Waarom moeten mensen altijd LIEGEN?? (of fout gaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Waarom moeten mensen altijd LIEGEN?? (of fout gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 20:11

Goed, ik heb dus aan een bokker een pakket verzonden, netjes met de pakketpost. Ik heb dus een verzendbewijs. Nu beweert die persoon dat het nooit is aangekomen. Iets van volgens tracktrace.nl dus niet kan, de zending is gewoon uitgereikt. Boos! Boos!
Ik heb dus nog nooit meegemaakt dat een pakket zoekraakt. Wat zouden jullie nu doen? Klagen moet de ontvanger doen, niet de verzender, want die heeft netjes gedaan wat de bedoeling was.
Ik kan bewijzen dat ik het verstuurd heb, maar hoe weet je bij wie aan de andere kant de fout zit?
Laatst bijgewerkt door germie op 22-07-03 20:49, in het totaal 2 keer bewerkt


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:15

gewoon zo laten... jij hebt het verstuurd en je hebt daar ook bewijs van. mocht de ontvanger je "aanklagen" dan kun jij laten zien dat jij netjes jouw deel hebt gedaan.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 20:18

Ik heb dus al meer dingen meegemaakt, mensen die beweren dat ze betaald hebben, maar je krijgt nooit wat binnen, en een bewijs kunnen/willen ze niet leveren en nu dit.
Volgens tracktrace is het dus gewoon uitgereikt. Wie moet ik nu geloven?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:54

Kun je op tracktrace ook zien op welk adres het pakketje afgeleverd is ?
Normaal gesproken moet er een handtekening gezet worden voor de ontvangst van een pakketje, dat zou toch boven water te halen moeten zijn via TPG.
Misschien bij de buren afgeleverd ?

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 20:58

Nou, volgens tracktrace is het UITGEREIKT. Ik had zoals altijd een gewone pakketzegel van 5.50 euro voor het pakketje betaald op het postkantoor. Voor een gewoon pakket hoef je geen handtekening voor ontvangst te zetten hoor, daaar moet je voor bij betalen, extra service heeft dat dan.
Het pakket is uitgereikt vanaf een postcentrum vlakbij de woonplaats van de ontvanger. Het is DAAR dus in ieder geval geweest, want ze scannen barcodes in en zonder scannen komt dat niet op tracktrace.
Ik zal morgen de ptt eens bellen.
Laatst bijgewerkt door germie op 22-07-03 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:00

Altijd aangetekend verzenden, dan weet je het echt zeker. Doe je dat niet dan is de verzender 'verantwoordelijk'. Als iets zoek raakt zul je het zelf weer moeten verzenden. Of er over gelogen is wéét je niet, want tracktrace is niet waterdicht, aangetekend wel.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 21:02

ja, maar we zijn het zo overeengekomen. Ik heb het bewijs, je gaat toch niet het dubbele betalen voor een ontvangstbewijs, dan wordt het wel erg duur hoor?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:18

Mij lijkt dat jij jouw deel hebt gedaan.
Evt. zou je de koper een kopie van het verzendbewijs kunnen toesturen zodat zij er niet aan hoeven twijfelen dat je de waarheid spreekt.
Helaas zijn er idd mensen die op deze manier proberen aan gratis spullen te komen...

* To Belg, or not to Belg *

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:15

Somsssss... blijkt dus dat een dergelijk pakket bij de buurvrouw is afgegeven die dan vervolgens 2 weken op vakantie is gegaan... ik heb herhaaldelijk van die PTT (TPG) stunten meegemaakt. Bv. zichtzendingen die twee weken op het PK liggen omdat er nooit een kennisgeving in de bus is gestopt etc.
Bij ons op het PK raken pakketjes regelmatig "zoek". Na een aantal dagen blijken ze dan weer op te duiken, kan je ze alsnog ophalen, maar blijken ze eerst opengemaakt te zijn... misschien moet de ontvanger nog even geduld hebben.

Het is ook een beetje PTT vakantie-tijd he? Haha!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:02

uhm het spijtme zeer hoor ik ben dus die koper en ik vind het rond uit een naaistreek dat je via deze weg mij in twijfel neemt!

ik ga tog verdomme geen geld sturen en dan liegen over een pakketje wat nie aankomt!! germie verteld er even niet bij dat zij de betaling al 2 dagen binnen had nadat ze het pakje heeft verstuurd. dus wat maakt mij dan een leugenaar??? een verhaal heeft 2 kanten en als ut zo doorgaaty dan laat ik depostbank mijn geld terug halen, want dat kan namelijk, dit is gwoonniet eerlijk, in de mail zeggen dat het zo poedersuiker is en hier mij zwart maken

nouw mooi niet ik heb betaald voor iets wat ik nog steeds een week na dato niet heb ontvangen dus ga het geld wel terug boeken

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:07

ipv ruzieen kunnen jullie beter samen kijken of er nog wat geregeld kan worden.

Amor Vincit Omnia

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:10

Idd, de Tpg maakt ook fouten, dus ja..
Kan je niet nabellen of er ech niks getekend is?? Wij moeten namelijk op het werk altijd tekenen voor een pakket dat binnenkomt..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:30

gekke_koei schreef:
uhm het spijtme zeer hoor ik ben dus die koper en ik vind het rond uit een naaistreek dat je via deze weg mij in twijfel neemt!

ik ga tog verdomme geen geld sturen en dan liegen over een pakketje wat nie aankomt!! germie verteld er even niet bij dat zij de betaling al 2 dagen binnen had nadat ze het pakje heeft verstuurd. dus wat maakt mij dan een leugenaar??? een verhaal heeft 2 kanten en als ut zo doorgaaty dan laat ik depostbank mijn geld terug halen, want dat kan namelijk, dit is gwoonniet eerlijk, in de mail zeggen dat het zo poedersuiker is en hier mij zwart maken

nouw mooi niet ik heb betaald voor iets wat ik nog steeds een week na dato niet heb ontvangen dus ga het geld wel terug boeken


Staat er in de tekst dat ze jou niet geloofd?
Ze weet niet wat ze moet geloven, ze krijgt 2 verhalen te horen en dan is het logisch dat ze twijfeld!
Zou jij in zo'n geval ook zeker wel doen

Ga geen ruzie lopen schoppen, je kunt beter samen met Germie op zoek gaan naar een oplossing.
jij hebt je geld betaald, maar Germie is ook haar pakketje kwijt.
Beide slachtoffer dus, en dan vind ik persoonlijk niet dat jij alleeen in een slachtoffersrol mag gaan zitten...

Germie: Ik hoop dat je pakketje alsnog boven water komt Lachen

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:21

Miep"]
[quote="gekke_koei schreef:
uhm het spijtme zeer hoor ik ben dus die koper en ik vind het rond uit een naaistreek dat je via deze weg mij in twijfel neemt!

ik ga tog verdomme geen geld sturen en dan liegen over een pakketje wat nie aankomt!! germie verteld er even niet bij dat zij de betaling al 2 dagen binnen had nadat ze het pakje heeft verstuurd. dus wat maakt mij dan een leugenaar??? een verhaal heeft 2 kanten en als ut zo doorgaaty dan laat ik depostbank mijn geld terug halen, want dat kan namelijk, dit is gwoonniet eerlijk, in de mail zeggen dat het zo poedersuiker is en hier mij zwart maken

nouw mooi niet ik heb betaald voor iets wat ik nog steeds een week na dato niet heb ontvangen dus ga het geld wel terug boeken


De tekst van dit topic vind ik wel erg vreemd dan?

Staat er in de tekst dat ze jou niet geloofd?
Ze weet niet wat ze moet geloven, ze krijgt 2 verhalen te horen en dan is het logisch dat ze twijfeld!
Zou jij in zo'n geval ook zeker wel doen

Ga geen ruzie lopen schoppen, je kunt beter samen met Germie op zoek gaan naar een oplossing.
jij hebt je geld betaald, maar Germie is ook haar pakketje kwijt.
Beide slachtoffer dus, en dan vind ik persoonlijk niet dat jij alleeen in een slachtoffersrol mag gaan zitten...

Germie: Ik hoop dat je pakketje alsnog boven water komt Lachen
[/quote]

De tekst van dit topic doet wel zo overkomen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 02:06

Even een kanttekening, heb hier ook al eens flink discussie over gehad...

UITGEREIKT wilt niet zeggen dat het uitgereikt is aan de ontvanger. Zij bedoelen er ook wel eens het "centrale" postkantoor in de buurt mee. Ze gooien niet altijd briefjes in de bus dat de pakjes aangekomen zijn en geven het af op dat afhaal punt.

Informeer eens bij een postkantoor bij je in de buurt, of bel de TPG of het mogelijk is dat dat pakje op het postkantoor beland is.

En niet zo'n ophef over een weekje joh... Ik wacht al 2,5 weken op mijn sporen Boos! Germie heeft het opgestuurd, daar heeft ze bewijs van, jij hebt betaald, heb je ook bewijs van. Ik heb betaald maar heb geen idee of het inmiddels opgestuurd is... Ze zegt van wel... Maar heb haar niet meer gesproken helaas!

Inderdaad, ga sámen op zoek naar een oplossing, het probleem ligt nl niet bij 1 van jullie 2. Als je je geld terug laat halen en het pakje komt alsnog aan dan moet je het weigeren. En anders is het diefstal...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 02:36

ik heb een keer wat verstuurd
en die mensen hadden ook gewoon betaald
maar ik wist zeker dat ik het verstuurd had en de ontvanger had niks gekregen
het heeft 3 weken geduurd voor de ontvanger het gekregen had
hoe lang zit er bij jullie tussen?

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 04:44

SuperPepeijn schreef:
ipv ruzieen kunnen jullie beter samen kijken of er nog wat geregeld kan worden.


idd Haha!

Zo als jullie nu doen, kom je er nooit uit....

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:11

wacht dus een week,nou vind ik dat wachten geen probleem, helemaalniet en ik weet ook dat zehet verstuurd heeft heb van haar het pakketnr gekregen warmee ik zelf heb getraceerd. maar het feit dat track en trace zegt dat hij is afgeleverd maak ik me druk om, ik heb geen idee bij wie dat namelijk is bezorgd. het postkantoor weert vannix, daar ben ik vandaag geweest en weer de tpg gebeld. ik kan dus alleen maar afwachten of germie een onderzoekje wilt starten, anders kan het zijn dat hij nooit meer oven water komt. ik heb al mijn buren eenbriefje verstuurd en heb daar niets van gehoord. ik als ontvanger vang gewoon overal bot en als de verzender dan ook nog eens vind dat voor haar na het verzenden het afgerond is..... ik had geen idee dat dit kon gebeuren, maar met mijn geluk had ik beter kunnen weten. al ze gezeg had dat ik het beter verzekerd of aangetekend had kunnen doen was dat geenprobleem. ik wil dat hoofdstel zograag dat ik er zeker wel meer voor had willen betalen om de zekerheid van het aankomen te hebben. maar ja, achteraf denk je dat allemaal. de volgende keer weet ik wel beter. aangetekend of verzekerd opsturen of anders niet en de kosten zijn toch voor mijzelf? tis balen, maar ik geef mijn zoektocht niet op

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:27

Jongens er bestaat iets als pb hoor !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:16

Kan dit via PB geregeld worden? Eventueel via een mod?
Thanks.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot en 196 bezoekers