Een dresseur poging met Bunny, tips a.u.b.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Een dresseur poging met Bunny, tips a.u.b.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 18:51

Tja eigenlijk gaat het voor geen meter om eerlijk te zijn. Vooral aan 1 kant stelling is een ramp ze valt dan echt naar binnen ( mischien nog tips voor Knipoog ), ook recht lopen vind ze er lastig en ik vind het ook allemaal nog erg moeilijk. Ik zie zelf al dat ik mijn handen in een beter lijn moet houden en op sommige foto's heb ik mijn handen bijna op mijn knieen, waarschijnlijk omdat ik gewoon te lange teugel heb.
Ik vind de verzameling zelf wel goed voelen in de galop. Lachen En ze dat harstikke haar best! OK dan!
Opzich kan ik natuurlijk niet echt dresseuren op Bunny of Bunny dresseuren met mij! *LOL* Maarja proberen kan altijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lips are sealed Bloos *schaam echt erg*handen echt op mijn knieen....
Afbeelding
Afbeelding


De rest van de foto's waren half paard enzo. Verdrietig

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:58

Gewoon wat jezelf al zei de teugels wat korter pakken en je handen bij elkaar houden. Anders ziet het er zo "getrokken" uit. Verder kan ik het niet zo goed zien van deze foto's (beetje op het verkeerde moment genomen volgens mij...)

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:10

Begin met de teugels iets korter te pakken, handen naar voren en je duimen boven op Haha! verder ziet t er wel goed uit Lachen

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:40

Zo die pony lijkt echt heel erg op mijn vorige pony. Heeft ie papieren?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 19:45

Ja ze is stermerrie, en heeft papieren. Ik zal ff kijken liggen hier voor mijn neus Knipoog.
Paps: eepynt orange Pip opa: revel orange pip
Mams: Trefeas Bashful.

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:54

Mijn vorige pony hette kilsheleen castle mary joe ann. Zo ongeveer en ze lijkt er erg op

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 19:59

Ja lijkt me ook sterk omdat ze van de fokker komt en daarna pas 1x van particulieren is geweest, kon natuurlijk wel hoor, maar hele kleine kans.

Okee krijg advies en over de teugel korter weet ik nu he. Knipoog

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:12

heey lyd.. leuke foto's hor.. en tja.. alles is al gezegd Haha!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:15

Je handen dus dichter bij elkaar, en wat mee ontspannen.
Geeft ze makkelijk na of juist niet?

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:20

schouders naar achteren (heb ik zelf ook problemen mee). handen recht op de duim bovenop en je handen boven de schoft dragen. teugels korter(heeft iedereeen al gezegt)
maar je beenligging vinnik wel goed op een kleinere pony OK dan! (je trekt ze niet op)

sucses
mooi beestje trouwens

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 20:22

Nou als ze nageeft kan ik wel ontspannen en dan is ze ook rustiger. Ze geeft niet zo makkelijk na, in het begin als ik mijn been erbij doe gaat ze gelijk in een snelle gang ook al ik het maar voor stelling.
Verder moet ik haar vrij vaak tegen houden, probeer het eerst met gewicht hulpen maar meestal help dat niet zo en moet ik haar tegen huoden. Vooral rustig en op 1 tempo dragen vind ze lastig.

Ik probeer te ontspannen maar dat kan niet als ik haar leke keer terug moet nemen. Als ze wat rustig is gaat het een stuk makkelijker Lachen

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:27

Probeer haar dan eens met je zit terug te rijden en met je buitenteugel.
Hoe is het met haar voorpluk Haha!?

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:30

Zie ik nou dat je met gympies rijd? Rolleyes Voor de rest is alles al gezegd,al zie ik wel dat ze vaak haar mond een stuk open heeft,dus je hebt iets te veel druk op de teugels.Bij de tweede foto(galop)zit je te ver naar voren.Voor de rest ziet het er allemaal goed uit,behalve dan dat je benen iets onder de buik van Bunny uitsteken Tong uitsteken

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 20:49

whaha Rebatti, haar pluk zit buiten het hok nu altijd in een knotje Tong uitsteken Haar voorpluk ziet er nog niet zo lelijk uit Tong uitsteken en goede tip, maar ze is niet helemaal goed ingereden kon niks en hulpen voor de galop zelfs niet dus hoop dat ze het snap.

Chantal: Ja rijd met gympie's geen gezeik daarover aub. Tong uitsteken ja die benen haha valt weinig meer aan te doen Boos! Maar zit idd soms te ver naar voren en benen te ver naar achteren.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:54

Avanti schreef:
Nou als ze nageeft kan ik wel ontspannen en dan is ze ook rustiger. Ze geeft niet zo makkelijk na, in het begin als ik mijn been erbij doe gaat ze gelijk in een snelle gang ook al ik het maar voor stelling.
Verder moet ik haar vrij vaak tegen houden, probeer het eerst met gewicht hulpen maar meestal help dat niet zo en moet ik haar tegen huoden. Vooral rustig en op 1 tempo dragen vind ze lastig.

Ik probeer te ontspannen maar dat kan niet als ik haar leke keer terug moet nemen. Als ze wat rustig is gaat het een stuk makkelijker Lachen


Haar wat minder vaak terug nemen, soms wat meer laten gaan. Tja heb makkelijk zeggen van zo'n afstandje Tong uitsteken
Maar dacht al dat de pony wat moeilijker was, maar toch je hand wat meer ontspannen, veel overgangen rijden enz.
PonĂ½ is ook niet zo gewend om nagevelijk te lopen hea?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:56

Avanti schreef:
whaha Rebatti, haar pluk zit buiten het hok nu altijd in een knotje Tong uitsteken Haar voorpluk ziet er nog niet zo lelijk uit Tong uitsteken en goede tip, maar ze is niet helemaal goed ingereden kon niks en hulpen voor de galop zelfs niet dus hoop dat ze het snap.


Probeer diep te gaan zitten, dat help meestal ook al veel.
En dan vooral niet in haar mondje gaan trekken Knipoog
Gewoon het zelfde blijven rijden met je handen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 10:08

scooby"]
[quote="Avanti schreef:
Nou als ze nageeft kan ik wel ontspannen en dan is ze ook rustiger. Ze geeft niet zo makkelijk na, in het begin als ik mijn been erbij doe gaat ze gelijk in een snelle gang ook al ik het maar voor stelling.
Verder moet ik haar vrij vaak tegen houden, probeer het eerst met gewicht hulpen maar meestal help dat niet zo en moet ik haar tegen huoden. Vooral rustig en op 1 tempo dragen vind ze lastig.

Ik probeer te ontspannen maar dat kan niet als ik haar leke keer terug moet nemen. Als ze wat rustig is gaat het een stuk makkelijker Lachen


Haar wat minder vaak terug nemen, soms wat meer laten gaan. Tja heb makkelijk zeggen van zo'n afstandje Tong uitsteken
Maar dacht al dat de pony wat moeilijker was, maar toch je hand wat meer ontspannen, veel overgangen rijden enz.
PonĂ½ is ook niet zo gewend om nagevelijk te lopen hea?
[/quote]

Nou op de buitenritje rijd ik haat weleens vwnw en soms aan de teugel en soms loopt ze er terwijl ik er helemaal niet mee bezig was Haha! Ja die overgangen is idd goede tip, thx.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 10:10

ReBaTi"]
[quote="Avanti schreef:
whaha Rebatti, haar pluk zit buiten het hok nu altijd in een knotje Tong uitsteken Haar voorpluk ziet er nog niet zo lelijk uit Tong uitsteken en goede tip, maar ze is niet helemaal goed ingereden kon niks en hulpen voor de galop zelfs niet dus hoop dat ze het snap.


Probeer diep te gaan zitten, dat help meestal ook al veel.
En dan vooral niet in haar mondje gaan trekken Knipoog
Gewoon het zelfde blijven rijden met je handen.
[/quote]

Okee bedankt! Lachen Zal het proberen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:41

wow opvallend shirtje Haha!

ik vind je pony echt een heel leuk ding, je kan er van alles mee! Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 12:03

Bedankt Maan Lachen Ja ze vind alles best Lovers alleen gaat dit nou niet echt goed maar dat ligt aook aan mezelf.

Zal enes foto's maken van het springen dat kan ze heel goed

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 12:36

Neemt ze haar achterhand trouwen goed mee enzo? Zelf zie ik dat niet. Bloos

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 18:27

Wat weinig reactie's Scheve mond Ik wil er meer Tong uitsteken

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:11

heb al gereageerd.. en wat kijk je sago Tong uitsteken Je zou trouwens nog die foto's naar men emailen!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 19:16

Zo zit mijn gezicght het lekkerst, ow ik ben lui en heb geen zin Tong uitsteken Maarja load zewle ff op een pb ze wel.

ooit Tong uitsteken

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:19

Avanti schreef:
Zo zit mijn gezicght het lekkerst, ow ik ben lui en heb geen zin Tong uitsteken Maarja load zewle ff op een pb ze wel.

ooit Tong uitsteken


whaha Tong uitsteken

NOU!! wil je dan alleen de foto's van zazou uploaden en PBe... Ben benieuwdd!!!!!!!!!!!!!!