Klein katje gevonden.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Klein katje gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 23:26

Vanavond kwam ik terug van Luna en hoorde ik een vreemd soort gepiep vanuit de berm.
Toen ik ging kijken zat er een piepklein katje tussen het gras.
Hij/zij zat helemaal te beven van angst denk ik.
Ik schat hem een week of 6 oud, nog veel te jong om bij mammie weg te gaan toch?
Heb nog even rond gekeken of ik een moederpoes zag, maar die heb ik niet kunnen vinden.
Kleintje is erg mager dus denk dat ie daar al een tijdje zat.
Ik heb hem/haar nu thuis en de politie gebeld dat ik een katje heb gevonden, mocht iemand hem dan kwijt zijn weten ze waar hij is.
Morgen ga ik ff met hem naar de dierenarts om te kijken of hij nix mankeert.
Hij ligt nu lekker te slapen en heeft zijn buikje rond gegeten en gedronken.
Weet iemand misschien hoe vaak zo'n beestje melk moet en wat voor melk?
Of moet hij ander voer hebben?


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:32

Over de melk: geen gewone koeienmelk. Er is speciale kittenmelk op de markt.
Verder kun je ook in de dierenwinkel kijken voor speciale voeders. En de dierenarts kan je denk ik ook wel helpen.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:34

Je kan hem of haar het beste Wiskas voor kleine katjes geven, kleine beetjes voeren meerdere malen per dag. Ook gewoon een bakje water neerzetten.
Als je melk geeft, geef dan speciale kattemelk omdat ze gewone melk die wij drinken niet goed kunnen verteren. Ook zou je een bakje kittenbrokjes neer kunnen zetten, deze heeft Wiskas ook.
Als niemand hem of haar opeist, hou je het dan zelf?
Laat hem inderdaad maar even nakijken door de dierenarts of dat het wat mankeerd. Succes ermee.

Veni, vidi, vici

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 23:39

Als er niemand is die hem opeist zoek ik een heeeeel goed tehuis voor hem en anders hou ik hem zelf.
Al heeft mijn moeder een bloedhekel aan katten, aan alle dieren eigenlijk maar een kat loopt los in huis en tuin en vind ze vreselijk, maar daar stapt ze dan maar eventje overheen.
Als het goed is ben ik volgend jaar toch het huis uit dus dan neem ik hem mee.
Ik ga dat beestje niet ergens dumpen waar ik niet heeel zeker weet dat ie goed terecht kan.
Ik denk dat het beestje in zijn jonge leventje al veel te veel heeft meegemaakt.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:45

er is inderdaad speciale melk op de markt die je aan zulke kleine bessies kan geven...
lief dat je d'r mee hebt genomen!

Dag lieve mama...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:16

Als er een Ranzijn Tuin en Dier in de buurt is... daar hebben ze een Whiskas jonge katjes pakket (incl. bewaarbox voor voer, balletjes en dekentje) en 5 ltr Catsan kattengrind in de aanbieding voor 6.99 euro.
De kattenbakken zijn ook in de aanbieding, het is dat ik er al 2 heb Tong uitsteken
Ik zou hem trouwens ontvlooien en ontwormen... maar dat zal de DA wel laten weten Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 07:22

Bij de dierenarts hebben ze speciale melk voor kleine katjes. Dit kun je hem/haar het beste geven. Daar zit alles in wat ze nodig hebben. Zelf heb ik een kat die hooguit een paar dagen oud was toen ze kwam. We hebben haar zelf grootgebracht met de fles en die speciale melk. Hoe het heet weet ik niet meer, maar dat weten ze wel bij de dierenarts. Succes er mee.

marjoleyn

Berichten: 177
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:13

hoi,
ik heb zelf mn katje vanaf twee weken opgevoed. We zijn toen die avond nog naar de dierenarts geweest en die gaf ons een poeder wat je moest mengen met lauw water. Wij deden het eerst in een spuit ( zonder naald natuurlijk) zo kon hij het drinken. Toen had ik voor een week later nog een flesje van een vroegere pop van mij, dus kon hij daar aan zuigen. Ik moest hem vier keer per dag eten geven dus ook 's nachts. Maar mijn katje was toen 2 weken en die van jou ouder. Ik denk dat je het beste naar de dierenarts kan gaan en dat die kan kijkt wat voor jou katje het beste is. Besef wel het is heel zwaar en dat je katje geen moeder heeft die hem vertelt wat wel en niet kan. Ons katje is inmiddels weer terug naar de boerderij. Hij was helaas niet te houden in huis...

heel veel succes en ik hoop dat je er een lieve kat/poes aan hebt!

groetjes marjoleyn

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:21

Die speciale melk van de DA is waarschijnlijk KMR geweest, niet goedkoop, wel goed. Je moet het alleen vrij snel opmaken, maar je kunt het ook als ijsblokjes invriezen en telkens een portie ontdooien.

Aan de andere kant zou ze met 6 weken ook al goed vast voer moeten kunnen eten. Ik breng zelf onze kittens groot op Hills A/D om af te spenen en Hills kitten als ze vast voer gewend zijn. Ook niet goedkoop, maar ik vind het belangrijk dat ze AAA-kwaliteit voeding krijgen.

Zoals al gezegd is, even ontwormen en tegen vlooien behandelen. De Frontline spray kun je al voor jonge dieren gebruiken, de meeste andere middelen pas vanaf 3 maanden en ouder.

Veel geluk met het poezenkind!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:55

De kittens en katten hier krijgen Iams en Eukenuba.
Tegen de vlooien had ik frontline druppels, die druppel je in de nek en wordt dan opgenomen in de bloedbaan...
Paar dgn later heb ik ze toen met EcoVloVrij gewassen, maar ze waren dan ook heel erg vies.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:43

Ik had ook al op het tinker praatje gereageerd. Het komt wel goed met de kleine hummel.

Succes ermee

Liefs

Marije

je hebt paarden gekken en je hebt tinker gekken

NU EINDELIJK NIEUWE FOTO'S IN MIJN PROFIEL

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 15:29

Inmiddels ben ik weer wat wijzer geworden, het is een meisje.
Ze is gelukkig helemaal gezond alleen een beetje aan de magere kant.
Ze is ongeveer 6 weken oud.
De dierenarts heeft haar ontwormd en ontvlooid en ik heb kittenmelk en voer mee gekregen.
Ik ben best wel opgelucht dat ze niet ziek is, gelukkig eet ze ook goed.
Alleen is ze nog een beetje schichtig.
Vanochtend liep er iemand met een rolcontainer over straat en toen kroop ze helemaal weg.
Ik moet nog ff een (tijdelijke) naam verzinnen voor haar, iemand een idee?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:34

Shining Star? Klinkt wel lief...Lovers

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:41

wat dacht je van benjie dat betekend vondeling

je hebt paarden gekken en je hebt tinker gekken

NU EINDELIJK NIEUWE FOTO'S IN MIJN PROFIEL

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:52


danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:28

ja daar had ik ook gekeken toen we onze katten hadden gehaald, maar die van ons heten nu gizmo en beertje... hehe Knipoog

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 03:14

"Weesje"...

Ga je haar nou zelf houden? Heb je foto's? *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:50

ach gos, zo'n kein purkje aan de kan van de weg...

mijn katten krijgen water en droogvoer, nooit geen blikspul, veel te veel werk want we zijn zo vaak van huis dat droogvoer gemakkelijker is.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:56

wat zielig voor dat katje maar gelukkig dat jij haar hebt gevonden dan Lachen
je zou ook geitenmelk kunnen geven dat is ook erg goed voor ze
ik weet niet of je van dat kittenvlees hebt of brokjes?want ik heb gehoord dat dat vlees niet zo goed voor ze is omdat er zoveel afval in zit.....
mijn poes heet ronja Haha! en zelf vind ik fiona een leuke naam Lachen
welke kleuren is ze eigenlijk?
ik hoop voor je dat je haar mag houden!:))

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:47

Nog een tipje: de kittenmelk een beetje opwarmen en een theelepeltje glucose erdoorheen roeren. Kijk voor de zekerheid eerst even wat er allemaal in de kittenmelk zit, teveel glucose is natuurlijk niet goed. Ik had toen een complete creatie met een eetlepel glucose, 2x eigeel en een beetje baby-poedermelk aangelengt met een liter warm water...

Ik neem aan dat ze gewoon zelf eet met 6 weken... Ik heb Koekiemonster en Elmo gevonden (met 2 zusjes die dood zijn, gestikt) toen ze 2 weken oud waren, ze hadden toen net de oogjes open. Ik heb dus wekenlang om de 2 uur op kunnen staan om ze de fles te geven... God wat was ik blij toen ze zelfstandig dronken!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 22:30

Ik heb brokjes van de dierenarts die ik eventueel wat vochtig kan maken zodat ze minder hard zijn.
Ik vertrouw er op dat hij wel weet wat goed voor haar is.
Ze eet en drinkt gewoon goed, alleen duwt ze het bakje telkens als ik het gevuld heb onder de kast en gaat daar zitten eten.
Als ze het dan op heeft duwt ze dr bakje weer vanonder de kast en gaat mij aan zitten kijken alsof ze zeggen wil, mijn bakje is leeg, tijd om te vullen.
Gelukkig krijgt ze nu wel wat vertrouwen in mij.
Ze ligt momenteel bovenop mijn muispad te slapen.
Ze is nog steeds niet opgeeist ofzo.
Het is een wit katje met van die grijze tijgerstreepjes.
Ik heb wel foto's gemaakt maar das met een gewone camera en aangezien mijn rolletje nog laaaaaaaaaang niet vol is zul je nog even moeten wachten voor foto's.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 20:28

En haar naam is Benjie.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Elegance_, MarieAnne, su72, vilheide en 42 bezoekers