longeersingel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 14:03

weet iemand of je voor een pessoateugel zo'n speciale longeersingel moet hebben met een heel laag 4e ringetje? of is een gewone longeersingel van 35,- van divoza ook goed?
op plaatjes staat de pessoateugel in de eerste 2 standen lager vastgemaakt als bij zo'n normale singel kan volgens mij...
ik hoop dat iemand me kan helpen!


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 14:09

Helaas is die goedkope niet goed. Er zit inderdaad geen laag ringetje aan de zijkant van je paard en geen ringentje tussen de voorbenen. Ik heb zelf op een stro-dorp (vorig jaar bij de Levade) een singel met neb-bont onderlegt met vele ringetjes gekocht voor 45,=. Er zijn ook duurdere bij o.a. Divoza te koop, die van Kieffer, maar daar moet je gelijk de singels laten aanpassen want die gaan snel stuk. Verder hebben die wel voldoende ringen.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 19:09

weet je waar ik een goedkope kan kopen met veel ringetjes? die van kieffer is wel erg duur!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 19:14

bij ons in de ruitersportzaak kun je er een kopen van 35 gulden met met overal ringetjes. Ze zijn er in diverse kleuren. Kan hem wel voor je kopen maar met verzendkosten ben je net zoveel kwijt. Misschien eens kijken in de ruitersportzaak bij jou in de buurt.

enne een goede longeersingel is zijn geld meer dan waard. je doet er tenslotte heel erg lang mee.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 21:06

een echt goede longeersingel is van leer...

die van katoen en nylon kan een paard namelijk vrij makkelijk van zijn plaats aftrekken, een leren behoudt zijn plaats veel beter.

Ik heb namelijk ervaring met alle drie de varianten.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 11:02

dus die van kieffer is niet goed?
bij ons in de buurt heb ik er eigenlijk geen kunnen vinden die geschikt is. dat wordt dus even stad en land afreizen!
die van kieffer kan ik via divoza laten komen dat scheelt me zoekwerk, maar als die niet goed is ga ik gewoon nog even verder kijken. weten jullie in de omgeving van utrecht een plek waar ze goede longeersingels verkopen (prijs maakt dan iets minder uit)?
alvast bedankt voor de reacties!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 11:27

ik zeg niet dat hij niet goed is...
ik persoonlijk vind leer gewoon het fijnste!
en die staan ook gewoon in de catalogi!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 11:39

sjuimmpje heeft gelijk. Ik sluit me aan. Namelijk wij hebben beide gehad, voor die pessoa. Een rode en een leren. Dir rode was slecht (fl 50-) en licht nu voor algemeen gebruik ook stal. Nu hebben we een leren, en die was geloof ik een stuk duurder 150 piek (anders moet je ven vragen aan napoleon hier op bokt). Maar die werkt echt perfect; de ringetejs kloppen ook. Pessoa is super goed, maar je hebt al irritaie om die zooi aan te passen en te meten aan je paard, dan wil je ook geen irritaie met die singel. Trouwens je moet met paarden altijd de wat duurdere spullen nemen, anders ben je uiteindelijk alleen nog maar duurder uit. Dit geld voor peesbeschermens singels enz enz enz.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 11:22

ok, ik ben overtuigd!
wie weet een goede van leer te koop?
in welke catalogus staat dan een goede (ik ben echt een leek op dit gebied, dus ik kan uit een catalogus niet echt zien of ie nou geschikt is voor pessoa of niet... Party!! )?
bedankt voor alle reacties!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__ en 81 bezoekers