weten jullie leuke dingetjus tijdens het rijden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wappy
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Belgiƫ

weten jullie leuke dingetjus tijdens het rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 19:09

met mijn verzorgpaardje doe ik bijna altijd dressuur. Ze moet op de wei blijven (dus ook op de wei bereden worden), dus ik mag niet gaan wandelen... Maar altijd dressuur word je wel moe...dus doe ik soms hindernisjes, das wel leuk, heeft iemand tips?

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:06

Laat haar eens losspringen of als er nog meer paarden/ponies zijn voetballen of een watergevecht met waterballontjes. Of doe een keer caprilli proefjes dan ben je dressuurmatig aan het springen. Hou het leuk voor jullie beide en doe eens wat geks. Suscces! Lachen

-X- Anja

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:00

Zie in mijn onderschrift het topic over voetballen... Mijn paardje vind dat heel erg leuk.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:03

Speel met je pony

Vind ze ook erg leuk en je bevorderd de band en de rangorde

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:06

Wat denk je van een aantal "grond-oefeningen"? Laat hem een los lopen in de wei en kijk of hij achter je aan loopt. Verzin leuke spelletjes aan de hand, laat hem over een zeiltje lopen, met 1 been in een autoband staan noem maar op, er is zo veel te verzinnen. Of ga een lekker zonder zadel rijden en met losse teugel. Zo heb ik mijn pony geleerd om haar "te sturen" alleen met de hand, zonder teugel. Als ik dan met mn rechter hand bijvoorbeeld in haar hals "duwde" ging ze naar links. Dit kun je langzaam oefenen. Zo kun je ook leuk zonder zadel proberen alleen op gewicht te rijden, en te sturen met je gewicht. Begin in stap, is meteen ook lekker relaxt met dit warme weer. Succes!!! Lachen