Duitse E-bay vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Duitse E-bay vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 14:40

Ik zit regelmatig te neuzen op de Duitse E-bay en daar zitten af en toe leuke spullen voor weinig geld tussen. Ik heb alleen geen ervaring met de site. Wie heeft hier al wel eens iets gekocht en hoe gaat dat in zijn werk?Hoe lang en hoe duur zijn de verzendkosten naar Nederland.
Dus als iemand ervaring hiermee heeft deel deze dan met mij

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:11

sandra1977 schreef:
Ik zit regelmatig te neuzen op de Duitse E-bay en daar zitten af en toe leuke spullen voor weinig geld tussen. Ik heb alleen geen ervaring met de site. Wie heeft hier al wel eens iets gekocht en hoe gaat dat in zijn werk?Hoe lang en hoe duur zijn de verzendkosten naar Nederland.
Dus als iemand ervaring hiermee heeft deel deze dan met mij


Ik koop nog wel eens wat via Ebay-Duitsland, heb goede ervaringen, de verzendkosten staan erbij en anders kan je een email naar de verkoper sturen, sommige art. gaan namelijk alleen BINNEN duitsland.
Ik heb ongeveer een dikke week moeten wachten maar heb altijd alles gekregen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:12

Ik heb wel eens wat in duitsland gekocht.

Vraag van te voren aan de verkoper wat de verzend kosten zijn.

1x heb ik het geld zo opgestuurd en de andere keer kon ik met paypal(moet je apart aanvragen , maar de meeste duitsers doen niet aan paypal) betalen.

De verzend kosten zijn meestal niet zo duur.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:15

Zijn betalingen per giro/bank naar Duitsland tegenwoordig makkelijker als 'vroeger'?
Kan me herinneren dat ik wel eens voor wedstrijden stalling enzo moest betalen per bank, en dat er dan een of ander 'bankgebuhr' ofzo over kwam, dus dat de bank een bepaald bedrag inhield van de betaling.
Stond je weer lekker stom te kijken bij het secretariaat als je dacht alles betaald te hebben en je moest toch nog 40 DM extra lappen omdat zij dat gewoon niet gekregen hadden.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:55

Ik koop regelmatig op Ebay. Je moet idd aan de verkoper vragen of hij naar Nederland wil verkopen en hoe zwaar het item is en wat hij voor verzending vraagt.

Vervolgens kun je zelf checken of hij niet teveel vraagt voor verzending:
p"akchen (tot 2 kg) is Euro 8,20, pakket begint bij tot 5 kg:
http://www.dhl.de/dhl?lang=de_DE&xmlFile=950. Nederland is zone 1.
Voor duren dingen kun je makkelijk een verzekering erbij nemen (Wert). Tot Euro 500 waarde kost Euro 5, elke Euro 100 waarde meer is Euro 1 extra.

Betalen kun je per bank: vanuit Nederland bij de Giro tegenwoordig gratis, maar wel met speciale overschrijvingen (via internet aan te vragen). Of de ontvangstkant gratis is weet ik niet en sommige kopers zijn niet blij als ze niet de volle 100% betaald krijgen.
Je kunt het bedrag ook in een envelop doen en met aantekenen versturen (verzekerd tot Euro 46). Bij meer waarde kun je 'aangetekend met verzekerde waarde' doen, kost Euro 1,75 extra.

Paypal werkt super, maar de meeste Duitsers kennen het niet en willen zich ook niet aanmelden.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:09

Jammer hè, Paypal is zo makkelijk en werkt zo goed. Heb een paar keer leuk gesjopt op Amerikaanse E-bay voor de minipony's, mooie showhaltertjes enzo wat je hier dus echt niet hebt, en daar is Paypal zo ongeveer standaard.
Maar ik ga toch eens informeren bij de postbank hoe dat nou zit met de ontvangstkant inderdaad bij overschrijven naar Duitsland.
Dank je wel voor de info Sugarmiss!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:38

met de postbank is het erg duur (5 tot 10 euro transactie kosten, afhankelijk van welke bank het naartoe moet) en je moet aparte overschrijvingskaarten hebben voor Duitsland. Ik koop regelmatig dingen, want ik rijd met een Australian Stock zadel en daar is in Nederland weinig voor te koop. Ik stuur na een paar missers met de postbank altijd het geld rechtstreeks op naar de verkoper, in een envelop met een briefje en het is altijd goed gegaan.

Ik heb 1 keer lang op een pakje moeten wachten, maar dat zat een excuus briefje in, die mevrouw had een baby gekregen en moest onverwacht naar het ziekenhuis.

Bij de Postbank vind ik buitenlandse betalingen ronduit slecht geregeld, Ik heb een paard in Oostenrijk gekocht en dat was een eindeloos gezeur om die betaald te krijgen!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:24

smurf schreef:
met de postbank is het erg duur (5 tot 10 euro transactie kosten, afhankelijk van welke bank het naartoe moet)!

Sinds 1 juli 2003 is de Postbank (giro) gratis voor betalingen naar het buitenland (europa), wel met aparte overschrijvingsformulieren ivm het verplichte IBAN-nummer.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 13:27

Hoe doe je het qua taal, ik kan wel wat duits maar niet goed genoeg om een heel "gesprek" aan te knopen via e-mail. Kan je het bijvoorbeeld ook in het engels doen?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:37

Kun je proberen, maar de meeste duitsers spreken geen engels. Probeer anders een vertaalsite.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 14:18

Oh ja, dan kan ook, heb je toevallig een site wat goed werkt met vertalingen?

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:41

Sugarmiss schreef:
Kun je proberen, maar de meeste duitsers spreken geen engels. Probeer anders een vertaalsite.


Ik begin altijd met me te verontschuldigen voor mijn duits, maar eigenlijk is de reactie altijd: ik zou willen dat ik zo goed Nederlands sprak(schreef) als jij Duits!
Ze begrijpen het al gauw hoor Lachen