Hengstenkeuze volgend/dit jaar voor NRPS Ponys..??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Hengstenkeuze volgend/dit jaar voor NRPS Ponys..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 15:25

Wie heeft zijn of haar keuze al gemaakt om volgend jaar hun pony mee te dekken? Of heeft zijn of haar pony al gedekt?

Ik ben benieuwd misschien kom ik er dan makkelijker uit.


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:46

Mijn NRPs-pony(E-maat) gaat als het dit jaar goed bevalt weer naar de hengst toe(wsl dan laatste keer Knipoog )
Als ik een erg mooi veulen heb dek ik nog een keer terug bij Royal Highness, anders ga ik misschien naar Heros, ferrolan of Baldwin B. Een hengst uit de nieuwe jaargang sluit ik ook niet uit, maar daar heb ik nog niets van gezien Knipoog

Aan mij heb je alleen niet zoveel aangezien ik een paardgefokte grote E/klein paard heb en dus bij een paardhengst ga dekken *LOL*

Als ik een D-pony had(boven in de maat) ging ik voor Edgar Mooie D-pony, fijn karakter en goed lopen en springen. Bovendien vind ik hem mooi gefokt en is hij niet te groot, zodat je met een grote D wsl niet in de E-maat raakt Knipoog
Maar ik heb niet zo'n pony staan Verdrietig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 21:16

Ik hou totaal niet van het el beauty bloed. De types die daaruit voortkomen bijvoorbeeld. Het zit bij edgar wel al verder naar achteren ja.
Van de andere kant ken ik het bloed niet dat zegt me niet veel.

Het enige voordeel wat ik zo zie is dat hij klein in de maat is en dat je dus bijna zeker een Der fokt.

Wat voor type nakomelingen brengt hij en qua gangen? Ik wil mijn pony verbeteren op de gangen, meer vd grond inplaats van de vlakkere arabische gangen en meer hals. Zo van de foto is het wel mijn type qua exterieur. Hij mag niet meer ieler of arabischer worden.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:47

Ik heb toevallig de 11de op de keuring een nakomeling van hem gezien en die kon heel best lopen. Stond ook aan kop van hun rubriek
Aangezien die NRPS-pony's niet veel dekken lopen er ook niet zoveel nakomelingen, maar wat ik gezien heb kan wel aardig lopen.
Het type van de nakomelingen vind ik ook mooi(een beetje zoals Edgar zelf), maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak Knipoog

Je kunt me altijd even pb-en voor het telefoonnummer van de eigenaar als je dat niet hebt. Hij kan je ongetwijfeld meer over de hengst en nakomelingen vertellen als ik *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:53

Ik ga proberen mijn goedgekeurde NAS hengst erkend te krijgen bij het NRPS. Aaangezien het een kleinzoon van De saint is, voert hij vanaf die kant aleen al 25% anglo arabisch bloed. Dan is zijn overgrootvader (via moeders lijn aan moederszijde) een halve engels volbloed en is zijn grootvader (via vaders lijn aan moedrszijde) ook een halve engels volbloed. Hij voert dus bloed genoeg voor het NRPS.

Ik moet voor erkenning echter een kopie van het paspoort opsturen, en dat ligt nog op het stamboekbureau van het NAS, dus daar moet ik op wachten...

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:00

Mijn NRPS merrie dek ik volgend jaar met Polsbury Popey, een Belgische New Forest hengst.

Ze is zelf van een New Forest hengst(Sweet Forest Wizard) en een Arabische merrie(vm: Pyrrus) en heeft dit jaar een veulen van New Forest(Berkshof Higgledy Piggledy) die mij erg bevalt, de 25% ox bloed is net voldoende voor de uitstraling maar het blijft wel een echte pony.

Zowel met Higgledy Piggledy en Popey is het een lijnenteelt op Sweet William en dat pakt meestal goed uit.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:22

Dusty is dit jaar door Valentino gedekt, volgend jaar, ik heb geen idee, misschien valentino of Bachelor, of een arabier!

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 23:15

Ik ga woensdag waarschijnlijk naar Lunten naar de NRPS keuring dusse dan ga ik mijn ogen weer open houden en rond neuzen!!!

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:00

orionneke, waarom hou je "totaal niet" van "el beauty" bloed? mijn e-pony is een dochter van El beauty en is echt een svhat en loopt heel netjes en goed. nog een zoon en dochter van hem lopen zo rond of in de Z dus, ik weet niet maar volgens mij is dit juist en hel goed hengst om door te laten dekken, en hij is wel al oud hja dus een afstamming van hem zou dus ook wel goed zijn (edgar)nou ik hoor het wel hé!! groetjes mariska

.....

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 12:13

Ik had erbij geschreven dat ik over het algemeen niet van die typisch houd. Dus qua exterieur. Is gewoon een smaak hoor. Bij Edgar zit het niet zo ver voorin en hij heeft niet meer dat echte el beaty exterieur.
Ze zullen er niet allemaal zo uit zien hoor!!! Maar gewoon over het algemeen genomen bedoel ik dat dus.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:52

ponymens schreef:
Mijn NRPS merrie dek ik volgend jaar met Polsbury Popey, een Belgische New Forest hengst.

Ze is zelf van een New Forest hengst(Sweet Forest Wizard) en een Arabische merrie(vm: Pyrrus) en heeft dit jaar een veulen van New Forest(Berkshof Higgledy Piggledy) die mij erg bevalt, de 25% ox bloed is net voldoende voor de uitstraling maar het blijft wel een echte pony.

Zowel met Higgledy Piggledy en Popey is het een lijnenteelt op Sweet William en dat pakt meestal goed uit.



Hoi hoi,

Ik wil even zeggen dat ik ooit een pony heb gehad: Polsburry Pepijn. Is het misschien familie van de hengst waar jij mee wil gaan dekken?? En als dat het geval is heb je dan ook een site o.i.d. waar ik iets meer over / van kan vinden??

Nou ik hoor het denk ik wel ! Groetjes


[Edit Karin] kleur & lettergrootte verwijderd [/edit]

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 14:03

orionneke schreef:
Wie heeft zijn of haar keuze al gemaakt om volgend jaar hun pony mee te dekken? Of heeft zijn of haar pony al gedekt?

Ik ben benieuwd misschien kom ik er dan makkelijker uit.



Hoi,

Ik heb in 99 een veulentje gefokt uit een angloarabische merrie, met de hengst NUCARI. Ik moet zeggen dat hij heel mooi vererft!!!!!!!! NUCARI ik ben trots op je! Maar ik liet mijn veulen keuren toen ze 3 was en ze moest tevens worden opgenomen in het stamboom en wat denk je!!!! 1e premie en een verwijzing voor Ermelo,al daar aangekomen heeft ze haar STER gehaald. Ik ben heel erg gecharmeerd van NUCARI. Ik ga aankomend seizoen ook opzoek naar een hengst voor deze merrie (kan natuurlijk niet door dr vader worden gedekt Knipoog Haha! ) Maar december / januari komen er weer hengsten dagen op Ermelo en presenteren ze de hengsten!!!! Misschien kom je er dan uit!! In iedergeval onwijz veel succes met je keuze! En ik hoor wel welke hengst het is geworden!!!!!!!

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:49

marloes_joy heeft haar paardje drachtig van de allemooiste NRPS hengst Lovers (Bachelor)
Das nl ook de vader van mijn 3 jarige Haha!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:06

machie schreef:
marloes_joy heeft haar paardje drachtig van de allemooiste NRPS hengst Lovers (Bachelor)
Das nl ook de vader van mijn 3 jarige Haha!


En van mijn 1 jarige hengst Tong uitsteken en misschien van het veulen over 2 jaar

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Umeo en 47 bezoekers