Groeten bij het springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Groeten bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 12:57

Hoe groeten jullie de jury als je een springparcour gaat springen? Gewoon op de dressuurmanier? Of hoef je helemaal niet te groeten?

Dit vroeg ik me ff af! Groetjes, Denise.

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:00

gewoon net zoals met dressuur Party!!
en in de B zei ik er ook altijd mijn naam enzo bij,
maar dat doe ik nu niet meer. Tenzij ze de verkeerde naam
zeggen dan ga ik het wel eerst even zeggen voordat ik begin.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:03

Ik heb heel vaak geschreven en omgeroepen bij het springen en als je het goed wil doen. Kom je dravend de baan in en dan meldt je je bij de jury en dan groet je net als bij de dressuur en voor de heren geldt het zefde als voor de amazones ivm de veiligheidscap. En zeker bij het B is dat toch wel belangrijk want je haalt er wel leuke punten mee als je het netjes doet

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:34

precies wat Chronos zegt, uiteindelijk krijg je er in het B ook een punt voor en die 9 die ik ooit haalde tikt toch lekker aan Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:48

ik groet altijd alleen in het begin en zeg mijn naam enz. Groeten jullie ook als jullie de ring uitgaan? en krijg je dan meer stijlpunten en rijden jullie dan eerst weer helemaal naar de jurywagen toe?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:52

ik deed dat altijd wel, totdat ik de laatste keer mijn stijlpunten al hoorde voordat ik afgegroet had. Niet meer dus Haha!
Ik groet ook altijd nog een keer als er aansluitend barrage wordt gereden. Even halthouden richting de jury, netjes groeten en weer starten.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:53

En als de jury nog bezig is? Kom je dan dravend binnen, rij je wat rond en als je een signaal krijgt, dan ga je groeten?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:57

nee, ik groet meteen. Na de bel heb je nl nog 45 seconden om te starten en die gebruik ik liever om me voor te bereiden. Bovendien stop ik altijnd recht voor de neus van de jury, die zien me heus wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:59

idd net als chronos zegt
Ik probeer ook echt netjes vierkant halt te houden met een paard dat ook netjes stil blijft staan.
Dus niet al half stuiterend.

In de B kan je dat wel net het punt zijn voor een hogere plaatsing Lachen

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:06

Maar ook in de hogere klasse waarderd de jury het als je netjes groet.Maar eigenlijk mag de bel pas gaan als je gegroet hebt dus misschien ging dat niet helemaal fijn. En de verzorging doet ook een hoop in de B. Als je zorgt dat alles netjes eruit ziet leverd het ook weer een puntje meer op

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:33

ja ik start nu Z en ik groet gewoon netjes, zeg vaak ook me naam,pony en de vereniging waar ik rijd
en ik groet ook altijd af....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:35

In het buitenseizoen moet je je hier in de regio ook altijd melden met naam, dit omdat het meestal niet op volgorde gaat.

Binnen gaat het wel op volgorde en hoeft dat ook niet.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:47

Ik heb de laatste tijd alleen op concoursen gereden waar de ringmeester alle gegevens doorgaf, dan had ik de bel al voor ik de kans het gekregen om te groeten. Dan ga ik dus echt niet meer naar de jury rijden en groeten(en dan als het tegenzit nog naar de andere kant van het veld naar hindernis 1)...Kan die 45 seconden dan wel beter gebruiken.

Als ik de bel nog niet gehad heb houd ik wel altijd netjes halt en groet

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:57

ik kom de ring in in draf. sta stil en groet dichtbij de jurywagen dus niet aan de andere kant. bij een foutloos parcours met aansluitend barrage groet ik wel af na de barrage. anders weer het hele gedoe opnieuw. en netjes afgroeten daar zijn ze wel opgesteld als je gereden hebt. ik heb ooit een rampzalig parcours gereden 3 weigeringen op hindernis 1. ik mocht toen een hindernis naar keuze springen. daarna ben ik wel even netjes gaan bedanken.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:06

Het afgroeten bij het springen was toch afgeschaft Verward Het zou teveel tijd kosten...De situatie hierboven zou dan toch helemaal ergernis op moeten wekken bij de jury.

Ik heb hier in de regio ook minpunten gegeven zien worden voor het afgroeten...Bloos En er wordt ook regelmatig omgeroepen dat de ruiters na het parcours de ring direct moeten verlaten voor de doorstroming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:07

Dat dacht ik ook Gomir

Maar het is pas na "mijn" tijd ingevoerd Lachen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:19

Ik hoor er nooit meer iemand over, maar volgens mij is die regel niet teruggedraaid Zie hier ook zelden iemand afgroeten, maar rijd bij de paarden ook vooral tussen de profs....en als die het niet doen zal het wel goed zijn *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:21

klopt, hier rijden ook veel profs en die doen het niet,
en hier zijn de parcoursen altijd zo opgezet, dat de volgende deelnemer de ring al in kan zonder te storen als de vorige nog op de laatste sprong afrijd.

je zou dan bijna tegelijktijdig aan het groeten zijn Lachen

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:43

ik ben vorige week nog op een springwedstrijd geweest en dar werd zeer regelmatig afgegroet.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:46

Ik galopper altijd binnen... halthouden, wat Kawa al zei, probeer hem vierkant te zetten... groeten... wachten tot de jury terug groet.
meestal doe ik dan 2 pasjes achterwaarts en dan voorwaarts in galop... rondje galop en begin met mn parcours Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:49

gomir schreef:
Het afgroeten bij het springen was toch afgeschaft Verward Het zou teveel tijd kosten...De situatie hierboven zou dan toch helemaal ergernis op moeten wekken bij de jury.

Ik heb hier in de regio ook minpunten gegeven zien worden voor het afgroeten...Bloos En er wordt ook regelmatig omgeroepen dat de ruiters na het parcours de ring direct moeten verlaten voor de doorstroming.


In het B geld nog steeds het afgroeten volgens mij, aangezien het op fouten en stijl is.

L en verder, word meestal aangegeven dacht ik... Hangt meestal af van het aantal deelnemers, en vrije start/ of op volgorde.

Als er niets van vermeld is, staat groeten voor en na wel zo netjes
vind ik, word altijd wel gewaardeerd door de jury.
Laatst bijgewerkt door Miss_Petit op 21-07-03 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:54

Miss_Petit"]
[quote="gomir schreef:
Het afgroeten bij het springen was toch afgeschaft Verward Het zou teveel tijd kosten...De situatie hierboven zou dan toch helemaal ergernis op moeten wekken bij de jury.



In het B geld nog steeds het groeten volgens mij, aangezien het op fouten en stijl is.

L en verder, word meestal aangegeven dacht ik... Hangt meestal af van het aantal deelnemers, en vrije start/ of op volgorde.

Als er niets van vermeld is, staat groeten voor en na wel zo netjes
vind ik, word altijd wel gewaardeerd door de jury.
[/quote]

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:43

runningkawa schreef:
en hier zijn de parcoursen altijd zo opgezet, dat de volgende deelnemer de ring al in kan zonder te storen als de vorige nog op de laatste sprong afrijd.


Zo bouwen ze hier ook meestal nu ik erover nadenk *LOL* Heb ik eigenlijk nooit zo bewust op gelet, maar dan is het best irritant als iedereen om gaat rijden om af te groeten. Kunnen ze weer niet bellen voor de volgende combinatie...Knipoog

Hier wordt het afgroeten dus niet gewaardeerd Miss_petit, het kost soms zelfs stijlpunten. Het wordt gezien als onnodig oponthoud, maar zolang mensen het blijven doen gaan de meeste wel mee. Dan weet niemand meer precies hoe het zit Bloos

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:18

kost dat tijd dat afgroeten? ik doe het zowat als ik dravend de ring verlaat! nee die parcoursbouwers..die mogen wel eens doorwerken! dat is pas lang wachten!!!!!
als ik den engelsen hoor irriteert hij zich maar aan de parcours bouwers en ringmeester...dan duurt het eeuwen voordat de volgende in de ring is!
ben ik dan zo sociaal dat ik afgroet? hihi

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:25

jij doet het onderweg naar de uitgang, dat wil ik ook nog weleens doen als ik fijn gereden heb en er toch langskom Knipoog Maar mijn paard weer laten halthouden doe ik niet, dat kost echt wel tijd

Soms zijn de bouwers idd traag, maar over het algemeen heb ik de bel meestal al als ik net binnen ben en de ander op weg is naar buiten. zou het dan toch echt irritant vinden als die nog uitgebreid gaat groeten...Bloos

En bij de paarden is de doorstroming altijd wel goed hoor. één in de ring, volgende al bij de ingang Knipoog
De meeste concoursen waar ik start werkt dat super En als je niet gereed staat roepen ze gewoon de volgende start op en kun je als het tegenzit opnieuw inschrijven....moet je eens opletten hoe goed iedereen dan ineens op zijn/haar beurt let Knipoog