Ynskje heeft een veulen !!! nu met foto!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Ynskje heeft een veulen !!! nu met foto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 11:47

Ynskje heeft gisteravond om 23.10 uur een prachtig merrie veulen gekregen Party!! !!!

We (Lisa de eigenaresse van de stal, Bettina -stalgenootje- , Paul en ik) zaten gisteren avond rond een uur of tien nog buiten en wilden ons zo langzaam klaar gaan maken voor de nacht. Lisa ging in de boxen van de merries met veulens nog drollen scheppen en Paul, Bettina en ik liepen alvast naar Ynskje om weer te controleren of alles okay was.
Yns stond buiten voor de box en ik zei dat ze naar mijn idee Knipoog zweette !
Paul en Bettina zaten me al in de maling te nemen "ja ja... 2 druppels Haha! ", maar Lisa kwam meteen voelen en zei dat ik hooi moest gaan halen.
Ik had daarvoor in het stikke-donker ong. 2 min. nodig, toen Lisa brulde waar het hooi bleef Tong uitsteken !!
Wij haar naar binnen gezet, liet zich nog keurig in een -voor ons- gunstige postie rangeren en ging liggen, meteen gevolgd door persweeen !
Om 22.55 uur ging ze liggen, precies een kwartier later was "Schnuppe" er al Pling !! (*uitleg over d´r naam zo hieronder Knipoog ) Alles keurig volgens het boekje, zonder complicaties! Yns was meteen zó lief tegen het kleine ding Lovers !! Na een half uurtje werden de eerste sta-pogingen ondernomen, zó lieeef !!
Daarna begonnen een beetje de problemen Scheve mond ! Schnuppe wilde heel graag drinken en was driftig op zoek naar de uier, daarbij geholpen door Ynskje, die haar steeds in de juiste richtig duwde. Dat lukte niet helemaal, dus kwamen Lisa en ik in actie om haar een beetje te helpen. Geen probleem, Yns vond het best en het kleintje ook. Alleen.... bleef die kleine er maar naast happen Scheve mond ! Ynskje deed vreselijk d´r best, trok steeds d´r buik heel hoog op, om die kleine zo veel mogelijk ruimte te geven, maar nee hoor...
Doordat ze niet kon drinken, kwam helaas de nageboorte ook niet los. Dus om 1.30 uur besloten we om de DA te laten komen. Ik zei toen tegen Paul dat hij wel naar huis kon gaan, omdat de kinderen alleen thuis waren. Na een half uurtje kwam de DA, die zei dat ze 2 emmers lauwwarm water nodig had én een flesje met speen, zodat we Schnuppe dan iig de eerste melk konden geven. Paul was net thuis, toen ik hem belde en zei dat hij een flesje mét speen moest pakken en moest komen brengen. Hup, daar ging Paul weer Lovers !! Ik was inmiddels water aan het heet maken en na veel gemanoevreer, dronk de kleine toch wat bij Yns Lachen !!
Tja... en toen moest de nageboorte er nog uit Scheve mond !!
Inmiddels was Paul gekomen, had de DA een infuus met een zoutwateroplossing aangelegd en stond Lisa met dat infuus omhoog, Ynskje vast te houden. Het veulen was inmiddels "fitt wie ein turnschuh" en liep dapper door de box te stappen. Ynskje wilde gewoon niet blijven staan en deed dus alle mogelijke moeite om achter d´r kind aan te joggen. Uiteindelijk heeft Paul Schnuppe vast gehouden, voor Yns d´r neus, Lisa hield haar vast en ik hield haar staart opzij. terwijl de DA de nageboorte ging halen.
Daarna begon het gelijke spelletje opnieuw, toen ze nog gespoelt moest worden... Uiteindelijk was dat ook gelukt Knipoog !! en konden we moeder en dochter lekker hun rust gunnen Dromen !
Inmiddels was het 4.30 uur toen Paul en Lisa naar huis gingen en ik in m´n bedje in de auto kroop ! Om half 6 heb ik nog een keertje héél voorzichtig om het hoekje gegluurd, gelukkig was alles okay.
Uiteindelijk ben ik net om 11 uur naar huis gekomen, alwaar ik eerst een douche genomen heb en vervolgens achter de PC gekropen ben om mijn verslag hier neer te zetten Knipoog !! De foto´s volgen vanmiddag/vanavond !! Mijn eigen digi heeft de geest opgeven Boos! en ik heb die van de zaak meegenomen. Sebastian (de PC expert van onze zaak) zet ze zo even voor me op een CD-ROM, dan kan ik ze vanavond laten zien Lachen !!

(*"Schnuppe" komt trouwens van "Stern-Schnuppe" , een vallende ster! Toen we daar om 22 uur nog lekker "rustig" zaten, zagen we een vallende ster en we wenste allemaal, dat het veulen vanavond nog geboren ging worden! Wens is dus in vervulling gegaan Lachen !!
Ik heb 2 namen voor het veulen en twijfel nog even wat het gaat worden, vandaar dat ze nu nog even "Schnuppe" heet Knipoog !!)

Foto: Afbeelding Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sterre op 22-07-03 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:50

Heel erg gefeliciteerd. In mijn topic zei je dat het zo dubbel was, jerai overleden en jij een veulen. Dat ik verdrietig ben om Jerai, betekent niet dat ik niet blij voor jou kan zijn. Ben blij dat ze gezond is en dat alles goed is gegaan. Veel plezier en succes met Schnuppe.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:55

Sterre schreef:
je hele enthousiast verhaal...Uieindelijk en de rest van je verhaal


Haha! Ik zie dat je nog helemaal geobsedeerd bent van het checken van haar uiers de laatste weken *LOL*

Edit, en zie nu ook dat je het al aangepast had maar helaas, ik was je voor Haha!

Meid, nogmaals van harte gefeliciteerd, ben helemaal blij voor je Party!!
Ook heel fijn dat het toch nog soepeltjes verlopen is, jammer dat de nageboorte niet zelf kwam maar ook dat kwam uiteindelijk prima voor elkaar Lachen
Super dat je er ook bij was, dat is toch ook heel speciaal om mee te maken
Met smart wacht ik de naam (alhoewel ik deze toch ook heel leuk vind Lachen juist door de betekenis ) en foto's af!!!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:56

Gefeliciteerd.

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:00

jippie de pippie, gefeliciteerd hoor!!! Erg leuk dat ze er nu eindelijk is en ik ben zeeeeer benieuwd naar de foto's *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:23

Harstikke gefeliciteerd, dat was met recht een hele bevalling, na de bevalling dus. Maar alles is gelukkig goed gekomen. Geniet maar fijn van het veulen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:40

Gefeliciteerd!!!
Ben benieuwd naar de foto´s!

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:56

Ah gefeliciteerd!!
Super.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:11

gefeliciteerd!!!
ben benieuwd naar de foto's

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:18

super!
fijn dat alles toch nog goedgekomen is!
drinkt schuppe inmiddels zelf?

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:37

Meid, je hebt wel de Jackpot hoor, een merrieveulen nog wel. Gefeliciteerd Party!!

Goedgekeurd onderschrift :)

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:19

Gefeliciteerd!!!
Ben heel erg benieuwd naar de foto's.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:28

Gefeliciteerd en gelukkig dat het nu goed gaat!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:29

Gefeliciteerd! Ik wacht ook op foto's! Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:19

GEFELICITEERD HOOR

Euh,...?? Tsjah,...

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:54

Gefeliciteerd!! Gelukkig is alles goed met moeder en de kleine Lovers
Veel geluk ermee!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:12

Gefeliciteerd Sterre en een hele fijne kraamtijd. Een merrieveulen nog wel, je bent een bofkont hoor.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:26

Gefeliciteerd!!! Nu moet ik toch echt eens een keer langskomen hoor!!! Haha!

Nijntjuh

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-03-03
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:37

GEFELICITEERD!!

Wat leuk! en een merrietje nog wel Lachen

Haha! Een Fries is leuk..... twee Friezen is nog leuker! Haha!
NynkeBeerYissyMachoJusty In liefdevolle herinnering aan Sam en Beau

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:26

Gefeliciteerd hoor met de kleine caro Lovers

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:32

Gefeliciteerd, een gezond veulen, en een merrieveulen, beter kan je het gewoon niet hebben! Blij dat uiteindelijk alles toch goed is afgelopen. Ik ben erg benieuwd naar de officiele naam van het veulen. Schnuppe mag voor jouw dan een speciale betekenis hebben, maar voor de gemiddelde Duitser is het dat niet Haha!

Je suis Charlie.

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:41

JJJEEEEEEEEEEEEJ wat geweldig!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:14

gefeliciteerd met je merrie hoor, fijn dat jullie erbij waren!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 23:24

Dank voor jullie felicitaties Lachen !!
Heb inmiddels de CD-Rom met de foto´s gekregen; helaas is de kwaliteit niet echt geweldig, maar er zitten wel een paar bruikbare tussen Knipoog !!
Ik vind helaas geen up-load site Verdrietig !!
Het moet dus even wachten tot morgen, dan kan ik aan iemand vragen of zij het voor me kan doen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:34

nog maals gefeliciteerd caro
Wat wordt nu de naam da? of weet je dat nog niet?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bernadth99, DogWords, Mo_86, Plonspony, Taucha, Vagabondo en 38 bezoekers