Merriejaarling uitgebroken bij de hengst ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Merriejaarling uitgebroken bij de hengst ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 11:54

Gisteren zaten m'n tinkerhengst en m'n fjordenruin samen op de wei. Er was wat "ruw spel" bezig, en m'n merrie vond het allemaal erg leuk om zien. Op een bepaald moment liep ze knal tegen de poort aan, het slot begaf het, en ze rende de wei op!!!!!!!!

M'n dochter riep me meteen (ze was naar de "show" van de twee "jongens" aan het kijken op de wei Knipoog) ; "ZOË IS UITGEBROKEN EN ZIT BIJ SPIX"!!!!!!

Ik meteen gaan kijken natuurlijk, en m'n man ook. Er werd gerend als gek .... tot ineens de hengst dichter bij de merrie kwam. Toen kreeg ie een knoert van een mep van ons ruintje. Even later kreeg ie weer een knal op z'n kop, en toen nog een portie "mep" van mevrouw erboven op. Hij was helemaal overdonderd, en ging in een hoekje staan met z'n hoofd in de struiken (doet ie steeds als ie van slag is). We bleven de boel aankijken, en toen wou Spix'je (de hengst) wel even terug met z'n maatje stoeien (het ruintje). Dus hij ging ernaar toe, komt m'n merrie op hem afgerend, en krijgt ie daar meteen weer een stel meppen ... arm ventje terug in z'n hoekje gaan schuilen .... ik dacht zo "fotokansen", dus ga ik snel m'n fototoestel nemen, en ga met een stoel de wei in. Toen kwam de hengst achter me schuilen, met z'n koppie achter m'n rug, al glurend met één oogje naar de merrie. Ze vond het "niet kunnen" dat ie zo dicht bij me kwam, en kwam op 'm af, stopte net voor m'n neus, draaid 'r om, en KNAL ... rakelings naast m'n hoofd, en net tegen Spix'je z'n neus. Ocharme ventje Ach gut ... toen vond ik het genoeg, heb ik m'n krengetje van een merrie maar uit de groep gevist en terug op 'r plek gezet mét stroom op het poortje. De hengst stond ondertussen "klaar voor de dienst" (was de hele tijd niet het geval tot zij terug vast zat), en wou wel 's zien of de ruin niet toenaderbaar was. Gelukkig is het met wat "normaal ruw spel" verder afgelopen. De arme hengst was gewoon compleet van slag!!!!!! Zoveel meppen krijgen van een merrie'tje die zoveel kleiner is dan hij. En dan nog gewoon omdat je ook met je maatje wil spelen . Phoeeeeeeeee ... toen we hem uit de wei gingen halen voor de nacht was een "lelijke blik" van de merrie al genoeg voor hem om hem uit de voeten te maken .... Amaai zou die ooit dekhengst moeten worden, als een merrie maar even lelijk kijkt neemt ie al de benen Haha! ... Denk dat ie nu meteen wel weet hoe de "vrouwtjes" kunnen zijn Tong uitsteken en zo eindigd dus meteen de kans tot een "groepsfoto". Er was wel steeds eentje of met z'n hoofd in de struiken, of "meppen" aan het uitdelen .... Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, al is Spix wel een illusie rijker .... zo "stoer" ie dacht te zijn, zo "klein" werd ie!!!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:33

ohh je hebt geluk gehad zeg dat jij neit geschopt bent!!! de volgende keer maar van achter het hek foto's maken!!
maar gelukkig ist allemaal goed afgelopen *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 12:30

Het "ergste" vind ik nog zelf het feit dat iedereen je telkens weer op de risico's van een hengst wijst, maar dat het uiteindelijk de merrie is die gemeen ging doen .... En hij deed echt helemaal niets! Dus ... uitkijken voor merries Haha!!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:00

ahhh, arme spixje, maar toch nog wel geluk gehad,
en ook geluk dat ie niet is gaan dekken, hoe jong ze ook zijn, het kan altijd gebeuren.
hopen dat spixje dr snel over heen groeit, haha dat ie zo op zn donder kreeg terwijl hij dacht de 'grootste' te zijn.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:29

Onze hengst is (ook?) lief en braaf, maar die zou denk ik het liefst op alle meries die ie tegen komt springen. Ik vind het altijd zo jammer dat hengsten zo'n slechte naam hebben, ik heb heel wat vervelendere ruinen en merries gezien...

Maar wel sneu voor hem, je hebt een pittige tante! Haha!