[VD]Hoe beloon ik mijn pony het beste?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

[VD]Hoe beloon ik mijn pony het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 16:54

Ik ben sinds kort bezig met vrijheidsdressuur, en elke x als mijn paard het goed doet, zeg ik braaf/goedzo en geef hem meteen een bixje, maar pas als mijn paard in de gaten krijgt dat ik snoepjes heb doet hij eht commando pas, anders moet ik het eerst 5 x vragen ofzo, alleen de stem is niet genoeg bij hem, en is het verwarrend als ik elke x met stem beloon, en dat bij de beste ene snoepje?
clickertraining lijkt mij niet handig, want dan meot je daarna ook je paard een snoepje geven. op zich heb ik niet zoveel tegen snoepjes, maar dan meot ik elke keer met rijden snoepjes in mijn zak hebben als ik erop zit.

Ik heb ook al geprobeerd om mijn paard als beloning pauze te geven, maar hij blijft gewoon wachten tot we verder gaan.
PS: nog een klein vraagje, meestal oefen ik 5 a 10 minuutjes, maar zonder pauze verslapt zijn aandachht, terug zetten op stal vind ik voor die paar minuutjes geen nut hebben, maar is rondstappen dan wel pauze?(ik oefen in de binnenbak, kan niet los,in de paddock is hij te snel afgeleid.)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:56

Je kan een koekje in je hand houden, en het hem de ene keer wel geven, en de andere keer niet, en zo kan je het afbouwen tot mondeling belonen.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:18

Denk dat er toch wel tinkerbloed in je paardje zit: ETEN Vingers aflikken

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 22:06

Woonplaats: bergen nh
Geplaatst: 21-07-03 14:18

--------------------------------------------------------------------------------

Denk dat er toch wel tinkerbloed in je paardje zit: ETEN
_________________
Haha, nee Haha! het verbaas mij maar niet dus, maar qua eetgedrag is hij 100% tinker Pling