pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-06 15:24

Mijn vader heeft sinds van het weekend ongeveer om het uur hele heftige pijnaanvallen in de kleine teen, de teens is ook blauw/paars.

Gisteren is hij naar het ziekenhuis geweest voor foto's maar was niks gebroken, ze zeiden een kenuzin, maar naar mijn idee is een kneuzing iets met continue pijn. De aanvallen zijn soms zo pijnlijk dat hij bijna moet huilen ( en ik heb me vader nog nooit zien huilen dus dat wil wat zeggen!)

Afgelopen vrijdag is de shetlander bij ons wel op die teen gaan staan, maar hij had van die klompen aan dus kan me haast niet voorstellen dat dat zo'n pijn doet.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?? hij legt er nu wel ijs op dan zakt het ook wat sneller.


Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:27

hey meis !

Nee ik weet niet wat dit zou kunnen zijn. Mischien een idee om toch even nader onderzoek te laten doen?

www.dressuurstalseren.com

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:31

klinkt behoorlijk pijnlijk.misschien omdat er nix gebroken is zit er misschien ergens van binnen iets bekneld of klem ofzo?kunnen ze dat niet nakijken

♥♥Soraya bint Djafa ♥♥ A.F.Gemini ♥♥ Shadi Bashshar ♥♥ ???♥♥
¤♥¤Profiel vernieuwd¤♥¤

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:46

Zo begon het bij mijn opa ook. En nu wil ik je niet bang praten ofzo hoor.
Maar hij had 1 of andere ziekte, waardoor zijn been afstierf.
Ook begon dat met dezelfde symptomen als je vader heeft.

Nu heeft mijn opa nog maar 1 been. Andere is tot net boven zijn knie geamputeerd ivm die ziekte. Lachen

kimmie1

Berichten: 2341
Geregistreerd: 24-02-04

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:02


Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:11

Klinkt als Jicht

Bloed laten prikken op urinezuur kristallen Als het dat is is het niet ernstig maar wel vreselijk pijnlijk.

to be or not to be that's the question

tienus63

Berichten: 11736
Geregistreerd: 09-08-05

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:22

Ik zit ook aan jicht te denken, dat doet verrotte zeer, spreek uit ervaring. Als het jicht is moet hij met zijn pootje omhoog en mag hij nog net naar het toilet.
Verder zo snel mogelijk naar de huisarts.

De kleine teen is een beruchte plek voor jichtaanvallen.

Verder zou het een zenuwbeknelling of afsterving kunnen zijn. En dat doet nog veel meer pijn dan jicht.
Ik heb daar last van doordat ik een bloedpropje in mijn middelteen heb zitten.
Mijn teen sterft dan af, wordt eerst langzamerhand wat donkerder, begint heel pijnlijk, net of je je teen gestoten hebt. Daarna verkleuring en afsterving van de teen.
Bij mij ging het zover dat ik mijn teen gewoon als het ware kon afschillen; ik kon er gewoon stukken huid van afhalen.

Ik ben uiteindelijk bij de vaatchirurg terecht gekomen en die constateerde het syndroom van Raynaud.
Ik heb gevraagd om amputie van de teen,vanwege de gruwelijke pijnen en het niet meer kunnen lopen, maar dat wilden ze niet omdat het bloedpropje relatief veilig in mijn teen zit.

Plastisch chirurg heeft de zenuwlosgepeld van het bloedvat, nu heb er eigenlijk geen last meer van. Behalve deze zomer, een weekend dat ik niet kon lopen, teen weer blauw/zwart.
Op hele korte termijn naar het ziekenhuis, maar daar was op dat moment eigenlijk niets meer aan de hand. Arts kon wel zien dat het weer aan de gang geweest was. Dus in de gaten houden en weer melden bij klachten.

#trotsoponzeboeren

Qimm

Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:11

Senja_x schreef:
Klinkt als Jicht

Bloed laten prikken op urinezuur kristallen Als het dat is is het niet ernstig maar wel vreselijk pijnlijk.


Was ook mijn eerste gedachte!

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-06 16:14

Wij hadden ook aan jicht zitten denken. Maar volgens de dokter is het dat niet.
Hij is gisteren naar de eerste hulp geweest bij de vaatchirurg. Er zit nog wel doorbloeding in de teen. Ze hadden allerlei onderzoeken gedaan kwam uit dat hij zwaar gekneusd was, waarschijnlijk is er een bloedvat beschadigd doordat de pony er op is gaan staan. Hij krijgt nu morfinepleisters en diclofenac rectaal. woensdag weer terugkomen voor controle.

Ik zag staan dat je bij jicht je voet omhoog moet gaan houden. Mara als hij een half uur tot uur zit met bene omhoog krijgt hij van die aanvallen en dan moet hij gaan lopen want dat zakt de pijn weer.
Wel sneu hoor hij kan op dit moment niks meer....

tienus63

Berichten: 11736
Geregistreerd: 09-08-05

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:24

Hopenlijk herstellen de vaten in de teen zich weer, anders heb je kans dat de boel gaat afsterven.
Ze nemen het in ieder geval wel serieus.

Herstelt het bloedvat zich niet dan is een zenuwsnede een optie.
Ingreep ansich stelt niets voor, alleen je mag je pootje naderhand echt niet laten hangen vanwege de vorming van littekenweefsel in je voet.

Als je daar behoorlijk last van krijgt, geeft dat weer grote ongemakken met lopen etc.

De vaatchirurg doet meestal zo'n ingreep niet zelf, maar speelt het door naar de plastisch chirurg, omdat het allemaal ieniemienie is waar ze zitten te snijden.

Ik had absoluut geen rekening gehouden met gevolgen van na de ingreep, dat is me dan ook vies tegen gevallen.
Nooit bij stil gestaan.

#trotsoponzeboeren

sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-06 16:29

De arts had nog wel gezegd dat er een mogelijkheid was dat de teen wel geamputeerd moet worden, maar dat is afhankelijk van hoe het zich hersteld de komende week.

De ene keer is de teen ook rood dat is als hij gaat lopen. Maar zodra hij zo'n aanval krijgt is de teen grauw grijs/blauw.
het zal wel heel erg zeer doen anders geven ze hem ook geen morfinepleisters...

ankem

Berichten: 2457
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:30

Beetje late reactie, maar het lijkt wel erg op posttraumatische dystrofie. Vooral omdat je schrijft dat hij bij bewegen rood wordt (ook zwelling??) en bij aanvallen blauw/grijs. Ik heb zelf dystrofie. Bij mij is het op die manier begonnen in mijn grote teen en het heeft zich behoorlijk uitgebreid.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:22

Mijn eerste reactie is ook postraumatische dystrofie. Ik heb het zelf gehad doordat het gips te strak heeft gezeten. Het doet echt vreselijk pijn. Mijn voet werd helemaal grijs op een gegeven moment. Toen heb ik ze gedwongen het gips eraf te halen. Het heeft heel lang geduurd voordat het weer helemaal goed was.

Come over to the dark side, we have cookies!

sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-06 11:53

Mijn vader heeft hiervoor inmiddels al een weke in het ziekenhuis gelegen, hier heeft hij antibiotoca via het infuud gekregen, dit was allemaal goed aangeslagen,e nd e teen kleurde weer een beetje naar het rode, werd weer echt mooi. Totdat ongeveer 1,5 week geleden de teen wat zwart werd aan de onderkant en inmiddels is hij al voor de helft pikzwart. Hij is een aantal keren voor controle naar het ziekenhuis geweest en daar zeiden ze dat de helft van de teen eraf zou vallen. Dit gaat dus nu gepaard met ontzettend veel pijn, gewoon niet leuk meer....

ankem

Berichten: 2457
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:26

vreselijk, sterkte ermee!
kijk anders eens op de website van de pd vereniging.

ankem

Berichten: 2457
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:27



sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: pijnlijke aanvallen in kleine teen! Wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-06 20:31

Ik heb het net even doorgelezen ( nog niet alles ben op mijn werk) Maar is het daarbij ook mogelijk dat door een kleine stoot van een shetje daardoor de teen op den duur gaat afsterven?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Cabelona, glenmore, Hazna, IASCrawler, lovelance, SemrushBot, stella92, viphorse en 48 bezoekers