Help!Kat blijft onzindelijk!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Help!Kat blijft onzindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 16:27

Ik ben nu echt hopeloos! Echt bijna alles hebben we geprobeerd.

Het gaat om een 7 maanden oude gecastreerde kater.
2 Maanden geleden hebben we een vriendinnetje voor hem erbij gehaald en dat vond hij erg prettig en ze zijn dikke maatjes. Maar toen begon ook de onzindelijkheid. Hij begon op bed te plassen en te poepen.
We hoopten dat het opgelost zou zijn als hij gecastreerd werdt. En even leek het ook zo..2 dagen, maar het gedonder begon weer.
Misschien wilde meneer een eigen kattenbak, dus die kreeg hij tegenover de kattenbak van zn vriendin.
Maar ook dat hielp maar 2 dagen.
We dachten..nou misschien moeten we hem maar heropvoeden en het in de bench zetten met kattenbak. Dan kan hij niet anders dan in zijn kattenbak poepen/plassen en dan lert hij dat hij niet anders mag.
Helaas vandaag was het dan weer zover. Hij plaste op bed en poepte op het keukenkastje (!!).

Elke dag worden de drollen uit de kattenbakken gehaald, dus daar ligt het ook niet aan lijkt me?
En de kattenbakken daar kan hij altijd bij en de afstand naar het bed is groter dan naar de kattenbak..dus van incontinentie is niet echt sprake.

Ik weet het nou echt niet meer..Help!!!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:30

Waarschijnlijk wil hij gewoon zijn vriendinnetje duidelijk maken dat hij haar wel heel leuk vind, maar hij toch de baas is.
Lijkt me wel het meest logisch als het pas is sinds er een nieuwe kat bij is.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 16:31

Maar wat doe ik eraan??
Kijk ons bed wordt nu wel elke dag verschoond Haha! ..maar fijn vind ik het niet.
Echt het liefst zou ik hem op dat moment een eenzame oplsuiting in de kelder geven, maar ja is ook weer zo banketstaaf Knipoog

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:37

dat hoor ik vaak, ook dat vaak katten stoppen met zindelijk te zijn als er een andere kat bij komt.

De hond is de betere mens

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:40

Jenna schreef:
Maar wat doe ik eraan??
Kijk ons bed wordt nu wel elke dag verschoond Haha! ..maar fijn vind ik het niet.
Echt het liefst zou ik hem op dat moment een eenzame oplsuiting in de kelder geven, maar ja is ook weer zo banketstaaflig Knipoog


Fijn is het inderdaad niet.
Maar je kat wil zijn geur afgeven, en wanneer jij ( logisch ) elke keer de boel weer schoonmaakt is zijn geur weer weg en zal hij het weer doen.
Om het bed probleem op te lossen kun je hem gewoon niet meer in de slaapkamer laten komen.
Verder heb je bij de dierenwinkel middeltjes te koop wat je op meubels ed. kunt sprayen met een zeer vieze geur.
Het schijnt te helpen...

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 17:45

Nou dat ga ik daar zeker naar zoeken.Heb je enig idee welk luchtje ze erg vies vinden?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:02

Jenna schreef:
Nou dat ga ik daar zeker naar zoeken.Heb je enig idee welk luchtje ze erg vies vinden?

morgen zal ik even bellen wanneer ik weer moet werken ( ben net terug van vakantie ) en zal dan op t werk even voor je kijken.
Werk bij een Dierenspeciaalzaak

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 18:20

Nou dat vind ik echt helemaal geweldig super!!!! OK dan!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:24

Hier bij de Ranzijn Tuin en Dier verkopen ze ook van die spuitflessen met 'foetsie-bah' ofzo heet het Haha!
Anders zou ik het dierenasiel bellen voor tips, die moeten weggelopen of gevonden dieren vaak weer opnieuw zindelijk maken.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 19:27

Ik heb in het dierenasiel gewerkt en ik weet hoe ze die dieren zindelijk maken.
Ze worden in een klein hokje gezet en enl de kattebak en voer/water.
Katten zouden hun eigen omgeving niet vervuilen.

Die halve zol van mij maakt heel ons huis zijn omgeving dus daarom hadden we een bench gehaald, en dan laten we heb er even uit om de kattenbak te verschonen en om hem even te laten spelen.
Maar in die tijd krijgt hij het weer in zn bol en piest/poept op het bed en dus vandaag zelfs op het keukenkastje Boos!

Ik ga foetsie bah zoeken! Thanx!!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:05

Sterkte... mijn moeder heeft een poes die op alles piest dat op de grond ligt. Word je ook erg blij van ik heb haar 1x betrapt dat ze in een kleine prullenbak zat te piesen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 12:39

Die kat van ons kan het dus gewoon helemaal niet schelen of je er nou bij zit of niet. Hij gaat rustig op je bed poepen terwijl je erin ligt.
Als ik hem betrap grijp ik hem in zn nekvel en gooi hem omder de douche. Maar daar leert hij dus ook helemaal niks van.
Ik denk dat ik hem maar ga verkopen, iemand een noorse boskat?? Knipoog Haha!

Ik ga denk ik toch het asiel ga bellen misschien dat hij daar tijdelijk..een weekje ofzo.. in pension kan. Misschien dat hun het probleem ontdekken?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:47

kattenfluisteraars gezocht! Of een martin Gaus op kattengebied. Ik voorzie een lucratief bestaan.

De hond is de betere mens

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:47

'k Zou hem in elk geval niet meer op je slaapkamer laten, lijkt me niet zo fris.
Met een beetje pech gaat ie dan wel een ander plekje zoeken om z'n behoefte te doen.
Wat bij een van onze kat goed gewerkt heeft is peper strooien.
Onze kat had de gewoonte om op de deurmat te pissen, altijd op hetzelfde plekje.
Even snuffelen, en hoppa Frusty
Door er een flinke laag peper te strooien was ie voorgoed genezen.
Is zeker zo effectief als de (dure) middeltjes van de dierenzaak !

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 12:56

Hahaha ja..of ik ga maar op zoek naar zo'n paranormaal iemand;)

Ik ben er van overtuigt dat peper vast zal helpen maar het probleem is..hij piest/poept werkelijk overal! Dus dat ziet alles er nogal stoffig uit bij mij thuis als ik overal peper moet strooien Haha!

Onze huiskamer en slaapkamer lopen in elkaar over en er kan niet zo makkelijk een deur in gezet worden, daar zijn we wel mee bezig maar het moet speciaal gemaakt worden dus dat duurt wel even.
Maar ik ga maar een kamerscherm kopen voor tijdelijk.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:38

Ik vind Noorse boskatten echt gaaf... maar op die manier
Is het een buitenkat?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:40

Ik heb ook zo een lekkertje gehad tot de dierenarts mij de raad gaf om hem een paar maal achter elkaar flink te ontwormen.Als kitten was dit niet voldoende gebeurt en die wormen in zijn lijfje gaven hem zo een drang dat hij ook bij mij voor mijn neus ging zitten en inderdaad ook op bed.
Tuurlijk hoeft het de oorzaak niet te wezen,het is maar een idee.
Succes!!


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:07

Onzindelijkheid bij katten is altijd een moeilijk onderwerp. Het kan namelijk heel veel oorzaken hebben.

Je geeft zelf aan dat het eigenlijk is begonnen toen het vriendinnetje erbij kwam. Mogelijk voelt die kleine knul zich enorm geïntimideerd door haar en dan hoeft een tweede bak ook niet te helpen.

Je legt het probleem nu bij het katertje, maar waarom probeer je niet zijn vriendinnetje een poosje uit logeren te laten gaan. Dan kun je kijken of dat verschil maakt. Een andere mogelijkheid is om ze als je niet thuis bent gescheiden te houden met ieder een eigen bak, eten en drinken.

Ik heb het namelijk meegemaakt dat een katje wat bij mij geboren en grootgegroeid (nou ja Knipoog ) was, bij zijn nieuwe mensjes ineens een keer op bed plaste, maar uit navraag bleek dat-ie door hun andere kat een keer op de kattenbak was belaagd. Gelukkig is dat maar één keer gebeurd en was het probleem gauw verholpen.

Om de geur van urine te neutraliseren kun je het beste azijn gebruiken. Chloor vinden ze heerlijk en amonia is al geconcentreerde pies (bijna dan).

Heel veel suc6 ermee!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:11

Wat voor kat is het?

'Paint' it 'Black'

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:34

Een Noorse Bostrol Faseltje Haha! (ik mag het zeggen, heb ze zelf ook!)

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:46

Mijn kat deed dat ook uit pure frustratie.
Wat bij hem erg goed geholpen heeft is een hormoonspuitje van de dierenarts.
Ik weet niet meer hoe dat spul heet maar het was een injectie waardoor zijn hormonen tot rust kwamen en daarna heeft hij het nooit meer gedaan.
Het wordt op een gegeven moment ook een gewoonte he!

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:51

hi hi Haha! lol @ Farichta Haha!

Ik ben het wel met Farichta eens. Probeer het probleem eens bij het poesje neer te leggen en kijk eens een tijdje hoe dat gaat.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:52

Voor € 100 per uur fluister ik met uw kat. Voorrijkosten exclusief Haha!

'Paint' it 'Black'

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:59

ik wil ook wel een keer fluisteren. Heel hard tegen zijn bol aan, als hij weer zo maar ergens pist. Haha!

De hond is de betere mens

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 12:55

Nou jullie zijn allemaal uitgenodigt om te komen fluisteren!! Haha!

Ik heb advies gehad van een dierenarts en volgens haar voelt hij zich idd geintimideerd en wil hij zijn eigen plekje dus zijn eigen kattenbak op zijn eigen plek met zijn eigen eten.

Tja je hebt natuurlijk ook niet voor niets een stamboom, daar hoort een beetje uit de hoogte doen bij Haha!
Hoewel het wel ongelooflijk is dat zijn vriendin een gratis mix katje is en die is zo zindelijk en netjes als wat.

Maar het is de bedoeling dat hij nu 2 weken in de bench blij 24/7 met kattenbak en eten/drinken zodat hij wel op de bak moet.

Dus we hopen er maar het beste van Knipoog

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Amazonbot, Berdien, bonnielau, BranwenGC, Brittneyx, ComscoreBot, Dominique_96, Fly_high, Ginny135, GoogleAdsense, IASCrawler, Kanto, Lestrange01, ManonGrr, Molly1230, Paardennamen, Pieke_Gwen, rien10, Roosch, Ruai, sharonalover, Slagroomsoes, vikawiek, Xanthippe, xReetch en 205 bezoekers