Du Tré Filip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Du Tré Filip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 21:59

Ok ik surf dus regelmatig langs paardenverkoopsite's en de Du Tré Filip valt mij altijd heel erg op, allemaal van die dunne, (slacht) paarden. Wat is dat eigenlijk voor een soort instelling die Du Tré Filip, en als je op www.paardentekoop.nl kijkt heb je er nog 1 d'hooghe hubert ofzo?

Weet iemand dat misschien, ik vind het iig WALGELIJK


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:09

Ik heb ook al meer over hem gehoord, is een Belg geloof ik.
Je zou flink voor hem moeten oppassen, niet echt een betrouwbaar persoon om het zo maar te zeggen .... Scheve mond

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:09

Hm... Deze advertenties stonden er:

Wie heeft al zaken gedaan met de heren van Stal Pegasus, Hamme, belgie? de heren Du Tre Filip, en D'hooghe? graag zou ik meer informatie willen over hun, en hoe ze zaken doen. zie de volgende advertenties, ze bieden daar allerlei paarden aan.

de fries die Hybert D'hooge enkele advertenties aanbiedt is niet zuiver Fries, maar gekruist met rijpaard, heeft geen papieren en is geen 3 jaar. bel hem gerust op, en vraag ernaar. Hij is dit allen vergeten te melden in de advertentie.

Ook op marktplaats staan er regelmatig paarden te koop daar.

Zal eens naar foto's zoeken.

Juut

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:12

Ik heb laats nog foto's van die beestjes gezien Boos!
Mager, doffe vacht, hoeven verwaarloosd, geen raszuivere beestjes (als ie zegt van wel), staat er bijvoorbeeld: leuke haflinger te koop. Nou, alles behalve dat dus, charm Verdrietig

Juut

Maarjah wat kun je er tegen doen Boos!

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:20


Goedgekeurd onderschrift :)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:40

op kapaza staat hij ook. hoewel iel, zijn het geen lelijke paardjes. maar al zijn advertenties zijn verwijderd op kapaza ofzo? ik kan ze gewoon niet meer vinden! ik vond het niet meteen louche maar ehb er niet direct op gelet.
zijn email filip.dt@belgacom.net , misschien kan dit zo afgehandeld worden door kwade mensen, ik geloof dat dit niet op bokt mag?
heb op paardenaanbod 1 foto gevonden, van die halfarabier, van d'hooght ook die fries, idd veels te mager.

Enya - Daya :-)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:07

Hey ik heb een tijdje e-mail contact met hem gehad,en hij komt best betrouwbaar over hoor..
De reden dat hij de paarden verkoopt is dat ze de manege gaan slopen en er huizen gaan bouwen..Vandaar..Zijn dus overwegend manege paarden die hij verkoopt..Ergens anders nabij Antwerpen gaat hij geloof ik verder met een fok/trainingstal..

Groetjes!


Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:49

het laatste verhaal heb ik ook gehoord, stopzetting van zijn manege. Ik heb wel eens een pard van hem via via doorvervekocht, die mensen zijn er erg ,blij mee, supermak, ziet er goed uit en alleen geschikt voor recratie (zei hij er ook bij) en dat is wat ze willen.

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 10:53

Ja nou sorry hoor ik schrik me elke keer weer rot als ik de foto's van de paarden zie die hij te koop heeft staan. Ze zijn idd niet lelijk maar flink mager en waarschijnlijk geen goede hoeven en ze zullen wel allemaal kleine kwaatljes hebben.
Maarja je kunt er niets tegen doen, hoe erg het je ook irriteerd

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:55

Nou,van die foto's die ik had gezien (al een tijd terug hoor) stond ik er van te kijken dat het manegepaarden waren die hij verkocht..vond de meeste er prima uitzien..

Groetjes!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:36

Moritz schreef:
het laatste verhaal heb ik ook gehoord, stopzetting van zijn manege. .

Ja en dat was al dik een half jaar geleden, je zou denken dat die manege nu onderhand toch wel dicht/gesloopt zou zijn Cool

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:44

Ik zou het niet weten.. Bel hem op

Groetjes!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:51

ja kan je doen, aardige man hoor, beetje moeilijk te verstaan, echte Belg, beetje apart zaken doen met hem.....maar das met Belgen altijd zo (sprak zij uit ervaring).

Ik vraag me af hoe je aan een foto kan zien of een paard kwaaltjes en slchete hoeven heeft, dat vind ik wel een gave!

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:52

Sugarmiss"]
[quote="Moritz schreef:
het laatste verhaal heb ik ook gehoord, stopzetting van zijn manege. .

Ja en dat was al dik een half jaar geleden, je zou denken dat die manege nu onderhand toch wel dicht/gesloopt zou zijn Cool
[/quote]

Sterker nog; al dik twee jaar!

Ik heb een paard bij hem gekocht, en heb er een beetje gemengde gevoelens over.
De persoon zelf is erg aardig (blijft een handelaar), maar zijn paarden zijn inderdaad uit de lagere prijsklasses en dus ook geen super paardjes.
Hij koopt zijn paarden overal (zegt hij ook zelf) en verkoopt ze ook weer.
Soms rijdt hij ze snel in om ze zo duurder te verkopen.
Je kan er best een paard kopen als je veel verstand hebt van paarden of iemand meeneemt die er verstand van heeft; zijn verhalen willen namelijk niet altijd helemaal kloppen Knipoog
Zo had hij een kwpn-er staan met een Duits brandmerk Clown en vaak dikt hij het nivo ook nogal aan Clown .
Ook kan je het vergeten als er wat mis blijkt te zijn met het paard na aankoop! Boos! , niks garantie, proef, enz!
PB anders even als je meer wil weten.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:59

hmm als die manege dan zogenaamd gesloopt zou moeten worden omdat er huisen komen.. waarom staat hij er dan dik twee jaar later nog steeds? ik zou het niet vertrouwen..

Dag lieve mama...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:48

Waterkippie schreef:
hmm als die manege dan zogenaamd gesloopt zou moeten worden omdat er huisen komen.. waarom staat hij er dan dik twee jaar later nog steeds? ik zou het niet vertrouwen..


Wat is een betere smoes om te voorkomen dat ze je als handelaar zien?

My imaginary friend thinks you have serious problems!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:02

Een paard kopen is áltijd een risico..En natuurlijk,de meeste handelaren maken het net iets mooier dan het is..Daar ben je zelf bij..
Als je twijfels hebt bel je hem op,of ga je er langs..Van een foto kun je niet beoordelen of een paard gezond of niet is en of ze wel goed behandeld zijn..Maar ik denk niet dat het echt netjes is,iemand vanaf verhalen en foto's te beoordelen..

Groetjes!

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:55

ik ben bij hem geweest voor een paard te kopen dit had ik niet gedaan
hij had een lipizanner merrie staan waarhij van zij dat is een volle dus ik vragen waarom is er langs moeders kant geen stamboom bij hij zij dat de moeder wild was
nu heeft iemand hier op bokt voor mij uitgezocht wrom
bleek dat de moeder een draver
en dat er aan vaders kant insest in zit
mijn eerste reactie die ik had toen ik daar aankwam om te kijken (ik kijk in de bak) het enige wat ik zij was O MY GOD dat weten jullie genoeg

dit was zijn mail die ik stuurde toen ik zij dat ik het paard toch maar niet kocht :

Citaat:
Hallo ;
Had al zo een vermoeden en heb er niet op gewacht .
Er zijn reeds mensen die er een optie hebben opgenomen tot Zaterdag .
Deze hebben een Lipizzaner hengst met stamboekpapieren + 6 merries .
Deze waren super enthousiast want de afstamming van RAISA is zeer goed ( Maestoso + Pluto is zeer goed bloed )
Ze hadden er geen probleem mee dat langs moederszijde er niet zoveel bekend was ( enkel de moeder zelf ) ; want bij hen gaat ze voornamelijk dienen als fokmerrie en voor 2000 eur konden ze nergens geen vinden die zo nog zo jong was .
Na 2 veulentjes fokken hebben ze voledige afstammingspapieren .
De man zei ook nog dat 2000 eur een super goede investering was als je er mee gaat fokken - hij verkoop zijn veulens allemaal aan min. 1500 eur .
Dus als ze nog maar 2 veulens geeft kost ze al niks meer - zo denkt deze man erover en dat is eigenlijk niet dom !!!
Naar mijn mening zal je voor die prijs niet makkelijk nog een lipizzaner merrie vinden !!!!

en dan quote ik de woorden van de persoon die mij geholpen heeft
Citaat:
Kruisingen worden namelijk helemaal niet zo goed verkocht en veulens al helemaal niet! Die raak je juist moeilijk kwijt!

Citaat:
Daarbij komt dat die andere mensen haar willen kopen voor het fokken ze ook gewoon dom bezig zijn omdat je met een kruising merrie ook geen volle Lipizzaner paarden kan fokken omdat de moeder geen Lipizzaner is.
Als voorbeeld, moeder is draver, vader is Lipizzaner. Als ze op die merrie weer een Lipizzaner zetten dan heb je toch nog 25 % ander bloed dan Lipizzaner er door lopen. Snap je dat? Word dat weer een merrie, als je geluk hebt, moet je daar weer een Lipizzaner op zetten krijg je al meer Lipizzaner bloed, maar het draversbloed aan moeders, oma, overgroot oma enz blijft er altijd inzitten! Je krijg nooit meer een volbloed Lipizzaner hoe vaak je ook fokt!
Dit is er niet na 2 veulens uitgefokt, dat blijft zitten!! Die man liegt gewoon dat ie barst.

Citaat:
Trouwens die man die nu op bokt zn lipizzaner te koop aanbied moet je ook niet op reageren. Die is ook alles behalve eerlijk! Heeft zijn paarden erg armoedig erbij staan, in een half vervallen keet. **** van bokt wilde eerst bij hem een paard kopen, maar toen we foto's over de mail kregen zijn we wel zo geschrokken dat ze niet eens is gaan kijken!


ik hoop dat dit een beetje ophelderend is voor jou en alle andere mensen die bij hem een paard willen kopen het enige wat ik wil zeggen is niet doen
en waarom ik dit plaats ik heb der een hekel aan als mensen mij willen proberen een oor aan te naaien

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:05


"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:00

Hoeveel manege paarden en pony's heeft deze beste man te koop dan??
Telkens bied hij nieuwe paarden aan!!
En telkens met dezelfde smoes over de manege.

Hij bied al maanden paarden te koop aan en het zijn er steeds 3 a 4 die hij aanbied,als ze verkocht zijn bied hij weer nieuwe paarden te koop aan.

Ik denk dat je pas echt iets kan zeggen als je er geweest bent om te kijken en met eigen ogen hebt gezien.

Paarden zien er wel slecht uit!!

Samoerai
Berichten: 46
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:30

VERTROUW DIE MAN NIET!!! IK HEB ER GENOEG MEE MEEGEMAAKT MET MIJN ALLERBESTE VRIENDIN!!! KOOP ER NIETS VAN !!! HET IS EEN OPLICHTER!!!!

ALLEN NAAR MIJN PROFIEL!!!! Leuke fotooos xxxxxxxxxvan paardjes

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:38

KellyenXena schreef:
Hey ik heb een tijdje e-mail contact met hem gehad,en hij komt best betrouwbaar over hoor..
De reden dat hij de paarden verkoopt is dat ze de manege gaan slopen en er huizen gaan bouwen..Vandaar..Zijn dus overwegend manege paarden die hij verkoopt..Ergens anders nabij Antwerpen gaat hij geloof ik verder met een fok/trainingstal..

Groetjes!


Waar bij antwerpen zou dat moeten zijn dan?

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:20

Als ik het goed heb is dit zo´n advertentie?? :

Aangeboden: 8 jarige Hackney ruin
Ruin , 8 jaar , Hackney , bruin met zwarte manen en 4 witte sokjes , zeer lief en sociaal in omgang , mooie gangen en uitstraling , gaat prima in zadel en aangespannen , tof paard voor buitenritten , 1.58m , mag gekeurd worden , is 100% verkeers en trailermak , splinternieuw lederen zadel + hoofdstel + martingale + longeertouw + toebehoren bespreekbaar . Vraagprijs = 1650 eur of notk

Afbeelding

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:22

corina schreef:
Hoeveel manege paarden en pony's heeft deze beste man te koop dan??
Telkens bied hij nieuwe paarden aan!!
En telkens met dezelfde smoes over de manege.

Hij bied al maanden paarden te koop aan en het zijn er steeds 3 a 4 die hij aanbied,als ze verkocht zijn bied hij weer nieuwe paarden te koop aan.

Ik denk dat je pas echt iets kan zeggen als je er geweest bent om te kijken en met eigen ogen hebt gezien.

Paarden zien er wel slecht uit!!


Dit valt mij dus ook al op.... helaas

guanacotje: De woonplaats is Hamme ( dat stond op marktplaats :s)

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:07

Toen John en ik zoekende waren naar een paard,reageerde hij ook op een advertentie van ons.

Heb een hele lijst gekregen met paarden die hij te koop heeft (ca. 20?) zitten alleen geen foto's bij

Voor de liefhebbers kan ik hem hier wel neerzetten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poldermenner, posje, Zephyr en 36 bezoekers