wedstrijd roggel, ff schrikke joh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

wedstrijd roggel, ff schrikke joh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 21:27

we hadden vandaag de 2de en laatste selectie in roggel.

hier reed ik voor de 1ste x dressuur met Mad Jamie (pietje), we zijn binnen de ring gebleven en hij gedroeg zich redelijk, was alleen op sommige momenten te heet in deproef en daardoor tegen de hand, we hadden 148 punten.

toen moest ik springen met Jafet ben Jaquar, maar dit gaat nooit goed als je eerst moeten springen en dan pas dressuur, we hadden 3 weigeringen, helaas, hij was niet te houden, dus uitgebeld.

maar toen.........moesten we Jaggie omzadelen voor de dressuur, maar we hadden nog tijd over en we hadden hem ff aan de zijkant van de vrachtwagen vastgezet, hij was heel rustig enzo, maar van het ene op het andere moment raakte hij in paniek. steigeren, springen, stampte met zijn voorpoten tegen de vrachtwagen, ik d8 al sh*t dadelijk heeft hij een blessure, maar het ergste komt nog, hij sprong echt als een bok tegen de vrachtwagen op... met zijn hoofd !!!
ik d8 echt nu breek hij zijn schedel in tweeen, het ging echt hard.
maar ik kon er niet bij, anders sloeg hij mij nog het licht uit, toen schoot gelukkig 1 van de veiligheidskettingen los, en kon ik hem grijpen en kalmeren,/losmaken, heb met hem gestapt, niks te zien aan zijn benen, maar ik mocht niet aan zijn hoofd komen, hebben we hem op de vrachtwagen gezet, stond eerst was verduzeld te eten, (ja hij at gelukkig nog wel), maar na 20 à 30 min trok hij langzaam weer bij.

heb ik toch maar dressuur met hem gereden, konden we ook zien of hije cht niet had, nou aan zijn gangwerk kon je niks zien was gewoon 100% ok.
verder deed hij ook niet raar en we reden weer een geweldige proef die goed was voor 170 punten en een 2de prijs. maar het meisje dat 1ste was kwam niet uit onze kring, dus had ik in principe de 2de selectie ook gewonnen(ze had 3 pnt meer), op naar de limburgse.

en als laatste vandaag startte ik Mistral Jinx in de dressuur D-B, dit was de 3e x en hij ging echt goed, geen grote fouten echt super, krijg ik de puntne, 155, schandalig, was een proef voor zeker 1 wp, of misschien zelfs net 2. m'n vriendin reed in dezelfde ring, ging veel slechter en werd 5de met 162 punten. vond het echt wel balen, iederen vond hem goed lopen, behalve de jury dus, ff voorbeeldjes, ik rijd middendraf, bijna over de hele lijn, met een super zweefmoment, niet tegen de hand krijg ik een 6. ik rijd een mooie rond volte, op de bordjes niet tegen de hand een 6.
allemaal zo'n rare dingen joh en het stomste vond ik nog staat er haast geen commentaar op de coupon, maar wat er dan wel weer opstaat, pony schudt met hoofd, raar he als er een vlieg op de nek/hoofd zit, grr kan me der best op ergeren, maar ja dan denk ik maar het is maar hobby, volgende week weer beter.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:18

ja ik heb laatst een 3 gehad voor mn aangallloperen omdat er 4 dazen op zn kont zitten en hij keihard met zn staart begon te slaan staat er pony geeft protest, ja logisch!!! hij wil ook niet lek geprikt worden!!!

maar iig gefeliciteerd met je wpen!!!
en heeft je pony verder nogiets overgehouden aan dat springen tegen de vrachtwagen??

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 22:52

ja dat van die dazen/vliegen daar kunnen wij als ruiters en de pony's toch ook niks aan doen, maar goed de jury kan natuurlijk niet ruiken of er zo'n klein rot beestje op de kont(of ergens anders) van je pony zit en daarom lijkt het misschien wel verzet.

ja dankjewel, ik heb ze eigenlijk niet meer nodig, ik had er al 10, maar het is wel meegenomen natuurlijk!

nou hij heeft een hele groot bult op zijn hoofd, en normaal heeft hij boven zijn ogen zo'nn kuiltjes, maar 1 van die kuiltjes zie je niet meer, zoveel is het opgezwollen. en hij had de hele dag een bloedneus.
maar de dierenarts is geweest en zij dat we het gewoon moesten laten rusten, het ging vanzelf wel weer over, wel kijken dat hij zijn hoofd niet stoot aangezien het neusbeen of hoe het daar ook mag heten, klein beetje gescheurd is, maar verder niet ernstig, die bloedneus was niet erg, ws juist goed zo kan het vocht sneller weg.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:07

das wel beter dat er niks ernstigs is!!!
nou die jury die ik had, had zelf ook last van dazen dus ik denk dat ze wel weet dat iedereen er last van heeft maarja... volgende keer beter!!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 23:12

ja ik snap wel wat je bedoelt hoor met die dazen, maja de jury kan natuurlijk niet goed zien of er nu wel of niet een daaz zit, ach ja paardrijden is (nog) een hobby, en idd wat jij ook al zegt volgende x beter.