met z'n 2en onderuit ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

met z'n 2en onderuit ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 13:15

gisteren had ik voor het eerst echt gesprongen met noury, dus geen huppelsprongetjes, maar echt hindernissen Haha! echt supergoed is hij er nog niet in, maar het ging redelijk.
vandaag had ik weer een paar sprongetjes gemaakt, bij de 80 cm tikte hij ineens de balk eraf en op een of andere manier nam hij hem mee tussen zijn voorbenen. toen hij neerkwam struikelde hij en gingen we met z'n 2en onderuit.
gelukkig ging hij naar links en ik naar rechts. ik ben goed gevallen (op mijn schouder/rug) en had nergens last van. sprong dus ook meteen weer op uit angst dat de pony bovenop mij zou komen.
noury lag nog toen ik stond dus ik dacht dat er wat mis was, wat gelukkig niet zo was na een goede controle.
even rustig gestapt en gedraaft en toen nog een klein sprongetje gemaakt zodat noury niet bang zou worden voor het springen... nou dat was hij ook niet, hij trok er opaan en sprong er perfect overheen.

gelukkig had ik mijn capje op (altijd met springen). nu ik erover nadenk had het wel heel anders kunnen aflopen als we niet verschillende kanten op gevallen waren... brr

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:24

Die cap dragen we niet voor niks nee!
En over wat er anders had kunnen gebeuren moet je maar nooit te veel bij nadenken want anders wordt alles zo eng. Gelukkig is alles goed afgelopen en heb je direct daarna nog een sprongetje zonder problemen kunnen maken! Gewoon rustig doorgaan en vooral de butsmuts op hihi Knipoog
Juud

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:29

ai vervelend! je hebt inderdaad wel geluk gehad dat jullie alletwee een andere kant op zijn gevallen!

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:13

Daar heb je idd erg veel geluk mee gehad! zo zie je maar weer hoe belangrijk die cap is!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:37

Brrr...meis toch! Eng hoor!

Maareh....volgens mij heeft Liselot weer een wijs lesje geleerd Knipoog

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 14:37

hoezo? ik had netjes mijn cappie op hoor Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:50

Heb niks gezegd... Schijnheilig

Hoe is het met Noury dan?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 14:54

goed, nergens wondjes en niet kreupel. gelukkig maar... toen ie bleef liggen dacht ik echt dat het mis was Verdrietig

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:31

LiSSy schreef:
nu ik erover nadenk had het wel heel anders kunnen aflopen als we niet verschillende kanten op gevallen waren... brr


Dat had ik dus wel van de winter (binnen), en een hele tijd met krukken gelopen (7 weken ofzo). Gelukkig nu alweer een hele tijd beter, nooit meer last van trouwens. Haike heeft wel een beetje angst gehouden voor de hindernissen, ik de eerste weken ook wel heel erg. Daarna eerst weer balkje en mijn vertrouwen is weer een stuk terug, maar niet meer helemaal. Binnen springen durf ik dus niet meer zogoed, vooral niet als je na de hindernis snel moet draaien vanwege de bakrand.

Gelukkig is het goed afgelopen!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:15

AI! Klinkt niet zo fijn! Zoiets had ik afgelopen winter met een sneeuwbosritje.. toen werd snow iets et enthousiast en il hield hem niet meer, toen ging ie in volle galop een bocht door en hij gleed uit, toen rolden we gelukkig ook allebei de andere kant op! Hij bleef ook ff liggen tot ik bij hem was en toen stond ie op. Klein detail: ik had geen cap op, tot nu toe nog nooit op gehad bij die weinige keren dat ik gevallen ben en nog nooit last van nek of hoofd gehad... Dus Leon blijft nog wel eigenwijs Knipoog

Maar jij nog veel succes verder met Noury en jezelf!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 20:17

als ik naar buiten ga en met springen heb ik een cap op... met dressuur niet, want noury zal niet bokken en/of steigeren. schrikken doet ie eigenlijk ook nooit

Basje
Berichten: 30
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:23

Pfff gelukkig goed afgelopen voor paard en ruiter. Fijn dat je pony niet bang geworden is en nog steeds vol vertrouwen springt