ik mag geen pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

ik mag geen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 13:03

ik wil zo graag een pony maar het mag niet ze zeggen je hebt al 10 jaar zitten zeuren om een hond (dat is wel zo) maar hebben jullie mischien een idee voor mij.....groetjes mandy Ach gut

Love the life you live!
Live the life you love!


machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:30

hallow babli
ik zou als ik jou was gewoon alle voordelen gaan opsommen, blijven zeuren, ik heb gelukkig niet hoeven zeuren want mijn ouders kwamen er zelf mee.
misschien moet je in de buurt eens naar stallingen gaan kijken en vragen hoeveel alles kost. misschien hebben je ouders gewoon niet genoeg geld voor een paard. bij een paard komt overigens veel kijken qua kosten en qua tijd.
je kunt ook een verzorgpaardje nemen. niet zoveel kosten maar wel veel plezier!
veel succes!!
groetjes danielle

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:34

poedersuiker voor je.

Kan er niks aan doen voor je, zolang op jouw leeftijd volwassenen niet mee willen doen komt er niets van terecht.

Misschien kun je goed je best doen op de pony van een ander.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:45

Wat bij mij hielp:Zet alle dingen die je nodig hebt en de kosten per maand op een rijtje.Zeg dat je voor de rest van je leven geen kadeutjes meer hoeft te hebben.Zo gauw je kan het allemaal zelf betaalt.Je gaat iets bijverdienen.(krantenbaan ,honden uitlaten,auto's wassen)Jah je moet het er maar voorover hebben.
En die cadeutjes krijg je toch wel hoor.
Het gaat om het iedee.Succes!!!

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...


Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:47

Ik wil ook echt heeeeeeeeeeeeel graag een eigen pony. ik zeur er al ong. 7,5 jaar om. Mijn moeder vindt paarden ook leuk en m'n broertje ook....maar toch mag ik geen pony........een verzorgpaardje heb ik ook al heel vaak gehad......maar als ik jou was zou ik je ouders gewoon laten zien dat je verantwoordelijkheid hebt en idd alle voordelen opsommen.....bij mij heeft 't niet geholpen, maar ja mijn ouders zijn dan ook super super koppig. Misschien lukt het bij jou wel.....ik hoop 't voor je Haha!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:52

Gewoon een fijne verzorgpony zoeken, en later als je zelf genoeg verdient een eigen paardje kopen. Wedden dat je d'r dan echt superblij mee bent!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:04

Ik sluit me helemaal bij Sonja aan. Eerst verzorgen en de verantwoordelijkheden onder ogen zien (en ook de kosten!!). Later van de eigen centen -als je dan nog wilt- een paard of pony kopen. De vreugde is er dan idd echt niet minder om.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 14:14

wie heeft er een verzorgpony rond oud-beijerland dan??? heb moet het liefst een a/b of c pony zijn ik ben gevorderd mar ben al een paar maanden van paardrijden af....groetjes mandy

Love the life you live!
Live the life you love!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:23

je oproepje voor een verzorgpony kun je denk ik beter op EA plaatsen dan zijn er meer mensen die het lezen.
Dat je ouders je geen pony geven vind ik niet zo heel gek je bent n best nog wel jong.. Als ze het echt nooit gaan doen dan kun je natuurlijk ook gewoon zo jong mogelijk gaan werken en er zelf een kopen (heb ik ook gedaan)
Ik zou je wel aanraden om een verzorgpony te zoeken, je weet dan precies wat het in houd en je ouders kunne dan beoordelen of je verantwordelijk genoeg bent!
Suc6!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:26

Sja, ik ben heel kinderachtig, maar ik geef je ouders gelijk.
Je bent al een tijdje van paardrijden af omdat je de rondjes in de bak al zat werd.
Besef jij je wel dat een eigen pony betekent dat je iedere dag naar je pony heen moet?? Weer of geen weer.
En ik neem aan dat je bij de manege 1 x per week reed en als je het dan na 3,5 jaar al zat bent... dan vraag ik me af hoe het gaat als het nieuwe van de pony af is.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:32

Ik ben het aan de ene kant wel met Kleintje eens. Ik wilde ook al zolang als ik me kan heugen een eigen pony, maar ik kreeg em mooi niet. Op mijn 15e ben ik gaan werken en ook Polly gaan verzorgen, ik heb toen alles op een rijtje gezet en ben als een gek gaan werken om het geld voor die kleine muis bij elkaar te krijgen. Ik heb haar toen zelf gekocht, mijn ouders hebben ook altijd gezegd: jij wil een pony, wij betalen er niks aan. Kijk als ze bijvoorbeeld een spoedoperatie aan koliek moet hebben dan betalen ze wel mee maar de dagelijkse kosten ook echt niet.
Ik heb haar inmiddels 3 jaar, van de week kwam mijn moeder er eindelijk mee dat ze niet verwachthad dat ik er zoveel tijd aan zou besteden omdat ik de manege nooit leuk vond, nee inderdaad het rijden hoeft van mij niet zo nodig, oke het is leuk maar de verzorging vind ik veel leuker.

Persoonlijk zou ik dus nog even wachten, ik kende toen mijn huidige vriend en al ben absoluut geen winkel-type en uitgaan vind ik ook niks aan, als jij uitgaan en jongens heel belangrijk vind zo ik even wachten met een pony, gewoon over een paar jaartjes als je zelf werkt ga je lekker op zoek naar een leuke pony.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:33

tja, ik heb altijd met plezier op een manege gereden toen ik nog geen eigen paardje had. Als je dat al niet eens leuk vind, denk ik dat je je met een eigen paardje ook zal vervelen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:37

Ik sluit me ook bij de andere aan en zou erst ene verzorgpony zoeken, want ook bij je eigen pony zul je toch wel eens "rondjes in de bak"moeten rijden.

ALs je toch het wilt, of je denkt dat je klaar bent voor ene eigen paard, maak dan een financieel plan, waarbij je ALLES uitpluist, zo zien z ein dat het serieus is. alvast stalling bekijken is ook handig, gaan ze niet overstag?aan een kleine pony(shetlandcer bv) heb je ook veel, je hoeft geen rondjes te rijden, maar kan lekker lol hebben. succes

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Wappy
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:38

ik zeur al kei lang voor een paard (zo'n 5 jaar), maar ik krijg het niet, egen geld genoeg enzo. maar nu heb ik 2 verzorgpaard, ik vind het echt super leuk! *LOL*
een eige paard is natuurlijk leuker en mss komt het er ooit wel eens van Tong uitsteken
maar nu ben ik al super blij met mijn verzorgpaardjes OK dan!

een paard leeft ook, denk eraan

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:39

Ik heb ook geen eigen paard en ben ondertussen 20. Heb altijd dolgraag een paardje gewild, maar ook mijn ouders werkten niet mee. Nu heb ik het geluk dat ik het paard van Nimber hier op bokt mag gaan uitbrengen op wedstrijden, maar een eigen paard zit er niet in. Dat zit er waarschijnlijk pas in voor me als ik een baan heb (en daarvoor moet ik nog 3 jaar studeren).
Dus, ik vrees als je ouders niet meewerken dat je dan toch zal moeten wachten tot je zelf geld hebt voor een paard en zijn onderhoud. En bedenk ook dat een paard naast school niet al te makkelijk is, ik vond het al heel krap om voor 3 dagen per week een bijrijdpaard te hebben...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:48

Ik heb ook jarenlang om een pony gezeurd! maar nooit gekregen. Mijn ouders waren ook heel duidelijk erin, namelijk er was in de buurt geen juiste stalling. Een manege vonden ze te duur en de gemeenteweides waren vol.
Nu ben ik voorbereidingen aan het treffen om "later" zelf een paardje te kopen.

Ik denk dat je het beste nu kan beginnen met een verzorgpaardje Haha!
en gewoon niet meer zeuren om een paard maar gewoon nu nog even van de tijd genieten dat je kan leren om met een paard om te gaan en hoe alles werkt Haha!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:53

ah joh je bent pas 12, straks ga je naar de hogere school en heb je helemaal geen tijd voor een pony. Ik begrijp je ouders wel hoor, en hoe
duur denk je dat tegenwoordig het stallingsgeld wel niet is, heel duur.
Ik kocht mijn paardje toen ik 24 was dus heb even geduld en misschien koop je er later zelf wel eentje

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:05

Lekker op de manege gaan rijden.
Verzorgpony's zoeken en al je zakzcentjes sparen.
Geloof me, ooit komt er een pony

Ik begon op mijn 7e jaar met paardrijden. 8 jaar lang zeurde ik dagelijks over een pony. Maar ze dachten er geen seconde aan.
Toen ik op mijn 13e een verzorgpony kreeg (Marjon) met een veulentje (Pinky) was ik daar voort condstand te vinden.
toen het veulenstje na 11 maanden weg moest vonden ze mij zoooo zielig dat ik hem kreeg! En daar hoefde ik niet eens voor te zeuren Cool .
Dus, hou moed! Ach gut

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:10

das poedersuiker voor je!!!
Ik rijd op een manege dat vind ik goed!
maar das wel klote als je geen eigen paard mag!

HO HO HO, and a bottle of rum!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:13

ik wou het ook dolgraag en heb zoveel zitten zeuren, al 4 jaar lang!
ik mag het ook nog steeds niet ik vin dat ze een stichting op moeten richten voor kinderen die dolgraag een pony willen maar het niet mogen!!
en ik vin het ook hartstikke poedersuiker voor je!
ik weet hoe banketstaaf je je nu voelt!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:32

Ophouden met zeuren en op zoek gaan naar een verzorgpaardje. Laat je ouders eerst maar eens zien dat je er wat voor wilt doen en het echt volhoud. Ik zou als niet-paarden gezin ook niet zomaar een pony voor een dochter van 12 kopen.

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:36

ik mag een pony als ik in een vliegtuig ga (ga ik binnenkort denk ik ook in)Meschien als je ergens bang voor bent en je overwint het mag je dan meschien en pony??
Iedegeval zo is mijn pa!:P

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    radijs

    Berichten: 2004
    Geregistreerd: 04-06-03
    Woonplaats: Paterswolde

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:43

    ik heb nu net een maandje weer een nieuwe verzorgpony erbij en daar ben ik keurig iedere dag maar het is gewoon zo banketstaaf!
    vriendin van mij heeft een hele liefe pony en doet er nix mee en ik wil er dolgraag 1 heb er alles voor over en krijg er maar geen

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:46

    de wereld is maar oneerlijk verdeeld he? Knipoog

    Helaas kreeg ik er vroeger ook geen, simpel weg omdat er geen geld voor was.
    Ik had wel verzorgpaarden en was er elke dag ook met slecht weer en deed stallen enz, maar als er geen geld is, dan kun je nog zoveel je best doen, dan houd het gewoon op.

    Dus ik ben gaan werken en heb mijn eigen paard gekocht toen ik ergens in de 20 was.
    En ik zal je zeggen, dat waardeer je dan heel veel.

    ponyzotje

    Berichten: 6364
    Geregistreerd: 21-10-01
    Woonplaats: Erpe-Mere

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:52

    nou je hebt al een cavalier king charles spaniel. heb je nog toevallig een zus van 15? dan zitten we in dezelfde situatie Lachen (ik ben dan wel die van 15 en m'n zus van 12 Knipoog ).
    ik heb na heel veel jaren zagen een hondje gekregen (een cavalier dus). nu zaag ik om een paardje Lachen. mijn ouders willen het me zeker geven, maar het 'kan' niet. dus ik zal zelf moeten gaan sparen. maar... dan ga ik verder studeren, wat dan? mijn zusje van 12 begint nu al met willen uitgaan, terwijl ik dat nooit zal willen! later zal ze misschien niet helpen met dat paard te verzorgen en dan moet het weg! je moet maar even bekijken of je nooit tijd te kort zal komen, geld tekort, over zes jaar studeren...!

    Enya - Daya :-)


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 129 bezoekers