangekomen bleek er een verkeerde afspraak gemaakt te zijn, en moest ze de week daarna terugkomen. Die 2e afspraak is inmiddels bijna een maand geleden, en aangezien de arts op vakantie is gegaan, wachten we nu nog op de uitslag. Komende donderdag horen we dus eindelijk meer.

We hebben de afgelopen maand telkens tegen elkaar gezegd dat ze, als het kwaadaardig was, heus geen maand met de uitslag zouden wachten. De laatste paar dagen kruipt alleen telkens de gedachte omhoog dat ze JUIST als het negatief is, ze graag op de vaste arts wachten. Goed nieuws kan elke stagaire vertellen..

Ik ben zo vreselijk bang dat mijn moeder ziek is.. ze heeft al zo veel overwonnen en is net een beetje uit haar depressie en psychose, en nu dit weer.

Sorry, moest het even kwijt..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:46

ah wat erg, ik duim met je mee en hoop dat alles nog meevalt en geen nieuws kan ook goed nieuws zijn toch?

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:50

Ik hoop heel erg dat de uitslag positief is! En als het negatief zo zijn zouden ze dat toch met zoveel mogelijk spoed vertellen (zodat er zo snel mogelijk iets aan gedaan kan worden)? Denk ik.. Ik duim in ieder geval ook!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:50

BIj mijn moeder hebben ze ook eens wat geconstateerd, dus ook naar het ziekenhuis ed, konden ze daar helemaal niets weer vinden. Ook na het maken van nieuwe foto's niet Verward Echt heel vaag, maar wel fijn natuurlijk.

Hoop dat voor er op jouw moeder goed nieuws ligt te wachten. En idd, ze wachten heus niet zo lang met het doorgeven van een uitslag als het kwaadaardig is!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 01:01

Oh Babat, wat een onzekerheid. Ik kan mij voorstellen dat het heel moeilijk is. Maar het kan ook een goedaardige tumor zijn...(mijn moeder heeft er velen gehad) en die kunnen of gewoon blijven zitten of ze worden verwijderd. En mijn tantes hebben allebei ook borstkanker gehad en die zijn er helemaal weer van genezen!!! Er kan tegenwoordig zoveel aan gedaan worden, hoe erg het ook is als je het hebt!

Sterkte!!! *LOL*

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 22:10

ik hoop ook inderdaad echt dat het niets is. Ik heb eindelijk na alle ellende met haar psychoses mijn moeder weer een beetje terug, en ik vertik het haar nu aan kanker te verliezen.

Bedankt voor jullie lieve reacties Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:53

Mijn moeder is ook met spoed opgeroepen na zo'n standaard bevolkingsonderzoek. Ze hebben 8 puncties gedaan en vertelden er voor 80% zeker van te zijn dat het borstkanker was.

We hebben meer dan een week in de stress gezeten voor de uitslag. Er was niets aan de hand het waren kalkspatjes, die veroorzaakt waren door een auto-ongeluk waarbij de borsten heel erg bont en blauw waren geworden. Het was een soort littekenweefsel. Mijn moeder heeft dus voor niets al die pijnlijke puncties gehad.

Ik hoop dat het bij jou ook zo goed afloopt, want ik zou er maar het beste van hopen en ze hebben het ook dikwijls fout.

sterkte in ieder geval

Passie voor paarden blijft een levenlang!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 22:19

Crissy schreef:
Ik hoop dat het bij jou ook zo goed afloopt, want ik zou er maar het beste van hopen en ze hebben het ook dikwijls fout.

Heel erg bedankt voor je berichtje.. in mijn hoofd ben ik er eigenlijk al van overtuigd dat het fout zit, en het doet me heel erg goed te lezen dat het bij jouw moeder wel goed is gegaan!
Wat zullen jullie vreselijk opgelucht zijn geweest Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:29

ik ken ook goede verhalen,, dus duim hard voor je me babat!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:51

Echt, wat ik niet (wil) begrijp(en) is dat het maar liefst NEGEN WEKEN duurt vooraleer je mam meer weet. Ikzelf heb enkele weken geleden ook een knobbeltje in mijn borst ontdekt, was best in paniek Verdrietig , maar kon gelukkig al de dag erop de nodige onderzoeken laten doen, & kreeg diezelfde dag al te horen dat het een goedaardige tumor is & dat het (voorlopig) kan blijven zitten (eng idee dat het er zit, maar een operatie is ook maar niets ).

Ik vind het dus ongelooflijk dat jullie zo lang op de uitslag moeten wachten, & wil je dan ook hééél veel sterkte toewensen. Als het kan helpen: ik heb me laten vertellen dat knobbeltjes in borsten vrij veel voorkomen, & dat het grootste deel goedaardig is!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 22:59

Ik ben ook echt woedend dat ze haar zo lang laten wachten.. zo'n onderzoek is doodeng, mijn moeder heeft al een verleden met depressies en dan doen ze ineens alsof haar huisarts de enige is die haar kan vertellen wat er aan de hand is. De eerste week heb ik me eigenlijk niet zo druk gemaakt, ze heeft inderdaad wel vaker een knobbeltje gehad, maar ze zullen ook wel een reden hebben dat ze perse haar arts de uitslag willen laten doen.
Ga in elk geval vrijdag lekker naar haar toe, en blijf er het hele weekend. Het was zowiezo wel weer eens tijd voor een mams weekend Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:08

Bij mijn moeder ontdekte de huisarts een knobbeltje, meteen ziekenhuis gebeld voor een afspraak, kon ze pas ZEVEN MAANDEN later terecht Boos!
Gelukkig is er toen een prive-geneacoloog gevonden die zelf mammografieën kan maken, daar kon ze binnen de week terecht.
Het was gelukkig niets ernstigs, maar stel je eens voor dat ze een mogelijk kwaadaardig gezwel zeven maanden laten voortwoekeren in je lijf vooraleer ze het eens gaan bekijken....

Ik hoop dat je goed nieuws krijgt!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:11

Na ja hoor, wat vreselijk als ze iemand zo lang laten wachten.
Het gaat hier niet om een griepje!!
Ik hoop dat de uitslag positief word.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:23

Ik hoop voor je dat jullie goede berichten krijgen donderdag.

Ik heb zelf borstkanker en ben op het ogenblik met de bestralingen bezig. Ik ben 2 keer geopereerd en toen ik de uitslag moest krijgen van de eerste operatie was mijn eigen arts verhinderd.

Het werd toen door een andere arts overgenomen en die heeft mij vertelt dat niet alles van het gezwel was verwijderd tijdens de operatie en dat ik uitzaaiingen had.

Je ziet er wordt niet altijd gewacht tot de eigen arts weer terug is.

In jullie geval vind ik het bezopen dat iemand zo lang moet wachten op een uitslag waar al zo veel stress en spanningen mee gepaard gaat.

In ieder geval heeeeeel veeeel sterkte gewenst.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:47

Heel veel sterkte Batje. Ik zal ook voor je moeder en jou duimen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 19:54

jeanette schreef:
In ieder geval heeeeeel veeeel sterkte gewenst.

Jij ook veel sterkte meid..

de rest ook bedankt voor de lieve berichtjes. Ik ga nu naar mams, weet niet wanneer ik terug kom, maar ik heb dus even geen internet.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:59

Owwwwwwwwwwwwwwww, lief batje.... dit is zo vreselijk moeilijk... wachten op een uitslag.
Ik duim voor je.... heel hard!
Hou je taai! Kusje Ach gut

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 13:18

Alles ziet er goed uit.. we zijn 3 ziekenhuizen afgeweest tot we eindelijk de juiste arts hadden (aaargh) maar ze hoeft pas over een paar maanden weer een test te doen om het in de gaten te houden Lachen
Ben dus vreselijk opgelucht..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:24

gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen pffff..
erg fijn dat het goed lijkt spannend was het wel he?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:16

Ow gelukkig maar!
Ik wou je gister nog een pb sturen, maar is er helemaal bij in geschoten Clown

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:58

Kan me er iets bij voorstellen. Laat je moeder voor de zekerheid haar borsten regelmatig navoelen op onregelmatigheden. Baat het niet, schaadt het niet!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:27

ben blij dat het goed is allemaal. Dit is gelukkig weer een meevaller. Ik hoop dat je moeder het nu er extra van gaat nemen.

De hond is de betere mens

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:14

Ben blij dat het er goed uitziet. En ik ben het met Riëtte eens. Laat ze regelmatig haar borsten controleren.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:28

Wat een opluchting!
Ik hoorde het al van Maxx!
Fijn voor je!
Jojo en ik hebben met je meegeleeft!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:22

zeker wat een opluchting batje!! Ik weet presies hoe spannend het kan zijn, mijn moeder had ook kanker...ja had...maar dat was een heel ander soort hoor...

sterkte de komende tijd meis!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amazonbot, Eefje_Sammy, Esther, Frieke84, Froukje, MaanNaam, Majestic-12, ogidni, Piekosjj, RoronaZorro, Zilfstar en 135 bezoekers