Il est arrivé: Licor II

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Il est arrivé: Licor II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 08:20

OK dan! Mijn Spaanse man is aangekomen! Eindelijk... Hij gedraagt zich voorbeeldig, vindt alles wel nieuw, maar houdt er zich heel rustig bij... Ik ben echt ongelooflijk blij met hem Lachen

Straks volgt een uitgebreider verslag, maar nu ga ik even ontbijten, want ik sterf van de honger Vork

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 09:14

Hey wat leuk zeg, de reis is dus goed verlopen, ben benieuwd naar je verdere verslagen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 09:19

Zo, hij is er al vroeg! Lekker joh.
Ben wel benieuwd hoe hij was na die ontzettend lange rit op zijn benen in de hitte. Kan me zo voorstellen dat een paard er dan niet op zijn paasbest uitziet!
Veel succes en plezier samen!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:02

Hey wat leuk zeg!!
Was gister al aan het rond neuzen voor een verslagje,maar die was er nog niet..Ben benieuwd!

Groetjes!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:05

Ben benieuwd naar de foto's. Was je lekker vrij vandaag? Dat wordt de hele dag knuffelen!!!! Heel veel plezier met Licor.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:08

Jah erg benieuwd!Echt leuk voor je!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:41

Dan is hij toch eindelijk aangekomen !!! Je zal wel blij zijn...

Binnenkort Licor-meeting?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:42

Fijn dat de reis goed is gegaan. We willen snel foto's zien hoor!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:53

Super, je hebt hem toch redelijk snel al bij u he Haha! je moet wel heeeeeeel blij zijn Lachen Nogmaals gefeliciteerd, binnenkort nog eens wat Licor foto's? Schijnheilig

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:56

Foto's!!!

SallJarig

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:57

Spannend!!!!!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:59

Gaafgaafgaafgaaf! Foto's!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 13:37

Zo, ben net terug van nieuwe aanwinst... Hij blijft echt om te kwijlen Haha!

De reis is voor hem blijkbaar wel redelijk goed verlopen, psychologisch ziet hij er wel wat vermoeid uit, maar dat is volkomen normaal. Vandaag en morgen laat ik hem nog even lekker met rust op gebied van rijden, dat hij zijn lichaam wat kan aanpassen aan La Belgique. Misschien dat ik hem morgenavond wel wat longeer.

Ik ben echter niet tevreden over de service van de transportmaatschappij. Dat hij pas maandag kwam ipv zondag, heb ik vernomen omdat ik vrijdag naar de chauffeur had gebeld. Ik had geen idee om wat voor een uur hij zou aankomen, dus ik heb gisteren heel de dag de chauffeur proberen te bellen. Tevergeefs, ik kreeg enkel een irritante bieptoon en een stem die zei dat "de mobiele telefoon die ik probeerde te bellen niet bereikbaar was". Boos!

Ik vanmorgen de wekker gezet om 8u, en voor de zekerheid mijn GSM laten aanstaan, niet wetende wanneer Licor ging aankomen. Stom als ik ben, ben ik wel bij mijn vriend blijven slapen, ipv in mijn eigen bed om dichter bij de stal te zijn. Om 6u30 vanmorgen belt de chauffeur mijn ouderlijk huis op (mijn vader nam op) om te melden dat hij binnen 5 minuten het paard kwam leveren!!!!
Mijn vader in volle paniek (hij is niet zo’n paardenman, en de idee van een hengst schrikt hem vreselijk af, dus hij wou dat beest zeker niet zelf uitladen Haha!) mijn GSM gebeld. Ik lag al een paar uur wakker van de zenuwen, en schoot zo snel als mogelijk in mijn kleren, lenzen in ogen gegooid, brommer op, door wel zeker 4 rode lichten gereden, en aangekomen zat de chauffeur een kop koffie te drinken met mijn ouders, die beiden doodop waren. Gaaaap
(Het is nationale feestdag vandaag in België, dus er is geen hond die vandaag om 7 uur uit zijn bed komt…)
Bleek dat Licor gisteren nog een halve dag op stal in Nederland heeft gestaan. WAAROM ZIJN ZE HEM DAN NIET EERDER KOMEN BRENGEN? Ik bedoel, Als je van Frankrijk naar Nederland rijdt, moet je toch over België?? >;)
Soit, hij gaf nog wat tegenstrijdige info over hoe lang hij erover had gereden (normaal moeten ze om de vier uur stoppen en ’s nachts gaan de paardjes op stal). Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze zich aan de regels hebben gehouden.

Goed, ik naar de vrachtwagen om Licor eruit te halen. Hij gedroeg zich voorbeeldig, en liep braafjes naast me richting stal. Na wat aarzelingen stapte hij de stal binnen en begon gretig van het stro te eten Vork , terwijl er echt wel HOOI in zijn ruif stak… Maar ja, dat is een Spaanse gewoonte van hem die hij hopelijk nog wel afleert (ik heb Adri overigens NOOIT in 7 jaar zien eten van ons stro).

Ik heb hem nog wat in de wei gezet die hij grondig heeft verkend, hij bleef geen twee seconden stilstaan en vond het gras wel lekker denk ik . Echt showen deed hij toen nog niet, dat kwam pas later, als wij in de wei ernaast nog wat onkruid van onder de schrikdraad aan het verwijderen waren.
Hij liep zich echter zo in het zweet, dat ik hem maar weer heb binnengezet voor een paar uurtjes. Nu staat hij ondertussen weer buiten, na een grondige poetsbeurt, want hij was best wel smerig na de reis.

Hij is echt doodbraaf en heel erg goed opgeoed, in de stal gaat hj keurig uit de weg en in de wei komt hij zo naar je toe om zich te laten vangen. Lovers

Foto’s zijn genomen (helaas niet van zijn ‘show’) maar ik heb voorlopig geen tijd (en zin Haha!) om ze up te loaden.

Ik kan alleszins UUUUUREN genieten van naar hem te kijken, en ben dan ook morgen van plan om een boek te nemen, en lekker te genieten op een stoeltje naast de wei van mijn kanjerbeest. Cool

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:12

Dat kan ik me goed voorstellen! Dat kan ik ook uren doen met mijn paard. Alleen dat boek... heeft dat zin om het mee te nemen? Je kijkt er toch niet in! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:20

Wat een mooi verhaal, meid GENIET, maar dat doe je al met volle teugen. Mazzelaar!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:25

Dus Sarah en ik kunnen snel komen kijken Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 14:29

Ja hoor... Kom maar kijken.... Haha! Ik ga hem eerst wel nog wal laten wennen, voor ik bakken volk uitnodig Knipoog
Vanaf volgende week ben je welkom, dan zal hij wschlk ook staan op een weide die meer op de straat uitkomt.

Ik moet mezelf nu al bedwingen om er niet de hele dag mee te gaan tutten, maar ik heb me voorgenomen hem even zijn eigen weg te laten zoeken... AAAAH ik kan me echt niet bedwingen Hyper!

Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:30

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeerd, hij is er, gelukkig!!!!!
Maar je moet toch echt even zin maken om die fotos hier te plaatsen hoor, je kan ons niet zo "achter" laten vind ik Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 14:36

Ja.. Ik weet het... maar het is iets te mooi weer om enkele uren achter de compu te zitten... Ik zal vanavond of morgenavond mijn best ervoor doen

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:44

Dan wordt het wel pas na de 15e augustus, want dan vanaf deze vrijdag ben ik op vakantie Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:10

whaaaaaaaaaaaa hij is er Haha!
Ik moet ook eens proberen langs te komen (zijn jullie bereikbaar per bus, zo ja, welke?) maar vrees dat dat deze week niet gaat lukken (geen groot probleem waarschijnlijk he, hij moet nog wennen Knipoog ), want ergens deze week zal het voor mij "stro" zijn...
Veel plezier ermee he Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:26

gefeliciteerd!
ondanks je problemen met het vervoer is je man er!
hopelijk 100% gezond.
geestelijk zal ie waarschijnlijk nog niet 100% zijn, maar je hebt er ervaring mee he, met die spaanse knappe mannen?
veel succes, laat hem lekker wennen en rusten en dan foto's plaatsen!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:58

Foto's, foto's, foto's, foto's, foto's !!! Haha!

Hartstikke gefeleciteerd, en nou genieten hé Knipoog (zal geen probleem zijn denk ik *LOL* )
En aangezien ik ook wel wat wil genieten roep ik nog 1 keer om het af te leren ...


FOOOOOOOOOOOOOOOOTOOOOOOOOOO'S!!!!!!!!! Haha! Haha!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:20

wat wil je loolapelooza? Haha!

oh fooooooooooooooooooooooooooooootoooooooooooooooooooooooooooooooo's ! zeg dat dan! die wil ik ook! - geduld is een schone deugd - Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 17:55

Damn... ik wil echt die foto's plaatsen, maar heb vanavond denk ik niet echt veel tijd... Ik doe mijn best. Ik zal ze nu al wat proberen te verkleinen!!

Kleine Update: het is echt een knufelbeer!!! Als hij in de wei wat staat te grazen (het is echt een verdroogd ding, de weide waar hij nu op staat, dus veel groen gras is hij er nog nioet tegengekomen Tong uitsteken ) komt hij af en toe eens vragen om een aai of een knuffel. Veel actie was er vandaag nog niet te zien Scheve mond MAAR dat komt wel ~~}>
Nee hoor!! Enkele buren die vandaag zijn komen kijken wouden hem wel een keertje zien lopen, maar daar ga ik nog niet mee beginnen, wie weet schend ik zijn vertrouwen wel als ik hem opjaag en dat is de moeite niet

Hij vindt armen boven zijn hoofd en een spons met water en anti-vlieg al heel eng (dan kruipe hij echt in een hoekje, de stakker), dus ik vrees dat hij (met die armen dan) wel een slechte ervaring achter de rug heeft. Bij mijn Adri wist ik erfect wat hij wel kende en wat niet, want ik heb hem van veulen af gehad, dit is weer eens iets anders.

Maar hengst??? Daar heb ik voorlopig nog niets van gemerkt, buiten dat ding tussen zijn benen dan Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Idra op 21-07-03 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt