zwemmen met de paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

zwemmen met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 11:12

Ik ben gaan zwemmen met mijn vriend en de paarden gisterenavond, ook rond een uur of 8 vanwege de drukte die er overdags is. We gingen naar de merwede, de rivier die langs ons dorp stroomt. Het was hartstikke leuk en ze hadden duidelijk allebei hun eigen 'dingetjes' in het water.

Zo werd Jildau helemaal wild van het maaien in het water met haar voorbeen, en even later ontdekte ze het 'snorkelen' (haar neus tot haar ogen in het water doen, een tijdje onder water blijven om vervolgens haar hoofd weer uit het water te halen en gekke bekken te gaan trekken) en ze ontdekte op een gegeven moment het 'watergrazen' (wier uit het water eten) omdat ik niet wist of dit kwaad kon, heb ik dit maar verboden. Ze heeft ook nog een mossel gepakt, en voordat mijn vriend hem uit haar mond kon halen had ze hem al gekauwd en doorgeslikt Vingers aflikken Verward Daarnaast heeft ze meerdere malen lekker gerold in het zand, dat vond ze ook heerlijk.

Eileen was minder enthousiast. Nadat ze een stukje gezwommen had was ze zo geschrokken dat ze ineens geen grond meer onder de voeten had, dat ze niet meer zo ver het water in durfde Verder vond ze het wel lekker om midden in het water eens even lekker te gaan liggen. Ook een keer toen ik erop zat Haha! Het koele water was in ieder geval goed voor haar piephak

Hera de hond was ook mee, maar die werd tè enthousiast....toen Jildau ging rollen sprong ze een keer zo op haar kont Boos! dat mag natuurlijk niet en ik heb haar dan ook meteen even in haar nekvel gegrepen. Daarna was ze wel braaf...

Mijn ouders kwamen ook nog even kijken en paps heeft schitterende foto's gemaakt! Die zal ik later op de dag bij LK plaatsen.

Verder heeft het ons wel een snee in de voet opgeleverd, da's minder. Inmiddels is de snee ontstoken dus ik hoop dat het snel voorbij is, want nu loop ik kreupel en morgen moet ik weer werken (en dus veel lopen) maar ik heb in de soda gezeten net en er alcohol opgedaan, dus hopen dat het helpt....

Verder kan ik zeggen dat ik het idee had dat de paarden (vooral Jildau dan) het fantastisch vonden om lekker in het water te spelen en het was een welkome afwisseling met de dagelijkse arbeid. We gaan zeker nog eens een keertje!


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:26

gaaf man !!!! dat wil oook ook nog eens doen met kviek.
alleen hebben we hier niet echt een watertjes waar de paarden ook in kunnen.
( wel de zee natuurlijk, maar ja daar mag je nu weer niet op/in Boos!

tja....

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:08

wat gaaf!
wil ik ook eens gaan doen Haha!

wel vaag dat je paard mosselen lust... gadver
beterschap met je voet!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:27

Heerlijk lijkt me dat zeg zo met de paardjes in het water.
Beterschap met je voet!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:59

Heerlijk! Fijn dat de paarden het ook zo leuk vonden!! Succes met die snee!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:01

Dat klinkt als een aantal heerlijke momenten!
Leuk hoor!


dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:04

Wauw. Stoer! dat wil ik ook nog een keer doen.
Het lijkt me echt heerlijk om te zwemmen met de paarden.

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:41

Ik heb vorige week op ponykamp ook gezwommen met de paarden! Het voelt echt heel raar en ze willen dan ook gaan rollen maar het is wel cool!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:26

Mijn vorige pony vond het alleen de moeite waard als er een ander paard bij was. Hij wilde namelijk altijd voorop. Toen ik eens in mijn eentje ging wilde hij niet! Stond ik dus in mijn bikini met een onwelwillende pony temidden van allerlei hulpvaardige huisvaders met kids en honden, schaam schaam!


Jolandt
Berichten: 210
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Net boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:44

Hoi,

Echt gaaf zwemmen met je paard. Heb ik een paar jaar geleden ook wel gedaan met mijn verzorgpaarden. Maar met mijn huidige paard nog nooit.
Hier in de buurt zijn daar ook geen mogelijkheden voor.
Of weet iemand nog wat in de omgeving van Groningen/Drente?

Groetjes Jolanda


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, sterregoud, Tieme en 115 bezoekers