Tinkerbosrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Tinkerbosrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 21:27

Heb vandaag een 2 uur lange bosrit gemaakt op een redelijk grote tinker.
Het was bij een stal in Uden.
Dit was de eerste keer dat ik echt op een tinker reed en het was leuk.Het zijn echte coole beesten en het zijn beslist geen racemonsters. Je moest ze wel goed drijven om ze in galop te houden, in vergelijking met "wijlen"' onze haf, die altijd flink inzette voor een galopje.

Ik heb genoten van de omgeving en de paarden.


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:37

heej leuk joh dat het zo leuk was!! je was met lieneke toch? waren jullie alleen samen rijden?
maar tof dat het leuk was! en idd tinkers zitten heerlijK! heb gisert op king gezeten... net een schommelstoel! echt lekker!

Dag lieve mama...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:31

king is een tinker waterkippie, haha. maar die beestjes daar zijn wel wat kleiner en wat dunner, op een enkeling na, ik hoorde het verhaal al van lineke, niet echt voorwaarts, dat heb je met tinkers he, die moet je voorwaarts maken, hijghijg, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:56

Biepmiep schreef:
(...) Het zijn echte coole beesten en het zijn beslist geen racemonsters. Je moest ze wel goed drijven om ze in galop te houden, in vergelijking met "wijlen"' onze haf, die altijd flink inzette voor een galopje.
(...)


Fijn dat je genoten hebt, en wbt tinkers niet zo door willen galloperen en haflingers wel. Je hebt helemaal gelijk *LOL* Vandaag met mijn kleine haf 1.37 met twee tinkers 1.52 en die van Roos/Kinglover ook behoorlijk aan de maat. En ik heb ze er allebei uitgeraced Haha! En ze was nog wel moe dus kon niet op topsnelheid. Schijnheilig

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 01:18

Pffff, moet je eens met mijn Tinker de uitdaging aangaan. Meneer gaat mij af en toe te hard naar de zin maar ik krijg ook steeds meer de indruk dat die van mij een atypische Tinker is Knipoog Haha!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 07:21

Nou de tinkers daar waren bepaald niet dun hoor Roos! Ze zagen er heel goed uit! Geen kwaad woord over de verzorging daar, het was prima voor de paarden. Lineke reed op een slank typje, die liep makkelijker.
Die van mij was heel stevig en had duidelijke voorkeur voor de supersnelle draf!
Maar ze waren verder leuk en goed.

Als je tinker irjdt, na haf. gewend te zijn merk je het verschil in gang.
Deze tinkers lopen wrs. dagelijks in et bos, Moos kwam daar minder vaak, als hij elke dag er was geweest had hij misschien ook wel anders gelopen.


Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:22

Biepmiep op wie reed je?? Ik heb daar in Uden al 2x een buitenrit gemaakt...was echt gaaf!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:30

biepmiep: ik bedoel breed van de boeg, niet dik, ik had het over de types eigenlijk, je hebt romany cob en niog iets breder, ik ben dat bredere gewend (king) dus zit je een beetje te stangen, haha

en maya: king ging niet op z'n hardst hoor, ik ken die paden daar niet, dus wist niet of er bochten of kuilen gingen komen, maar amanda gaat idd heeeeeeeeeeeeeeeeeel hard!!!! haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 15:48

Ik reed op Kwin of Quin een red. grote ruin, met wit rond de ogen. Lineke op Roos (!)

Nog iets leuks: ga westernlessen op tinker, in Didam, bij stal Belos. Leuke tinkers (ben nu al verliefd op Jolly Jumper, moet nog verder ingerden worden). Kleinschalig en goed voor de paarden.
Degene die les geeft, ben haar naam kwijt, heeft ook bij Arthur gewerkt!
En ze heeft Mr. Scot gehad, bekende tinker naar het schijnt....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37221
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:35

Tinkers langzaam???

Ik ken ze niet, tenminste die van mij is nou niet bepaald langzaam in galop als hij de smaak te pakken heeft. In de wei sprint hij de snelste KWPN ers eruit en voor de kar heeft hij in de bak moeiteloos een wedstrijd welshcob eruit gerend. Je hebt dus ook wel snelle exemplaren.

Als het moet met dressur kan hij ook wel langzaam galopperen maar als je hem laat gaan kan hij aardig snel lopen en het ook lang volhouden.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:13

idd karuna Connor is nou niet bepaald langzaam te noem, aloewel in galop gaat ie niet zo super snel maja hij zit lekker hea Haha! maar in de wie kandie HARD!!!!!!!

Your stairway lies on the whispering wind

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:38

leuk dat je zo genoten hebt met de tinkers! Lachen

Mijn tink kan een leuk sprintje trekken als hij samen met anderen is maar houdt het al snel voor gezien. Misschien wordt het beter als hij straks geen ontstekingen meer in zijn luchtwegen heeft.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:52

Whaahahhaha...Tinks niet willen galoperen...damn...dat had je vandaag op Tiek mogen zitten......

Ask Denman for more info Knipoog

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:55

Snowdon kan ook flink hard! Met de kar erachter en 2 personen erop konden we Laica van littleroosie bijhouden na een flinke galop door het complete bos! Ook de paardjes van stal blijven achter op Snowdon en Amanda, Amanda van Maya is vaak nek aan nek met Snowdon, maar tjees die kleine beentjes van die haflinger kunnen hard Haha! Voordeel bij Amanda is in dit geval ook dat zij altijd maar door blijft gaan, ook als ze moe is Lachen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:00

Tiek ook...de sufl*l...en maar door rennen, ook als is hij totaal kapot.

*hij heeft vandaag de wpn'er van Denman eruit gelopen, en die is toch ruim 1,65. Tiek is dus 20 cm kleiner Haha!

*En leon...ben heel benieuwd wie sneller is.....kom anders met Snow naar mij....Vrees alleen wel dat jou Rem iets beter is Knipoog Tong uitsteken *

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:02

ik wil best geloven dat Tiko sneller is, hij is kleiner en smaller, dat zijn voordelen voor snelheid en wendbaarheid Lachen De rem is alleen veeeeeel belangrijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:14

Haflingers gaan dus nog altijd boven Tinkers Tong uitsteken *Maya verwacht nu veel slaag te krijgen Haha! * Enne Leon, Amanda gaat inderdaad lang door, maar ze heeft ook een enorme conditie, dus wat jij zegt over doorgaan bij vermoeidheid, dan is ze nog niet eens echt vermoeid, maar begint het een beetje, is nog een kwestie van wilskracht.
Tiko, daar vertel je eens interessante informatie, jij hebt met Tiko Dennis eruitgelopen... mmm ik krijg goede moed voor onze racepartijtje (ik heb Dennis namelijk uitgedaagd ) Amanda is 1.37, en Chrisje is volgens jou ruim 1.65, dat zou zo'n 30 cm gaan schelen. Ben heel benieuwd }> Schijnheilig

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:23

Maya schreef:
Haflingers gaan dus nog altijd boven Tinkers Tong uitsteken *Maya verwacht nu veel slaag te krijgen Haha! *


~~}>

kom maar met je haf wedden dat ik die van jou niet eens meer zie zo klein dat ie achter me verdwijnt Haha!
sya is dus super snel ze is zelfs nog feller dan een arabisch volbloed bij mij op stal
maar zoiezo is er nog geen paard geweest die sya eruit gerent heeft...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:24

Thirza"]
[quote="Maya schreef:
Haflingers gaan dus nog altijd boven Tinkers Tong uitsteken *Maya verwacht nu veel slaag te krijgen Haha! *


~~}>

kom maar met je haf wedden dat ik die van jou niet eens meer zie zo klein dat ie achter me verdwijnt Haha!
sya is dus super snel ze is zelfs nog feller dan een arabisch volbloed bij mij op stal
maar zoiezo is er nog geen paard geweest die sya eruit gerent heeft...
[/quote]

Tss kom maar langs, durf te wedden dat Amanda Sya inhaalt Lachen

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 00:28

Leuk zijn ze he, die Tinks. Zo te horen hebben we er weer een fan bij.

Niet willen galloperen ken ik ook niet van Vasthi trouwens. Die wil altijd en overal wel galloperen en buiten ook graag zo hard mogelijk. Ze houdt het alleeen niet zo lang vol Haha! .

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:55

Thirza"]
[quote="Maya schreef:
Haflingers gaan dus nog altijd boven Tinkers Tong uitsteken *Maya verwacht nu veel slaag te krijgen Haha! *


~~}>

kom maar met je haf wedden dat ik die van jou niet eens meer zie zo klein dat ie achter me verdwijnt Haha!
sya is dus super snel ze is zelfs nog feller dan een arabisch volbloed bij mij op stal
maar zoiezo is er nog geen paard geweest die sya eruit gerent heeft...
[/quote]

Ben benieuwd of die sneller is dan tiek....Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, vermoed eigenlijk van niet.

Wat ik WEL zeker weet, dat ik abs. een paard weet (draver) die Sya eruit zal rennen. Niet normaal hoe snel dat beest is, ik weet zeker dat ie nog sneller is

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:09

ja een draver dat is gemeen haha maar hier in n'gein is er geen die mij eruit rent Haha! maar snowdon je aanbod neem ik zeker aan we zullen eens zien Tong uitsteken en myrthe met jou wil ik ook wel een wedstrijdje doen Haha!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:29

Wij hebben afgelopen zondag ook een tinkerrit in Uden gemaakt maar de tinker waar ik op reed ging super in galop en je hoefde nauwelijks aan te sporen, ging als een trein. Hij heete wizzy ofzo..
Maandag hebben we zelf een Tinker gekocht Geld, geld! en ook zij heeft geen enkel probeleem met luiheid in de galop ofzo..
Ze is heel goed voorwaarts...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 22:34

Nou ik klaag niet hoor. Moest alleen aan mijn haf., denken die ik HEEL erg mis...mijn ouwe trouwe...
Waar heb jij tinker gekocht?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:44

Bij een particulier! Dus niet bij een handelsstal.
Ze komt een zaterdag bij ons.
Ik vind Haflingers ook heel mooi.
Heb er volgens mij nooit opgereden.
Bij ieder soort heb je slomere en vlugger paarden. en wie weet had 'jouw' tink zijn dag niet ~~}>

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annibel, Dartel, desireeee_x, E4D, EsmeeKKK, Punz, ramasso, RenateHidden, Temeraire en 74 bezoekers