vrijspringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 10:12

Ik wil zo Jamaica laten vrijspringen, maar ik ken haar een beetje, en heb het eerder geprobeert. Ik zet de hindernis op de hoefslag, maar mevrouw stopt of duikt erlangs.
Hoe kan ik het het beste neerzetten?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:17

mijn vriendin heeft ook zo'n pony, we hebben een soort "vangnet" gemaakt. Dus aan de zijkant van de hindernis een schuine balk en als ze daar dan ook nog langs gaat leg je er nog een balk aanvast (evt op een emmertje).
Bij de foto's van Barb (Jaike springen) zag ik ook wel een handig truukje, gewoon een hele lange hindernis maken, kratjes neerzetten en een aantal balken in de "breedte" neerleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:19

Kijk even bij de springfoto's van Fries Jaike op ITP, die heeft het heel handig aangepakt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 10:32

haha, zit er wel melig uit.
Nadeel, ik heb geen kratjes, heb echte hindernissen Haha!

Misschien kan ik wel wat pionnen pakken en hopen dat ze niet in elkaar zakken onder het gewicht van de balk Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:52

ja kunt ook echte hindernissen naast elkaar zetten Haha!
wel veel slepen enzo Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:36

Aan de ene kant kun je de bakrand gebruiken, ik neem tenminste aan dat ze daar niet overheen gaat Knipoog
Als je aan de andere kant enkele balken (liefst op staanders of op een kratje/emmer oid.) legt dan loopt ze ahw. in een soort trechter.
Het enige wat je nog hoeft te doen is zorgen dat je op de goede positie staat, en er is geen ontkomen meer aan.
Succes !

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:22

heeej ik zie hier mijn naam opduiken Haha! Kijk ik ben malle henkie natuurlijk niet Clown Jaike is heel slim en duikt er ook het liefste langs
dus ik maak gewoon een hele brede hindernis zodat ik haar alleen maar aan die kant van de bak hoef te houden ~~}> en dan moet ze er wel
overheen.
Voor die hoge hindernis heb ik haar aan de longeerlijn gedaan want zoveel kratjes heb ik nou ook weer niet Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 14:55

longeerlijn gaat helaas niet, dan blijft ze aan de staanders hangen. Ga het zo eens proberen, en dan maar hopen dat die maflinger me niet weeeeer te snel af is Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:06

stef schreef:
longeerlijn gaat helaas niet, dan blijft ze aan de staanders hangen.


Of je hangt de balken aan de bovenste lepel Knipoog Haha!
Zal ze vast leuk vinden.......

Misschien overbodig om te melden, maar als je met z'n tweetjes bent dan is het echt stukken makkelijker om haar goed rond te laten gaan.
In je eentje ren je toch vaak wat achter de feiten (lees: Maflinger) aan Nagelbijten / Gniffelen