paard in sloot gevallen bijna dood :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

paard in sloot gevallen bijna dood :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 18:53

Vandaag op de manege, wou een stalhulp een merrie uit het weiland gaan halen om die te rijden, die stond bij allemaal andere merrie's met veulens.
Dus toen zag ze een paard in de sloot!! En het veulen van Grand Dame(Paard dat in de sloot lag) begon keihard te hinnikken! Dus die stalhulp(Jolanda) rent er naar toe en doet een halster om, en probeert het hoofd boven water te houden, die andere stalhulp die mee was, ging paar mensen halen.
Dus toen hoorde ik het later ook en ging met een paar vriendinnen kijken. Toen gingen ze proberen haar naar de wat lagere kant te brengen, zodat ze hun misschien haar eruit konden trekken maar nee hoor :X toen ging ze ook steigeren en dat soort dingen, maar gelukkig hadden 2 a 3 man haar vast met touwen aan haar halster want als ze achterover zou vallen. Nou toen opeens liet ze zich vallen(dee ze al een hele tijd, maar dit was echt te zwaar voor d'r) en toen konden ze nog maar net haar hoofd omhoog houden, en ze begon kei en keihard te ademen!! Zo hard heb ik een paard nog nooit horen ademen, en wil ik ook nooit meer! Na zo'n half uur a 3 kwartier gingen we de brandweer maar bellen, die waren ook zo'n 20 min. bezig en we moesten met ong. 10 man proberen haar eruit te trekken, gelukkig is het allemaal goed gekomen! Want Grand dame is zoo groot!! Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.
Groetjes, Es

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:03

oei wat een naar verhaal.. gelukkig dat alles is goedgekomen!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 19:16

ja echt wel k vond het zo eng

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:25

Lijkt me een eng gezicht zeg,
gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:35

Inderdaad een spannend verhaal! Was de sloot zo diep dan? Wij hebben ook wel eens twee pony's in de sloot gehad, maar die konden er gelukkig wel zelf uitkomen. Ik ben in ieder geval blij dat het goed is afgelopen! Het zou echt niet leuk zijn geweest als dat paard was verdronken...

Doeg!


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 19:40

nou die sloot was niet zo diep maar je zakte gewoon weg

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:59

bij ons is het ook een x gebeurt een meisje was een buitenrit aan het maken en hij schrok ergens van en viel in de sloot zij erbij hoofd omhoog gehouden maar hij probeerde eruit te komen toen kreeg tie water in zn oren dus wilde hij opgeven!
gelukkkig kwam er hulp en zijn ze er veilig uitgehaald!!!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 20:04

mango schreef:
bij ons is het ook een x gebeurt een meisje was een buitenrit aan het maken en hij schrok ergens van en viel in de sloot zij erbij hoofd omhoog gehouden maar hij probeerde eruit te komen toen kreeg tie water in zn oren dus wilde hij opgeven!
gelukkkig kwam er hulp en zijn ze er veilig uitgehaald!!!

echt erg al die dingen, gelukkig maar!!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:27

ik was er ok bij dat was echt zow eng en zow echt doodeng als die stal hulp er niet was dan zou ze allang dood zijn geweest.... Huilen

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 20:50

sHaKiEjLaVeR schreef:
ik was er ok bij dat was echt zow eng en zow echt doodeng als die stal hulp er niet was dan zou ze allang dood zijn geweest.... Huilen

ja gelukkig dat het goed is afgelopen OK dan!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:02

ja gelukkig kam er snel hulp en heeft ze zijn hoofd boven het water gehouden anders was tie nu dood geweest maar hij is gelukkig springlevend!!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 21:19

bij ons was ze ook bijna dood, als die stalhulp het niet had gezien.. dan was dat niet best

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:46

Eng zeg, bij ons was ook eens een paard met kar en al de sloot ingeraakt, was nog een jong paard dat voor het eerst naar buiten was. we hebben er wel een half uur over gedaan het paard op de wal de krijgen, was echt heel sneu ze stond helemaal te trillen maar had er gelukkik niks aan over gehouden , en Grand dame gelukkig (zo heet ze toch) ook niet

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:48

jeetje wat erg zeg... gelukkig is het goed afgelopen anders moest er ook nog eens een oplossing voor het veulen gezocht worden... echt erg die dingen

Jansi

Berichten: 558
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:51

Oh dat is echt erg!
gelukkig dat het goed is afgelopen!

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt,
alleen zag ik het paard erin vallen,
gelukkig kwam dat paardje er zelf ook weer uit, je weet echt niet wat je moet doen als je daar in je eentje staat. (iemand anders was hulp halen).

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 21:51

ja ze zit wel helemaal onder de wondjes maarja beter als een gebroken been of zoiets

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:57

inderdaad ben echt hardstikke blij nu die er uit is