Yes, we did it again!!! (Jumping Laiser)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Yes, we did it again!!! (Jumping Laiser)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 23:32

Al een hele tijd wilde ik dolgraag weer een keer springen met Laiser. De laatste keer was al weer een hele tijd geleden toen we een springles hadden.

Alleen als je in je eentje aan het rijden bent is het niet zo handig om te springen Schijnheilig . Iedere keer op en afstijgen na een sprong om de hindernis weer goed te maken of te verhogen is ook zo'n gedoe.
Maar vanavond wilde mijn mannetje gelukkig mee. Sterker nog de digi Cheese! ging zelfs ook mee.

Gelukkig was het al niet meer zo warm. Sterker nog het was door de regen al lekker afgekoeld. Toen we de auto parkeerde zagen we al een mooi ondergaande zon
Afbeelding

Afbeelding
Terwijl ik Laiser losreed, bracht Michel de balken en staanders in de bak. Toen Michel die allemaal op de grond had gelegd, ben ik er overheen gaan stappen alsof dat heel normaal was. (Is het voor Laiser niet altijd Schijnheilig ) Laiser wilde er eerst links langs af, maar vond die spoor die vervolgens in zijn lijf prikte toch minder aantrekkenlijk en besloot toch maar balkjes te lopen.
(Hij heeft de laaste balk die hier dus ook ietsje hoger ligt, demonstratief
heeft hij die er dus ook vijf keer afgegooid Cool )
In mijn hoofd dacht ik aan alle dingen die ik tijdens de springles te horen had gekregen waar ik op moest letten.

Vervolgens ben ik een aantal keren in draf op de hindernis afgereden en heb wat sprongen gemaakt. Laiser deed het heel goed hij heeft alles gesprongen waar ik hem op af stuurde. Zonder een enkele weigering.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Natuurlijk heb ik niet aan een stuk door gesprongen. Ik heb Laiser ook nog wat andere dingen tussen door laten doen. Maar was werd hij heerlijk scherp aan het been van dat springen.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Bij zo'n cm of tachtig zijn we maar gestopt. Laiser deed het zo goed. Hij werd echt helemaal enthousiast en wilde maar wat graag over de hindernis heen.
Omdat ik vind dat hij succeservaringen met springen op moet doen ben ik gestopt op een moment dat het goed ging en dat hij ook nog goed in de hand was te houden.


Dit is de eerste keer dat hij zo enthousiast was en we zonder instructeur reden. Hoe vinden jullie dat wij het gedaan hebben?

Voor de afsluitende zonsondergangfoto's kijk bij : [LK] Zonsondergang in het Brabantse land
Laatst bijgewerkt door Mickey op 20-07-03 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:34

Ziet er goed uit Christianne! Ook al de smaak te pakken zie ik Haha!
Laiser pakt het leuk aan!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:47

Wat goed van je dat jullie weer een poging gewaagd hebben !
Het ziet er goed uit hoor !
Heel goed van je dat je gestopt bent op het juiste moment.
Er zitten mooie sprongen bij en het plezier straalt er vanaf, en daar gaat het toch allemaal om.
Aan sommige foto's is ook te zien dat de routine een beetje mist...... heel begrijpelijk, jullie kennen elkaar van haver tot gort als het om dressuur gaat, maar springen is toch weer een heel ander verhaal.
En die routine komt vanzelf als je het wat vaker gaat doen, maar aan je enthousiaste verhaal te lezen komt dat vast wel goed

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:38

Ziet er goed uit! die 2de van de zonsondergang geeft een leuk effect.

(ik heb laatst nog over laiser gedroomd, hij had een heerlijke galop Haha!)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 01:12

wat een mooie foto's!
vooral de achtergrond van de zon is heel mooi!
En hij kan super sringen volgens mij!

Dag lieve mama...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 07:52

startkaart aanvragen en starten Knipoog Ziet er goed uit, springen is gewoon geweldig leuk!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 08:44

Goed zeg, wat fijn dat 'ie het zo makkelijk gaat doen! Idd goed op er op het 'hoogtepunt' mee te stoppen, een volgende keer komt vast snel weer Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 09:29

Een mooi begin Mickey, en nu maar snel verder Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 10:51

Boogiegirl"]
(ik heb laatst nog over laiser gedroomd, hij had een heerlijke galop Haha!)
[/quote]
Nu maak je me nieuwsgierig
vertel vertel

[quote="Waterkippie"]
En hij kan super sringen volgens mij!
[/quote]
Als ik je vertel dat hij een jaar geleden weigerde te springen. Hij ging dan heel hard achteruit zodra ik hem voor een hindernis zette. En de steigerpartijen kwamen ook weer flink voorbij.

Dus wat hij hier doet vind ik echt heel fijn. En volgens mij is Laiser ondertussen net zo enthousiast als ik geworden.
Misschien toch maar eens op zoek gaan naar een spring- of VZ-zadel voor er bij Schijnheilig

[quote="Oscar"]
Heel goed van je dat je gestopt bent op het juiste moment.
[/quote]
Tja je bent "onderwijzer" of je bent het niet hè Knipoog
Niet alleen basisschoolkinderen hebben succeservaringen nodig Haha!

[quote="Lielle schreef:
startkaart aanvragen en starten Knipoog Ziet er goed uit, springen is gewoon geweldig leuk!

Dat springen leuk is wist ik al. (Reed vroeger op de manege ook de wedstrijden en crosswedstrijdjes mee)
Maar ik geloof dat Laiser nu er ook de lol van ingaat zien.
Alleen denk ik niet dat hij een parcours al aan kan hoor.
Ik zou het wel leuk vinden om het eens te doen als we wat verder zijn thuis met springen. Ik vermoed namelijk dat het hem ook goed zal doen wat zelfvertrouwen betreft, wat hij weer kan gebruiken tijdens de buitenritten Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:11

Mooie plaatjes zo met die ondergaande zon, heel mooi!!
Maar wat kan Laiser boos kijken boven de sprong Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:27

gewoon thuis heel veel oefenen op lage sprongetjes, dan eens wat gekke dingen proberen (dekje over de sprong, stibaal eronder), een keertje op vreemd terrein gaan oefenen en dan inschrijven voor een oefenparcoursje op 50 cm.

En tijdens die DD rit kunnen we ook wel wat boomstammetjes meepikken. Onzer Pablo was vroeger net zo'n held als Laiser en die springt tegenwoordig alles! Hij heeft me ooit uit het zadel gewerkt door als een debiel om te draaien voor ........... mijn moeder die stond te filmen met de videocamera Frusty om maar niet te spreken over zijn eerste oefenparcours; dat kun je hier nalezen

[VvdD] Pablo oefenspringen

(en nu stopt hij echt nergens meer voor en gaan we in augustus onze eerste sgw wedstrijd starten!).

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:31

bij de eerste springfoto spring ie er wel hoog overheen of niet? die laatste foto is echt grappig, dan istie een spook Haha!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:01

Hij springt echt wel mooi, en goed hoor
ZOEFFF ... Daar zijn ze weer met Laiser Knipoog

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 17:26

Lielle schreef:
gewoon thuis heel veel oefenen op lage sprongetjes, dan eens wat gekke dingen proberen (dekje over de sprong, stibaal eronder), een keertje op vreemd terrein gaan oefenen en dan inschrijven voor een oefenparcoursje op 50 cm.

En tijdens die DD rit kunnen we ook wel wat boomstammetjes meepikken.


Is inderdaad een goed idee!
Heb trouwens wel zin in de DD rit. Maar dan moeten eerst die dazen weg zijn Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:47

Cody schreef:
Maar wat kan Laiser boos kijken boven de sprong Haha!


Haha, 't is net Retje! *LOL*

Maar 't ziet er goed uit joh, leuk dat je zo enthousiast bent! Nog 20 cm erbij en je zit op B-hoogte. Dat moet met jouw formaat paard nog wel te doen zijn, ik laat dat nog even voor wat het is. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers