wit zadeldekje weer wit???? hoe???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

wit zadeldekje weer wit???? hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 10:22

hallo,

ik krijg mijn zadeldekje niet meer wit. en mijn rijhandschoenen ook niet mee. waar wassen jullie je spullen mee?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:23

Witte Reus Haha!

Nee, ff serieus, misschien kun je het met Biotex proberen?

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:29

Ik was hem een keer, dan pak ik de vlekken aan met een (zachte)borstel en waspoeder en dan was ik hem nog een keer. Sommige vlekken blijven. Tipje, de onderkant van je zadel niet 1 dag voor de wedstrijd in de olie zetten en de binnenkant van je laarzen niet met schoensmeer doen. Beide geven af aan je witte dekje. Zweet van een paard is er gemakkelijk uit te krijgen. Ook stofzuig ik de haren van de binnenkant van het dekje voordat ik hem in de wasmachine doe. Maarreh... zo wit als nieuw???? is mij nog nooit gelukt...

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:30

Ik krijg mijn spullen altijd weer spierwit. Allereerst smeer ik Shout! op de vlekken en was mijn sjabrakje vervolgens op witte was 60°C. is hij zo smerig (vooral in de zomer) dat het na 1X wassen niet gelukt is dan doe ik het nog een keer. Daarna is hij altijd weer spierwit.

Wat betreft de handschoenen ligt het aan het materiaal. Heb je stoffen, doe dan hetzelfde als met je sjabrak. Heb je leren, trek ze dan aan en maak ze met leerzeep schoon.

Veel SUC6!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:30

Zadeldekje gewoon in de chloor zetten, maar dan wel supergoed uitspoelen.
Handschoenen is een ander verhaal, ik heb ze wel eens gewassen, maar toen zijn ze gekrompen .

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:32

als je geen clublogo erop geborduurd/geprint hebt, kan je hem gewoon in t chloor zetten

ik doe het nu anders, als ie echt vies is(net zoals mn rijbroek) dan gaat ie in een teil lauw water, met daarin vanish(dat werkt echt!) en soms een scheutje chloor erbij of ik spuit wat shout op de vlekken en zet hem dan in n teil water met vanish erbij

dan in de wasmachine, met een flinke schep vanisch bij het waspoeder, en wassen maar Haha!

spierwit komt ie er uit!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:33

Vanish bij je was middel doen werkt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:53

Beetje ouderwetse blauw toevoegen. Van chloor wordt het vaak gelig

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:03

ik was mijn spullen met sunil en als dat niet meer gaat, ga ik over op de vanish. de tip van zep: beetje ouderwetse blauw. wat bedoel je daarmee? is dat iets speciaals?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:15

Dat is Reckit Blauw. Als ik in aug. jouw kant op kom, zal ik een doosje voor je meenemen!