Zomertenu lager cijfer???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Zomertenu lager cijfer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 21:53

Vaag.... vandaag voor het eerst in mn cariere in zomertenu gereden (t was echt niet te harden) maar kreeg wel meteen voor mn verzorging 6jes ipv 7 of 8 (verder was alles hetzelfde alleen geen jasje aan), is dit normaal, want dan zweet ik volgende keer wel peentjes en doe ik hem wel aan (tis toch weer een puntje extra Haha! ).
Verder mocht er niet in blouse met korte mouwen gereden worden, terwijl dit wel zo in het regelement staat, ook zo vaag, dus merendeel kon de jas weer aantrekken (want die hadden bloudse met korte mouwen).

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:06

geen idee of je dan minder voor verzorging krijgt, ik heb vandaag alleen gesprongen in zomertenue, omdat ik het nu eenmaal mooier vind met jasje te rijden, tsja dan maar zweten, maar dat geeft niet.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:07

Belachelijk dat het regelement weer niet wordt aangehouden. Zorgen dat je het regelement bij je hebt, dan kan je ze het artikel aanwijzen zodat je toch met korte mouwen kan rijden.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:10

Je mag er natuurlijk geen punten voor aftrekken, maar ik moet zeggen dat ik vind dat je 7 minuten met jasje best overleeft.
Kleine moeite om je jasje vlak voor de proef aan te trekken en direct erna weer uit.

Maar idd belachelijk dat er niet met korte mouwen gereden mocht worden. Het is nog steeds een misverstand dat er alleen met lange mouwen in zomertenue mag worden gereden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:11

Normaal gesproken krijg ik altijd een 8 voor verzorging, gisteren reed iedereen in zomerteneu behalve ik, kreeg ik een 7, vind dat je toch op zn minst gewoon een 8 verdiend als je toch de moeite neemt om in die hitte met jasje aan te rijden!
Had in mn andere proef wel een 8 trouwens.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:17

tja gistern mochten wij wel met korte mouwen hoor,en idd een stalgenoot heeft altijd 7 voor verzorging en nu een jasje aan ondanks de hitte en ze kreeg nu 2 8en,denk dat ze dat toch waarderen,ik rij m dus toch geen last meer van.
Maar ja ze hebben er ook niks aan als je van je paard glijdt doordat de hitte naar je hoofd stijgt ,toch?

Z1+4

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:32

Ik heb vorig weekend ook in zomertenue gereden en had bij allebei mn proeven een 8 voor de verzorging. En de jury wist niet eens dat je in zomertenue mocht rijden. Clown Was wel omgeroepen, maar hij zei tegen me "trek je nog wel je jasje aan?" dus ik zei "er is net omgeroepen dat het in zomertenue mag" "oke, dan geloof ik je" Knipoog

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:43

ach de een geeft een 7 de ander een 8!
een 6 vind ik wel wat scraal, of het moet er echt niet uitzien, maar daar ga ik niet vanuit! maar ik geloof niet dat het door het tenue (zomer) komt! tis gewoon de jury die dat beoordeeld.

tis trouwens toch nieuw, dat je als vereniging zijnde beslist of er in zomer tenue word gereden? en daar MOET IEDEREEN dan inrijden en de hele dag!!
vroeger werd het door de organisatie omgeroepen, maar pas als er een heuse hittegolf was!!!!!! pffffff

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 07:41

Geen idee RT of dat nieuw is dat een vereniging dat beslist, weet wel dat je gister kon kiezen, maar als je korte mouwen had MOEST je in jasje.....
Deze bak was overigens aan 3 kanten dicht dus het was echt verziekend heet met de zon er pal bovenop op het heetst van de dag. En idd Fitz 2x 7 minuten overleef je wel, maarja als het mag dan moeten ze geen puntenaftrek geven, het lag dit keer echt niet aan de jury in de zin van de mening van....... volgende keer dan maar ff zweten, tis niet anders....

Was ook de enige die zn paard tussen en na de proeven koelde met water en te drinken gaf, wat erg gewaardeerd werd door knollie, hihi
Doet niemand dit? Lijkt mij toch het minste wat je kunt doen voor je paard als hij met deze hitte voor je werkt?

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 09:22

Wij hebben Fitz wel uitgebreid afgespoten na de proeven maar die stresskikker weigert om te drinken dus helaas.
Ik zag trouwens wel heel veel mensen met water lopen dit weekend dus misschien was dat bij jou een uitzondering??

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 10:59

Geen idee, vond het een beetje sneu voor die paardjes: hup van de warme trailer, ohz de binnenbak in om los te rijden, daarna 2 proeven in en hup zo de hete trailer weer in.... Misschien dachten ze er gewoon niet aan......

Hihiii handig he als ze niet willen drinken, ach als je maar aanbied, tjo drinkt ook niet echt, nipt wat ter verfrissing maar thats it. Vroeger was het echt een muts, luste alleen water van thuis en niet uit vreemde kraan, das nu gelukkig over.......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:01

Ik rij nooit in zomertunue, ik vind het geen gezicht. Iig bij mezelf niet. Inderdaad voor de proef even jasje aan en meteen daarna weer uit. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:56

Ik rij altijd met mn jasje aan, ziet er toch een heel stuk netter uit vind ik! Gewoon losrijden zonder jasje, vlak voor de proef je jasje aan en meteen na de proef weer uit overleef je echt wel Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 12:09

Okee we zijn erover uit dat we dat wel overleven (dat was de vraag ook niet), maar ik dacht kom laat ik het eens proberen nu het toch mag (mag bij ons bijna nooit.....) maarja als dat punten gaat kosten dan hou ik hem volgende keer wel aan.
Vraag me soms toch al af wat ik in hemelsnaam nog meer moet doen om die 8 in de wacht te slepen (manen strak geknipt, staart ingevlochten (weet ik hoeft niet bij fjord), paard strak in de lak, ik netjes...... zucht.....) een hele enkele keer krijg ik hem. Okeeej 7 is ook best maar die 6 vond ik echt raar.......

Hopen maar dat het volgende week koeler is....... dan rij ik in ieder geval in een beter geventileerde bak, hihii

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:33

ik rijd altijd met gewoion tenue, hoe warm ook. Die paar min. kun je echt wel overleven, en het is gewoon netter. Puntenaftrek mag niet vind ik ALS omgeroepen is dat het mag. Als niks gezegd is, moet je gewooon met tenue rijden, anders wel puntenaftrek.


haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:22

Gisteren (zondag) mochten we in zomertenue rijden en ik had een 8.

In mijn profiel staan foto's!!!

Arabel
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:39

Volgens de reglementen mag het niet, al geef ik toe dat het er wat onduidelijk staat. Er staat dat het rijden in een overhemd is toegestaan, maar het rijden in een overhemdblouse (korte mouwen) niet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:44

Arabel... artikel 143 van de discipline dressuur. Daar staat het volgende:
Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat
de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan
gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of lange mouwen).

--------------
Het mag dus wel!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Arabel
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:51

Een overhemdblouse heeft korte mouwen en is niet toegestaan. Wij hebben zowel op de cursus als later nogmaals bij de KNHS navraag gedaan.
Reglement artikel 120.6: .... daarbij is echter het rijden in een overhemdblouse, pully of poloshirt zonder mouwen niet toegestaan.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:54

Dan spreekt het regelement zich lekker tegen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:55

Arabel, is dat discipline dressuur of algemeen?
In dressuur zie ik die niet staan onder 120.6

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Arabel
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:59

Dressuur. Artikel 120, blz. D-37.

Arabel
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:59

Kleintje, welke versie heb jij?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:59

Zou je het artikel misschien hier neer willen zetten. Mijn boek heeft dat artikel helaas niet...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Arabel
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:08

Artikel 120.6: Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (>30 Celsius) kan de afgevaardigde/vertegenwoordiger beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen; daarbij is echter het rijden in een overhemdblouse, pully of poloshirt zonder mouwen en / of van een kleur, die niet voldoen aan het bepaalde in art. 120.2, niet toegestaan.

In artikel 120.2 staat dat er wel gereden mag worden in een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse.

Inderdaad erg onduidelijk, maar ze bedoelen met overhemdblouse korte mouwen (volgens mijn cursusleider in ieder geval) en een gewoon overhemd is met lange.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers