Ervaring: paard met boet-deken bij andere paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Ervaring: paard met boet-deken bij andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 17:12

Mijn mini-shet heeft sinds gisteren een boett-deken om. Hij loopt bij mijn paard in de wei. Ik ben een klein beetje huiverig voor mijn grote paard... die deken ruikt natuurlijk nog niet naar mijn shet en ik weet niet wat me grote paard er mee gaat doen. Het ziet er naar uit dat het wel goed gaat, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:03

Carina heeft sinds vorige week een boett om. Het andere paard waarmee zij staat doet er niets mee. Wel knabbelen ze elkaar gewoon, door de deken heen, maar daar lijtk hij tegen te kunnen...

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:02

Tamora heeft nu voor het tweede jaar de Boett-deken om, gaat prima samen met de andere pony. Hij is echt sterk. Zelfs de schapen zitten er aan, maar krijgen hem (nog niet) kapot.

Wel zijn ze vorig jaar tijdens een blikseminslag helemaal door het draad gevlogen, toen zaten er wel wat gaatjes in natuurlijk... maar niet eens grote scheuren!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 00:45

Zolang je de pony niet in de wei zet bij een professionele dekenmoller, moet het goed gaan. Sommige pony's kijken eerst even vreemd op als een pony voor het eerst met zo'n dek om in het land komt. Denken dat het een vreemde pony is. Maar na een hernieuwde kennismaking van dichtbij is dat al snel duidelijk. Ik heb nog geen gaten in mijn deken (staat dag en nacht in het land met twee anderen) maar hij is dan ook de baas, en staat met paarden die niet zo erg aan de dekens zitten te trekken. Wij hebben ook een pony op stal die al verschillende winterdekens van mijn pony aan flarden heeft gekregen (ja, ook de rambo rhino turnout...)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 09:04

Ben er ook wel benieuwd naar, misschien gaf ik ook ooit eens zo'n deken aan. Alleen is mijn andere pony een dekensloper, dus durf het nog niet aan. Die heeft mijn zomerdeken met 2 weken in stukken gescheurd.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:26

Wij hebben 7 pony's en ze staan allemaal samen in de wei.
1 daarvan heeft een boett deken om.
Ze doen er niks mee, alleen de eerste keer dat ie de wei in kwam, gingen ze hem heel de tijd achterna lopen en zo maar daar houden ze wel mee op. Soms lijkt het wel of hij een beetje gedriscrimineerd wordt...hij loopt altijd maar buiten de kudde lijkt het wel, maar ja mss vind ie dat wel fijn of is het gewoon door de rangorde...
Maar het helpt grotendeels voor de jeuk wel, dus gaat goed OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:52

Ik heb een tijdje een Semi-Boett van Kreamer gebruikt. De deken schoof door het gebruik (lopen) iets naar achteren waardoor het staartgedeelte wat laag kwam te hangen. Door de speciale bevestiging rond de benen bleven er weleens drollen in hangen Haha!
Verder beviel de deken prima maar door de donkerblauwe kleur en de dichtgeweven stof ben ik overgestapt op een witte Harry's Horse. Met deze warmte lijkt me dat voor het paard prettiger.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:24

off-topic vraagje: wat is een boett-deken. alleen een merk of dient het speciaal ergens voor?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:46

PriscaZ schreef:
off-topic vraagje: wat is een boett-deken. alleen een merk of dient het speciaal ergens voor?


Tegen de zomereczeem, omdat de mugjes waar deze pony's allergisch voor zijn er dan niet meer bij kunnen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:29

ok, bedankt voor de uitleg