Chippen- mijn bezwaarschrift is afgewezen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Anoniem

Chippen- mijn bezwaarschrift is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:10

Mijn bezwaarschrift tegen het chippen is afgewezen,

KNHS schreef:
Uitsluitend gewetensbezwaren kunnen aanleiding zijn om tot ontheffing van de identificatieverplichting over te gaan


Ik had in mijn bezwaarschrift gesteld dat ik de aard van de ingreep niet vond opwegen tegen de voordelen ervan, temeer omdat er een heel goed alternatief is, te weten DNA registratie.

Wat is dan een gewetensbezwaar in jullie ogen?


Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:13

Het maakt niet uit of je met goede of slechte argumenten komt. Ze wijzen bij de KNHS de verzoeken om DNA-registratie standaard af. Dat zeggen ze zelf al bij de KNHS. Mijn verzoek is destijds wel ingewilligd, maar ik heb meegedaan aan de collectieve actie van het anti-chip fonds. Die gebruikten een standaard brief...

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:14

Maar hoe kan ik het dan wel voor elkaar krijgen? De mogelijkheid bestaat reglementair, dus het moet voor lekaar te krijgen zijn.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:16

ge·we·tens·be·zwaar (het ~)
1 op morele overwegingen gegrond bezwaar

mo·reel (bn.)
1 volgens de moraal => zedelijk
2 betreffende de veerkracht in moeilijke omstandigheden

Dus geen afweging van plussen en minnen zoals jij doet.
Als je geschreven had dat je ernstige psychische problemen zou krijgen van de gedachte aan een lichaamsvreemd voorwerp in je paard, dan was het waarschijnlijk wel gelukt Haha!

Is er nog een soort 'hoger beroep' mogelijk?

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:17

Ik ga het gewoon nog een keer proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:20

Zep ik heb een telefoonnummer voor je van iemand die jou absoluut vrijstelling kan geven. Verder contact even via PB aub

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:52

Ik heb na ongeveer een half jaar brieven schrijven wel mijn zin gehad, Razin is dus ook niet gechipt. Blijven proberen en nieuwe argumenten bedenken. Pava had een goede brief die ik ook heb gebruikt. Succes!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:54

Jura, die brief is al naar Zep onderweg Haha! En ik had Zep al gewaarschuwd; je moet ff geduld hebben. Haha!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:54

Gewoon niet zo zielig doen en chippen!
Anders moet je zelf de gevolgen maar dragen. Je bent echt NIET VERPLICHT om wedstrijden te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:16

Ik ben ook echt niet verplicht om te chippen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:18

CGJ12 schreef:
Gewoon niet zo zielig doen en chippen!
Anders moet je zelf de gevolgen maar dragen. Je bent echt NIET VERPLICHT om wedstrijden te rijden.


Wedstrijd rijden doe je voor je lol, chippen niet.
Bovendien zijn er prima alternatieven.
'k Zie trouwens niet in wat er zielig is aan bezwaar tegen chippen hebben...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:18

wat zeur je dan dat je bezwaarschrift is afgewezen. Dan zijn er toch geen problemen?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:19

Denk eens aan die arme chipper of die dierenarts........die arme man/vrouw heeft thuis ook kindertjes die graag wat willen eten.......er moet wel brood op de plank komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:20

De enige die hier zit te zeuren ben jij CGJ12...

Geef jij als jury zijnde dan eens een goed advies voor wie gewoon geen chip in z'n paard wil? (iets creatievers graag dan 'geen wedstrijden rijden' want dat is echt een beetje te makkelijk)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:23

Ik besef echt wel dat ik hier een beetje flauw loop te doen, maar ik ben nu eenmaal een realist en kies meestal de weg van de minste weerstand........en da's gewoon chippen.

En ben persoonlijk ook geen voorstander van die startkaartenrotzooi en dergelijke (je moet tegenwoordig zowat een steekwagen meenemen voor die rommel) maar ik heb er voorlopig ook maar mee leren leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:23

Ik zeur niet... ***... weet je, laat maar.

Ik wil liever niet chippen en heb daar zo mijn redenen voor, mag ik?

De KNHS biedt een alternatief, maar maakt het je zo moeilijk mogelijk om van dat alternatief gebruik te maken en alleen daarom al ben ik nu best bereid er een klein projectje van te maken.

Terzijde: ik heb om een andere reden inmiddels een FEI-paspoort bij dit paard, zou dus internationaal wel uit mogen komen met dit paard, maar niet in NL op de Pavo Cup. Blijf het bizar vinden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:25

Da's wellicht een idee.......emigreren naar Belgie?
Kan je Arjan Teeuwissen wel vragen of het daar ook verplicht is.......

Tenslotte........HET GOEDE DOEL zong er al over......

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:26

.......dit is trouwens niet al te serieus bedoeld hoor.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:27

CGJ12 schreef:
Denk eens aan die arme chipper of die dierenarts........die arme man/vrouw heeft thuis ook kindertjes die graag wat willen eten.......er moet wel brood op de plank komen!


Je bedoelt Virbac, de hoofsponsor van de KNHS én de producent van de transponders...

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:32

Kan iemand even meneer Heidema bellen (want mij kent ie nu denk ik) en vragen of je als je op een gastlicentie in NL start ook een transponder moet hebben? In dat geval ga ik voor de Zweedse bond starten en vraag een gastlicentie aan in NL ipv andersom

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:36

Ja...Virbac ook. Die hebben u het economisch tij ook tegen.

Besef wel dat de consument de economie danig kan opkrikken door veel te investeren / consumeren. Dat leer je in je eerste macro-economische lessen op de middelbare school.
Je wilt toch niet dat al die werknemers van Virbac op straat komen te staan in deze tijden. Denk een beetje sociaal.......

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:37

Je hebt er goed over nagedacht dunkt me ZEP!

dat staat je zeker te prijzen. Je gaat blijkbaar niet over 1 nacht ijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:37

Ach dan komen ze zich toch gewoon bij mij inschrijven? Bemiddel ik ze wel weer naar een andere baan.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:44

Het eerste antwoord van de KNHS is dat je ook bij een gastlicentie moet chippen. Ga toch voor de zekerheid de regels bij een gastlicentie nog eens napluizen.

Vind het nu wel humor worden eigenlijk }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:56

Ze spreken zichzelf ook lekker tegen trouwens:

reglement I&R atrikel 5 lid 3:
...
Indien een deelnemer, uit oogpunt van de gezondheid en het welzijn van het desbetreffende paard,
een bezwaar heeft om zijn bij de KNHS geregistreerde paard van een transponder te laten voorzien,
kan hij een schriftelijk, gemotiveerd bezwaar bij de directie van de KNHS...

KNHS schreef:
Uitsluitend gewetensbezwaren kunnen aanleiding zijn om tot ontheffing van de identificatieverplichting over te gaan


Anyway... ik ga het nu via het "standaard" bezwaarschrift van de Nijhoff-groep doen. Had dit eigenlijk meteen moeten doen, maar goed...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Vagabondo en 2 bezoekers