wat voor een zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

wat voor een zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 15:39

Omdat ik binnenkort wellicht een paard krijg Lovers , wil ik weten watvoor een zadel ik het best koop. Ik denk het beste een veelzijdigheidszadel omdat ik zeker elke week zal buitenrijden. Maar nu op de manege rijd ik met een dresuurzadel, en ik vind het echt goed zitten OK dan! en omdat het paard al zijn hele leven met dresuur bezig is denk ik het best dat ik een dresuurzadel koop. Maar als ik dan een klein sprongetje wil wagen zal dit niet zo goed zijn, en met de buitenritten zal dit wel gaan..
Maar wat denken jullie ervan? Verward

Alvast bedankt! Lachen

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:44

Als je ook wil springen en buitenrijden zal je er denk ik beter aan doen een veelzijdigheidszadel te kopen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:50

Je kan ook een dresseurzadel nemen die neigt naar veelzijdigheid zadel. Er tussen in dus Lachen
Of een veelzijdingheids zadel dat neigt naar dresseur!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 15:54

al bedankt voor jullie reactie Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:36

Ik spring ook weleens met mijn dressuurzadel. Dat gaat best goed. Alleen moet zeggen dat ik met mijn pony ondertussen een meter spring, en dan toch wel liever een veelzijdigheidzadel heb.
Ik ga er nu een VZ-zadel bijkopen, ook om mijn dressuurzadel netter te houden. Dus voor buitenritten, strandritten en bosritten. En voor het springen, heb ik dan mijn VZ-zadel.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:27

met mijn wintec dressuur kan ik ook prima een sprong maken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:32

Als ik het goed begrijp zou je zelf graag een dressuurzadel willen, maar vanwege de buitenritten en een evt. sprongetje overweeg je een veelzijdigheidszadel.
Buitenritten kun je prima maken met een dressuurzadel, geen enkel probleem.
Springen kan ook wel, maar dat is toch een stuk minder comfortabel (ook voor je paard, omdat je ahw. in een dressuurhouding gedwongen wordt en dat is niet echt wenselijk op de sprong).
Ik kan (gelukkig Knipoog ) niet in je portemonnee kijken, maar als je de mogelijkheid hebt om een goed passend dressuurzadel te vinden met daarbij een ouder / goedkoop goed passend vzh- of springzadel, dan zit je natuurlijk helemaal gebakken.