Wat vind men van deze bastaard pony?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Wat vind men van deze bastaard pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 09:15

En daarmee bedoel ik deze merrie.. Het zou kunnen dat ze toch door kan gaan voor een tinker maar dan moet ik naar de keuring. Jammer genoeg haal ik dat dit jaar niet.
Afbeelding

Ik persoonlijk vind haar heel mooi.

Afbeelding

En deze dan???
Het is een echte tinker met heel weinig sok.

Afbeelding

Afbeelding

Gaarne commentaar maar dan wel onderbouwd. Anders kan ik er niks mee.
Oh ja en evt. complimenten lees ik ook graag hoor. Knipoog

Geniet nu, het is later dan je denkt


Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:27

Egt wel leuke paarden!!!!!!!!!!
mooie koppie heeft de eerste ook!!!!!!!
Vind ut ook een mooi geheel!

HO HO HO, and a bottle of rum!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:35

Twee opmerkingen:
1. De hoeveelheid sok zegt niet bijzonder veel over het feit of het 'echte' Tinkers zijn of niet. Voorbeeldje: kijk maar naar mijn sTinkertje Fayette, misschien iets meer sok dan de jouwe maar wel goedgekeurd en (als 2-jarige) opgenomen in het veulenboek van het NTS met een 1e premie.

2. ERRUG leuke paardjes!!!! OK dan! Vooral dat schimmeltje Kwijl *LOL*

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:52

De tweede foto van dat schimmeltje, daar vind ik hem helemaal een tink.
Misschien een iets hoge hals aanzet invergelijking met veel Tinkers, maar er zijn evengoed tinkers met een vergelijkbaar hals. Een leuk beestje hoor, lekker apart!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:18

Naar mijn idee heeft de eerste teveel paarduitstraling om een tinker te zijn, maar ik ben vrij streng..strenger dan het tinkerstamboek vrees ik. De onderste heeft veel meer pony uitstraling, mede vanwege het koppie. Dat neemt niet weg dat ik het eertse paard veel mooier vind dan het tweede, dat is een kwestie van smaak. de eerste zit mooi in verhouding naar mijn smaak, beetje laag kruis ( voor een tinker, niet voor een paard)
En een prachtkleurtje! de tweede vind ik minder, wel mooie tekening, minder qua bouw..kwestie van smaak vrees ik.

Vergeet niet tinkers zijn ook maar een vuilnisbakken ras.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 10:42

Alvast bedankt voor de reacties.
Ikzelf vind Maggy (de grijze) kwa bouw ook beter, maar aan de andere kant zijn ze niet te vergelijken. De ene is een paard en de andere is een pony, en Maggy is een mooi paard en Myrddin een stoere pony.
Maar wat ik wel graag wil lezen, Dapperdier. Waarom vind je de tweede minder kwa bouw? Op welke punten? Ik hoor graag je argumenten. Daar leer ik weer wat van. Knipoog

Geniet nu, het is later dan je denkt

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:48

Myrddin is idd een tinker, ik vind haar bouw alleen erg tegenvallen. Ze lijkt me redelijk overbouwd en hoekig. Verder vind ik persoonlijk haar aftekening ook niet zo leuk.. Ik vind dus ook de schimmel de leukste en zie wel wat tinkerkenmerken... Maar of ie goedgekeurd zou worden? I really don't no...
Offtopic: zijn beide merries niet gedekt door Kapanda?

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:55

die bovernte vind ike rg leuk, vooral haar aparte lichte kleurtje die grijze vlekken, en die onderste heeft voor tinker te weinig sok, dus al ik echt zou gaan voor een tinker zou ik er wel eentje willen met veel behang aan de poten, maar ik ga niet 100% voor een tinker dus en, ik hou wel van bont, en niet te grof.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:40

Het eerste paardje vind ik het mooiste
ik hou van aparte kleuren.

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

mytgard

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:28

Mooooooooie beesies...
Ja Myrddin overbouwd...maar die is ook pas drie dus da komt wel weer goe.

Wie zijn billen brandt moet blij zijn dat hij niet andersom stond!
Je vois la vie en Vosges

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:35

Ik zal heel eerlijk mijn mening geven.. hopelijk vind je het niet erg Bloos

Ik vind die grijze geen Tinker. Ik zou er ook niet mee naar de keuring gaan, die word denk ik afgekeurd als Tinker. Ze heeft te weinig Tinker kenmerken, en dan heb ik het niet over sokken ofzo, maar echt qua bouw. Ze is idd meer een warmbloedtype, alhoewel ze wel het hoofd heeft van een koudbloed met de grote kaak. Duidelijk een echte kruising, die dus precies nét niet aan een ras voldoet Haha!

Myrdinn word wel goedgekeurd als tinker, al vind ik haar niet mooi.. (sorry) maar dat vroeg je niet toch! Nou staat ze wel een beetje raar wijd op beide foto's, dus echt goed kan ik haar niet beoordelen. Wel vind ik dat ze een beetje doorgezakt op haar benen staat, maar dat kan ook door de foto komen. Ze is nog jong dus wie weet hoe ze zich ontwikkeld!

En allebei drachtig van Kapanda toch?

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:43

Myrddin schreef:
Alvast bedankt voor de reacties.
Ikzelf vind Maggy (de grijze) kwa bouw ook beter, maar aan de andere kant zijn ze niet te vergelijken. De ene is een paard en de andere is een pony, en Maggy is een mooi paard en Myrddin een stoere pony.
Maar wat ik wel graag wil lezen, Dapperdier. Waarom vind je de tweede minder kwa bouw? Op welke punten? Ik hoor graag je argumenten. Daar leer ik weer wat van. Knipoog


oef gaan we moeilijke vragen stellen? Ik ben geen expert..weet alleen wat ik mooi vind. Voor mij is een tinker compact ( vierkant) stevige hals,maar niet te een lekkere stevige kaak, maar een mooi ponyachtig koppie.

Myrddin..idd overbouwd, maar daar kijk ik even niet naar omdat ze nog zo jong is. Ik vind lijf mooi, tonvormig, misschien een tikkeltje te lang, maar dat kan ook door de stand komen. Ik vind vooral haar hoofd te groot, zeker op de tweede foto en haar kont te klein. De bene zijn een beetje iel, maar ik houd van veel sok en ze staat wat achter op haar hoefjes. Misschien dat ik er over een jaar of twee heel anders naar kij, als ze volwassen is.

Maar momenteel door een heleboel kleine dingetjes is het niet een tink die mij aanspreekt. Maggy veel meer. Lachen

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 18:55

wederom bedankt.

ff offtopic: beide zijn inderdaad drachtig van Kapanda.

ontopic: Myrddin is nog jong en zit op dit moment in een groeispurt, en dan ziet ze er heerlijk uit met die hoge kont. en ze heeft nog 4 jaar te groeien.
Ze staat inderdaad een bietje doorgezakt en dan vind ik voor erger dan achter. Maar ik ben ok niet zo tevreden met haar hoef vorm en zou ze graag op de strasser manier trimmen. Denk dat dat veel verbetering zal geven.

Geniet nu, het is later dan je denkt

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:59

weetje, ik vind ze dr echt helemaal geweldig uitzien, want als je ziet hoe ze dr eerst uitzagen in je profiel, dat was echt erg.
ik vind ze mooi hoor ze zien dr goed uit, en het belangrijkste is toch ook dat je zelf gek op ze bent, boeiend als ze niet door kunnen voor tinker...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:51

Ik vind die merrie echt prachtig !!! Lachen

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:57

waar komt die merrie vandaan??
Kruising dat zie je gelijk.
maar ik val niet echt op tinkers. ze zien er wel leuk uit. maar missen toch dat ene ding.. *krijgt alle tinkerfans op me dak:P*

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 16:30

sharir schreef:
waar komt die merrie vandaan??
Kruising dat zie je gelijk.
maar ik val niet echt op tinkers. ze zien er wel leuk uit. maar missen toch dat ene ding.. *krijgt alle tinkerfans op me dak:P*


en wat is dat ene ding dan??? Daar ben ik heel nieuwsgierig naar......

Bedoel je de eerste??? Die komt uit Engeland. En de tweede is verwekt met behulp van een electrische schok... Haha!
en inderdaad Kinglover ik hou toch wel van ze hoor al waren ze groen met paarse stippen.... was gewoon benieuwd wat er men ervan vond, vooral de bouw dan.
En dat mensen ze niet mooi vinden kan ik begrijpen, smaken verschillen... godzijdank.

Geniet nu, het is later dan je denkt

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:19

Ik vind ze allebei erg leuk. Ik heb geen idee of de 1e een echte tinker is of niet want er zijnn zoveel verschillende. Maar je kan altijd naar een keuring gaan en kijken wat ze zeggen. Nog veel plezier emt je mooie paardjes.

Het is zo fijn om klein te zijn!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker