verleden van mijn paard achterhaald....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 12:38

Ik heb via het papier van mijn paard haar verleden achterhaald. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk geschrokken was ...
Ik heb mijn paard bij een handelaar gekocht. ZE was toen net 4 jaar. Hij zei dat hij haar uit de opfok had gehaald en haar zadelmak had gemaakt. Nou, daar klopte geen REET van. Ody is vanaf haar 4-e maand tot en met 3,5 van een meisje geweest. ZE wilde Ody zadelmak maken, maar dat lukte niet omdat Ody zich als een draak gedroeg ...Ze heeft haar weggedaan omdat Ody constant koliek kreeg en zelfs een maand in utrecht had gestaan. De oorzaak is nooit achterhaald. Ze heeft Ody aan een handelaar verkocht, en toen is ody bij particulieren terecht gekomen. Daarna kwam ze via ' mijn' handelaar bij mij terecht.....En dat alles in een HALF jaar!!!! Toen ik haar kocht was ze ontzettend mager, en die handelaar zei dat ze wormen had gehad...
Ik vond het echt een vreselijk verhaal, wat voor mij ook wel verklaard waarom ze zo hard in haar mond is. Ik snap echt niet dat een paard dat zo lief is als Ody zo van hand tot hand is gegaan! Gelukkig heeft Ody het nu goed. Koliek heeft ze nu 2x gehad, maar dat was te verklaren (1x ander voer en 1x gras). Verder heeft ze gewoon vaak pech met blessures. Ze is een stuk voller en binnen een jaar tijd ongeveer 6 cm gegroeid.
Ik hoop dat ik nog lang van haar mag genieten; ze is mijn alles.


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 12:47


Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:21

Vervelend he Verward .
Ik wist/weet ook niks van mijn pony. Ik heb laatst de handelsstal gebeld, waar de vorige eigenaar haar vandaan had. Ze komt van een handelaar in Brabant en volgens hem kwam ze al uit 'de handel'.
Conclusie: die pony is al vanaf haar 2de jaar in 'de handel', van de ene handelaar naar de andere gegaan, en door de vorige eigenaar verwaarloosd Boos! . Het had dus niet uitgemaakt als ik haar echte naam wist, want ze heeft nooit echt een 'baasje' gehad. Dat verklaart dan ook meteen, waarom ik zo'n moeite heb gehad om 'contact' met haar te krijgen. Ze was met rijden dwars en afstandelijk in de omgang. Pas sinds een paar maanden wil ze af en toe knuffelen, hinnikt ze als ik kom en komt ze naar me toe als ik haar uit het weiland haal Lachen .
Maar ik ben wel helemaal Lovers op haar. Ze gaat nooit meer weg! Ik kan lezen en schrijven met dat paard.
Maar het is wel treurig als je er achter komt, wat een ellende je paard heeft meegemaakt Verdrietig .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 18:33

leuk om te horen dat jullie wat meer van je paard te weten zijn gekomen. jammer dat het veelal 'nare' verhalen zijn. maar ja het verklaart wel een hoop zullen we maar zeggen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 19:25

wel goed dat je nu wat meer over je paard te weten bent gekomen,maar jammer dat het nare verhalen zijn.Eigelijk best wel goed dat je erachter bent gekomen toch?

Ik was ook heel blij dat ik hoorde dat sunny altijd al op het land heb gestaan,maar het binnen ook fijn vond (beetje offtopic maarjah) en blablabla het hele verhaal.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 20:50

Knap zeg, dat je het helemaal kon uitzoeken, meestal lukt dat niet. Veel succes nog!


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 21:40

bah dat is idd nooit leuk om te horen.. Ik ken beide paarden al vanaf de eerste uurtjes na hun geboorte de 1 kocht ik 2.5 jaar later maar heb ik in die 2.5 jaar wel dagelijks verzorgd etc.
de ander is nu net 2 maanden oud en heb ik 2 weken...
Is wel fijn ik weet alles wat er met ze is gebeurd etc.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 22:17

van Sya zou ik er nooit achter komen maar ik merk wel aan haar gedrag dat er veel dingen gebeurt zijn te veel volgensmij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Dnies90, GoogleAdsense, hooi, marte_kandia, meggiemeg, Nina1999, pol013, SemrushBot, Slmt9, tienus63, WendyKtH en 115 bezoekers